اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طرح بازرسی واحدهای عرضه طلا در خراسان شمالی آغاز شد

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان شمالی از آغاز طرح بازرسی واحد های عرضه طلا در این استان خبر داد.



فهیمه مهمان نواز، با اشاره به این که طرح بازرسی از تمامی واحد عرضه طلا در خراسان شمالی در روزهای اخیر آغاز شده است، افزود: این طرح توسط شرکت بازرسی همکار تایید شده تحت نظارت کارشناسان فنی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان شمالی فعالیت می کند.

وی با بیان این که نظارت بر عیار مصنوعات طلا و فلزات گرانبها براساس قانون برعهده سازمان ملی استاندارد است، اظهار داشت: هدف از بازرسی طلا، افزایش و تسریع روند استانداردسازی طلا به ‌منظور بهبود فرآیند کیفیت تولید و ارتقای سطح آگاهی عمومی است.

مهمان نواز با اشاره به این که خرید و فروش مصنوعات طلا را بدون کد شناسایی ممنوع است، اضافه کرد: در صورت وجود طلاهای بدون کد شناسایی و طلاهای خارجی (قاچاق) با واحدهای صنفی متخلف برابر قانون رفتار می شود.

وی گفت: براساس قانون سازمان استاندارد مصوب مجلس شورای اسلامی، این سازمان تنها مرجع قانونی تایید عیار رسمی مصنوعات و فلزات گرانبها محسوب می شود.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان شمالی در پایان از شهروندان استان خواست تا در هنگام خرید مصنوعات طلا، از وجود کد شناسایی و علامت حک شده بر روی آن‌ها اطمینان حاصل کنند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد