آمریکا آتش بس با ایران را رسما نقض کرد + جزئیات حمله به سیریک
آمریکا با حمله به نقاطی در محدوده سیریک، آتشبس و تفاهمنامه با ایران را نقض کرده است.
آمریکا با حمله به نقاطی در محدوده سیریک، آتشبس و تفاهمنامه با ایران را نقض کرده است.
رسانه آمریکایی صهیونیستی آکسیوس اعلام کرد: ارتش آمریکا حملاتی علیه ایران در نزدیکی تنگه هرمز انجام داده است.
همچنین برخی منابع دقایقی پیش اعلام کردند که انفجارهایی در محدوده اسکله طاهرویه سیریک شنیده شد.
بر اساس گزارش خبرنگار صداوسیما در سیریک
ساعت ۲۳ و پانزده دقیقه امشب صدای انفجار در اسکله طاهرویی سیریک شنیده شد.
یک منبع آگاه نظامی علت این انفجارها را اصابت پرتابه به محدوده اسکله طاهرویی سیریک بیان کرد.
این منبع آگاه نظامی گفت: حدود ۵ ساعت پیش چند شلیک اخطار از شهرستان سیریک به شناورهای متخلف در تنگه هرمز پرتاب شد.
همچنین شنیده ها از شلیک دو موشک اخطار ساعاتی پیش از حوالی کرپان به سمت تنگه هرمز حکایت دارد.
سنتکام هم اعلام کرد که امروز مواضع ذخیرهسازی موشک و پهپاد و همچنین تاسیسات راداری ساحلی ایران را هدف حملات خود قرار داده است.
طبق ادعای این سازمان تروریستی، این اقدام در تلافی حمله پهپادی روز ۲۵ ژوئن ایران به کشتی باری «اور لاولی» (M/V Ever Lovely) با پرچم سنگاپور انجام شد؛ کشتیای که در حال خروج از تنگه هرمز در امتداد سواحل عمان بود.
سنتکام مدعی شده این حمله نقض آشکار توافق آتشبس و تهدیدی علیه آزادی کشتیرانی بینالمللی بوده است!