اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جمع‌آوری آزمایشگاه‌های غیر استاندارد ذوب قلیایی طلا

کارشناس مسئول انگ فلزات گرانبهای اداره استاندارد استان اصفهان با بیان اینکه به جای کاهش عیار می‌توان با ارتقاء سطح تکنولوژی زیور آلات ظریف و سبک وزن با عیار 18 تولید کرد، در مورد ملاک‌های عیار استاندارد در طلا گفت: از لحاظ قوانین استاندارد تولید، حتی یک واحد کمتر از عیار750 در طلا غیر استاندارد بوده و این مسئله پیگرد قانونی دارد.


به گزارش روابط عمومی اداره استاندارد استان اصفهان، فرحناز رجالی، با اشاره به اینکه تولید طلا با عیار749 نیز غیر استاندارد است، افزود: طبقه بندی عیارهای غیر استاندارد از منظر اداره استاندارد شامل عیار (749-748 عدم انطباق جزیی)، عیار (747-745 عدم انطباق عمده) و عیار745 به پایین عدم انطباق بحرانی است.

وی با بیان اینکه برخورد با واحدهایی که تفاوت عیار آنها با عیار استاندارد به صورت جزیی بوده و ابتدا به صورت تذکر است، تصریح کرد: اگر واحدی به این تذکرات توجه نکرده و به تخلف خود ادامه دهد در صورت تکرار، اخطار کتبی و در صورت تکرار مجدد واحد تولیدی پلمب می‌شود.

کارشناس مسئول انگ فلزات گرانبهای اداره استاندارد استان اصفهان با بیان اینکه در واحدهایی که تفاوت عیار آنها عمده باشد بار اول به صورت اخطار و در صورت تکرار به پلمپ آن واحد اقدام خواهیم کرد، ادامه داد: همچنین واحدهایی که عیار آنها با عیار استاندارد اختلاف بحرانی داشته باشد همان بار اول پلمب می‌شوند.

رجالی با اشاره به اینکه در کل کشور4 هزار و 700 واحد تولیدی وجود دارد که این واحدها کمتر از200 واحد نشان استاندارد دارند، گفت: این مسئله به دلیل آن است که شرایط کارگاهی برای واحدهای تولیدی مناسب نیست و مسئول کنترل کیفیت این واحدها مورد تایید اداره استاندارد نیستند.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه‌های کوپلاسیون به صورت دقیق عیار را اعلام کرده و مورد تایید اداره استاندارد هستند، ادامه داد: امسال قرار است که با همکاری اتحادیه‌های طلا و جواهر سراسر کشور آزمایشگاه‌های غیر استاندارد ذوب قلیایی جمع آوری شود و تاکنون تعداد 6 آزمایشگاه ذوب قلیایی در اصفهان پلمب شده است.

کارشناس مسئول انگ فلزات گرانبهای اداره استاندارد استان اصفهان درباه اینکه چرا طرح کاهش عیار طلا اجرایی نمی‌شود، اظهار کرد: در یک نظر سنجی عمومی مشخص شد که به جای کاهش عیار می‌توان با ارتقاء سطح تکنولوژی زیورآلات ظریف و سبک وزن با عیار 18 تولید کرد، اما باید به این نکته توجه کرد که فرهنگسازی تنوع عیار هنوز به صورت کامل اجرایی نشده است و مردم فقط به زیبایی و قیمت کارها اهمیت می‌دهند .

وی تصریح کرد: وضعیت رعایت استاندارد در و احدهای تولید داخلی بهتر از گذشته است و درصد تولیدات غیر استانداد در ایران نسبت به سال‌های قبل کاهش یافته است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد