اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مالیات بر ارزش افزوده موجب افت معاملات در بازار طلا شده است

سایت طلا: رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمان خواستار بررسی دوباره و اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده طلافروشان شد، و از مسئولین درخواست کرد که مالیات بر درآمد را جایگزین مالیات بر سرمایه نمایند.



مسعود ثانی رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمان در گفت و گو با سایت طلا ضمن بیان افت تقاضا در بازار کرمان، اظهار داشت: با توجه به نوسانات بهای طلا و 8 درصد مالیات افزوده بعلاوه سود طبیعی طلافروش باعث شده تا خانواده ها دیگر در بازار طلا سرمایه گذاری نکند و طلا نخرد، که این امر موجب رکود این بازار شده است.

وی با اشاره ضرر خریداران مصنوعات طلا از مالیات برارزش افزوده گفت: در اصل مالیات برارزش افزوده را مصرف کننده پرداخت می کند که این امر در موقع فروش باعث متضرر شدن ایشان می گردد، و این امر سبب شده تا در بازار کرمان خرید و فروش به حداقل رسیده و بازار در رکود باشد.

ثانی ضمن اعلام جلسات متعدد این صنف با موضوع مالیات بر ارزش افزوده با مسئولین اداره دارایی و نمایندگان مجلس خاطرنشان کرد: تمام صحبت ما در تمام اتحادیه های کشور این است که از اجرت مصنوعات طلا مالیات بر ارزش افزوده دریافت شود، نه از بهای کل طلای ساخته شده، ولی مسئولین حرف قابل قبولی را به ما نمی زنند، و در این زمینه باید تجدیدنظری صورت بگیرد تا بازار به رونق برگردد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمان بابیان اینکه قوانین نباید باعث ضربه خوردن صنفی گردد افزود: در خصوص مالیات بر ارزش افزوده از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی اقداماتی صورت گرفته است و نمایندگانی از اصفهان به کرمان آمده اند و با نمایندگان این استان جلساتی داشته اند. در تمام کشور با نمایندگان مردم در مجلس در این زمینه صحبت شده، و این طرح که نهایتاً در مجلس به قانون تبدیل خواهد شد و این قانون هم باید نهایتاً اجرا شود.

وی راهکار لازم برای حل مشکل مالیات بر ارزش افزوده را بررسی دوباره این موضوع دانست و در گفتگو با سایت طلا بیان داشت: دود این مشکل به چشم مردم می رود و در هر صورت روابط بین خریدار و فروشنده طلا که از قدیم رسم بوده با این اتفاق از بین می رود، و تخفیف در این بازار به دلیل اینکه قیمت در همه جا یکسان است باعث به هم ریختگی و اختلال در بازار خصوصاً در کرمان به علت نداشتن تولیدات طلا و جواهر می شود.

ثانی افزود: درخواست ما این است مجلس شورای اسلامی با نمایندگان اتحادیه های طلا و جواهر و اصناف کشور قانون مالیات بر ارزش افزوده را بررسی کنند و اعضای صنف طلا و جواهر در تمام استان ها به صورت مکتوب از نمایندگان خود خواسته اند، به جای کل سود از اجرت مالیات اخذ شود. اداره دارایی باید مالیات بر درآمد را دریافت کند نه مالیات بر سرمایه. طلا برای صنف طلا و جواهر سرمایه کار است که داشتن آن لازمه کار اعضای این صنف می باشد.

این مقام مسئول در اتحادیه طلا و جواهر کرمان در زمینه طرح ها و مدل های پر فروش در بازار طلای کرمان نیز گفت: 90 درصد طلای ساخته شده ی موجود در بازار طلا و جواهر کرمان تولید داخل کشور است و با توجه به اینکه این شهر مصرف کننده طلا و جواهر محسوب می شود و تولیداتی ندارد، مصنوعات مورد نیاز خود را از تهران، اصفهان و یزد خریداری می کند.

وی افزود: تولید مصنوعات طلا در کرمان باید از ادوار گذشته صورت می گرفت و نسل به نسل به امروز منتقل می شد و کسانی در این زمینه سرمایه گذاری انجام می دادند، ولی این کار انجام نشد، و با توجه به اینکه اکثر کارخانه ها در تهران و شهرهای دیگر ظرفیت تولیدات خود را به نصف کاهش داده اند، و کرمان از داشتن کارگر بومی بی بهره است، تولید مصنوعات طلا و جواهر در کرمان توجیه اقتصادی ندارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمان در خصوص استفاده اعضای صنف طلا و جواهر این شهر از تکنولوژی های روز دنیا و نرم افزارهای مرتبط با این صنف گفت: اعضای صنف طلا و جواهر کرمان با استفاده از نرم افزارهای حسابداری و سیستم های نرخ گذاری، نرخ های تهران را رصد و از آنها استفاده می کنند و تمام مغازه های کرمان به سیستم یکپارچه مجهز هستند.

وی در پایان در زمینه ارتباط اتحادیه طلا و جواهر کرمان با اتحادیه های دیگر به ویژه تهران اعلام کرد: ما با همه اتحادیه ها و اتحادیه طلا و جواهر تهران و آقای کشتی آرای در تماس هستیم و مشکلات و مسائلمان را با ایشان مطرح می کنیم، و معمولاً در نمایشگاه ها با ایشان در ابعاد مختلف کاری صحبت می کنیم.


انتهای پیام


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد