اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

باید تا پنج سال آینده به صادرکننده ی طلا و زیورآلات تبدیل شویم

سایت طلا: معاون رئیس جمهور ضمن بیان ظرفیت بالای صنعت طلا و زیورآلات، ابراز امیدواری کرد طی 4 الی 5 سال آینده به صادرکننده طلا، جواهر و زیورآلات تبدیل شویم.


به گزارش سایت طلا "مسعود سلطانی فر"، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در حاشیه بازدید از هفتمین نمایشگاه طلا و جواهر تهران، در گفت و گو با خبرنگاران، ظرفیت تولید و ارزآوری طلا و جواهر و سنگ های قیمتی را بسیار بالا اعلام کرد و بر حمایت دولت از این صنعت تاکید نمود.

سلطانی فر در پاسخ به سوال سایت طلا مبنی بر اینکه وی طی بازدید از نمایشگاه طلا و جواهر در سال گذشته بر لزوم حمایت دولت از این صنعت تاکید کرده بود، طی این یکسال چه حمایتی از صنعت طلا و جواهر صورت گرفته، گفت: از سال گذشته « شورای ملی گوهر » را با حضور دستگاه های مختلف راه اندازی کردیم، که این بخش باتوجه به ارزش افزوده ی بسیار بالایی که سنگهای تزئینی و زیورآلات دارند، و اشتغال زایی خوبی که این صنعت فراهم می کند، مسلماً حمایت های گسترده ای هم از آن صورت می گیرد.

وی با تاکید بر هماهنگی بین بخشهای مختلف و هم افزایی در این صنعت خاطر نشان کرد: این بخش ظرفیت های بالایی دارد و ما باید بتوانیم هم از ظرفیت ایجاد اشتغال و هم از ارزآوری آن استفاده کنیم.

عضو هیئت دولت در مورد حمایت از تولیدکنندگان طلا و جواهر افزود: ما باید بتوانیم مشکلات رفاهی دست اندرکاران این بخش را باتوجه به ظرفیت بالای این صنعت رفع کنیم و دولت باید با دادن تسهیلات مختلف و حل مشکلات مربوط به بیمه کارگران و مسائل حاشیه ای، این صنعت را یاری کند.

معاون رئیس جمهور ضمن ابراز امیدواری برای حل مشکلات صنف طلا و جواهر طی چند سال آینده تصریح کرد: هم اکنون متاسفانه عمده کارهای مختلف که در بخش زیورآلات و سنگهای مختلف انجام می شود، وارداتی است ولی من با توجه به بازدیدهای مختلفی که از کارگاه های صنایع دستی داشتم، باتوجه به خلاقیت و نوآوری خیلی خوبی که در این صنعت وجود دارد، این ظرفیت را می بینم که طی چند سال آینده بتوانیم این روند را معکوس کنیم و به جای واردکننده تبدیل به صادرکننده طلا و جواهر و سنگهای قیمتی شویم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی نبوغ و ظرفیت بالای صنعت طلا و جواهر را بسیار ارزنده توصیف کرد و گفت: حتماً باید بتوانیم به سمتی حرکت کنیم که جزء کشورهای برتر دنیا در این بخش باشیم و طی 4 تا 5 سال آینده به صادرکننده این مصنوعات تبدیل شویم.


انتهای پیام


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد