وزارت خارجه: عهدشکنی بخشی از ماهیت رژیم آمریکا است
وزارت خارجه ایران با توجه به نقض یادداشت تفاهم از سوی آمریکا نوشت که عهدشکنی بخشی از ماهیت این رژیم است.
به گزارش سایت طلا، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیهای حملات هوایی ارتش تروریستی آمریکا در ساعات اولیه بامداد یکشنبه مورخ 7 تیر ماه 1405 به چند تأسیسات پایش و نظارت در سواحل جنوبی کشور را به شدت محکوم کرد.
وزارت امور خارجه نوشت: این حملات وحشیانه که نقض آشکار بند 4 ماده 2 منشور سازمان ملل متحد و نیز نقض صریح بند اول یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی مورخ 28 خرداد 1405 است، نشان میدهد که رژیم آمریکا کمترین ارزش و اعتباری برای تعهدات خود قائل نیست و عهد شکنی بخشی از ماهیت این رژیم است.
در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن یادآوری مسئولیتهای شورای امنیت سازمان ملل متحد و دبیرکل این سازمان در قبال صلح و امنیت بینالمللی، بر عزم خود برای دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی ایران در برابر تجاوز نظامی آمریکا، وفق ماده 51 منشور سازمان ملل، تأکید میکند.
انتهای پیام/