اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

هفت پیشنهاد طلایی شیشه بران به رییس جمهور

سایت طلا: رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان در نشست توسعه و سرمایه گذاران این استان که با حضور اعضای هیئت دولت برگزار شد، هفت پیشنهاد مهم را برای رشد فعالیتهای صنف طلا و جواهر مطرح کرد.


به گزارش سایت طلا، در حاشیه سیزدهمین سفر استانی ریاست جمهوری به استان اصفهان، هوشنگ شیشه بران رییس اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان و عضو کمیسیون تخصصی طلا و جواهر پیشنهادات مهمی را برای رشد صنعت طلا و جواهر در جلسه ای که با حضور هیئت محترم دولت تدبیر و امید برگزار شد عنوان کرد.

وی در این نشست اصفهان را یکی از موثرترین شهرهای کشور در زمینه فعالیت طلا دانست و گفت: توجه به محرک های اقتصادی در زمینه توسعه صنعت طلا می تواند به اقتصاد کشور نیز کمک کند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان در پیشنهادات خود برای رشد صنعت طلا وجواهر، "طرح ملی راه اندازی دانشگاه و پژوهشکده تخصصی جهت تربیت صنعتگران طلا و جواهر" را بسیار مهم ارزیابی کرد، و بر "صادرات طلا از استان اصفهان به عنوان بندر خشک" تأکید کرد.

شیشه بران در ادامه طرحها و پیشنهادات خود، "توجه به برنامهریزی، تشکیل اطاق فکر توسعه صنعت طلا در اصفهان" را، مهم دانست و "ساخت شهرک تخصصی و توریستی طلا در اصفهان" را در رشد این صنعت ارزنده توصیف کرد.

وی "حمایت های مالی و بیمه ای و ایجاد بانک و بورس طلا " و" احیای جایگاه بین المللی ایران در صنعت طلا" را در ارتقاء صنعت طلا و جواهر لازم و ضروری اعلام کرد، و آخرین پیشنهاد خود در این جلسه را "توجه به ایجاد اشتغال در صنعت طلا و جواهر" عنوان کرد.


گزارش سایت طلا حاکیست، رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با تبیین پیشنهادات خود گفت: شهرک طلا تنها جولانگاهی است که یک سازنده، صنعتگر، صادرکننده می تواند از این سکو پرش داشته باشد و ایجاد این شهرک مستلزم همکاری بین نهادهایی چون محیط زیست، شهرداری و استانداری میباشد که زمینه ساز رشد و ایجاد شهرک را ایجاد کند.

شیشه بران در ادامه گفت: بنابر آمار، ایران از حیث مصرف طلا و جواهر درمیان شش کشور اول جهان قرارداشته است، اما با این حال نقش چندانی در تجارت پر سود یک هزار و دویست میلیارد دلاری صنعت طلا و جواهر دنیا ندارد.

وی افزود: فراهم نمودن زمینه تاسیس بانک طلا یا بورس طلا می تواند این بخش از سرمایه هایی که از دسترس اقتصاد خارج شده را به چرخه سرمایه گذاری برگرداند و زمینه رشد و جهش اقتصادی را فراهم کند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان با بیان اینکه صنعت طلا در ایران قدمتی چند هزار ساله دارد و وضعیت معادن طلای این سرزمین نیز درخور توجه است افزود: این صنعت قدیمی و پولساز، آنچنان که باید به خصوص در سالهای اخیر به جایگاه اصلی خود نرسیده است.

عضو کمیسیون تخصصی طلا و جواهر با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که سال 93 را به نام «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری کردند افزود: مسئولین هم موظفند با توکل به خداوند و با تکیه بر مردم، در هر دو عرصه اقتصاد و فرهنگ مجاهدانه وارد میدان عمل شوند تا در زمینه اقتصادی به شکوفائی برسیم .

وی با بیان اینکه کاهش تولید فعلی ایران در صنعت طلا از جمله عواملی است که در به حداقل رسیدن سهم ما از تجارت این فلز زرد نقش مهمی ایفا کرده است گفـت: اتخاذ قوانینی برای حمایت از تولید طلا می تواند به رشد دوباره این صنعت منجر شود.

شیشه بران گفت: از دولت محترم تقاضا داریم ضمن نگاه ویژه به کل اصناف استان اصفهان در خصوص اصلاح ساختار قانون مالیات بر ارزش افزوده که متاسفانه در هنگام تصویب به دلیل عدم حضور کارشناسان متخصص صنفی منجر به تعطیلی یا رکود در بسیاری از واحدها و بنگاههای اقتصادی در برخی اصناف گردیده است و صدمات جبران ناپذیری به خصوص به صنعت طلا وارد نموده است دستور موکد صادر فرمایند.

گزارش سایت طلا می افزاید، رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان خطاب به هیات دولت خاطر نشان کرد: امید می رود با اخذ مالیات از اجرت و حذف مالیات ارزش افزوده از ارزش ذاتی طلا این صنعت را در تسریع حل این مشکل یاری فرمایید.

وی همچنین تاکید کرد: صنعت طلا و جواهر به دلیل گردش بالای مالی،توانایی در جذب نیروی کار و ایجاد ارزش افزوده بالا میتواند در راستای توسعه اقتصادی کشور تاثیر بسزایی داشته باشد.

این مقام مسول تاکید کرد: علیرغم تلاش برای اشتغال زایی و کار آفرینی متاسفانه در شرایط فعلی قوانین به گونه ای است که حقوق کارگر و کارفرما به یک اندازه مورد قرار نگرفته لذا بازنگری در قوانین اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و اداره بیمه را از حضرتعالی خواستاریم.

وی در پایان از حمایت های همیشگی حضرت آیت الله طباطبایی نژاد، دکتر زرگر پوراستاندار و دکتر سقائیان نژاد شهردار اصفهان و همه خدمتگذاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در استان اصفهان که زمینه رشد این صنعت را فراهم نموده اند تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است جلسه توسعه و سرمایه گذاری استان اصفهان در سیزدهمین سفر ریاست جمهوری که با حضور دکتر روحانی رییس جمهور، دکتر نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور، دکتر طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی، دکتر نعمت زاده وزیر صنعت و معدن، احمدی معاون پیگیری معاونت اجرایی رییس جمهوری و علی اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس جمهور برگزار شد.


انتهای پیام


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد