اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

پلمپ پنج واحد تولیدی طلا در اصفهان/ وجود فلزات سنگین در طلا تائید شد طلا

کار‌شناس مسئول انگ فلزات گرانبها اداره کل استاندار استان اصفهان گفت: پنج واحد تولیدی طلا در اصفهان شناسایی شدند که به دلیل تقلب در درصد عیار طلا در چند روز آینده پلمپ می شوند.


فرحناز رجالی اظهار داشت: در ماه گذشته شش آزمایشگاه غیر استاندارد به خاطر تقلب در روش سنجش و محاسبه عیار طلا پلمپ شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به یک هزار و 450 واحد تولیدی طلا در سطح استان اصفهان دارای کد شناسایی هستند که بیشترین کد را در سطح کشور از این استان است، بیان داشت: این کد اول حرف لاتین اصفهان و شماره ای است که به آن تولید کننده اختصاص یافته است.

کار‌شناس مسئول انگ فلزات گرانبها اداره کل استاندار استان اصفهان خاطرنشان کرد: شناسنامه دار کردن تولید کنندگان طلا از این جهت است که اگر خریداری نسبت به میزان عیار، کیفیت و قیمت طلا شکایت داشت بتوانیم تولید کننده و فروشنده طلا را به راحتی شناسایی و حق و حقوق خریدار را به وی برگردانیم.

وی در پاسخ به این سوال که همانطور که می دانید در گذشته وجود فلزات سنگین را در طلاهای وارداتی شاهد بودیم اما امروز این مورد را هم در طلای ساخت داخل هم مشاهده شده است، آیا بررسی روی این موضوع داشته اید، اظهار داشت: وجود فلزات سنگین در طلاهای ساخت داخل غیر قابل انکار است اما موضوعی هم نیست که سابقه داشته باشد.

رجالی با بیان اینکه روزانه از روند تولید و عرضه طلا در سطح استان بازرسی انجام می شود، گفت: سال گذشته نزدیک به 2 هزار نمونه برداری از سطح طلاهای تولید داخل در استان اصفهان صورت گرفت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد