ماجرای سهمیه گازوئیل کامیون‌داران چیست؟

درحالی که سهمیه سوخت مطابق با عملکرد ناوگان دیزلی تخصیص داده می‌شود و سازمان‌های ارسال کننده عملکرد کامیون‌داران فعال در ناوگان درون‌شهری و برون‌شهری به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مشخص است، اخیرا انتقاداتی در خصوص سهمیه گازوئیل مطرح شده است.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا،در فضای مجازی تصاویری از تجمع کامیون‌داران در حاشیه یکی از بزرگ‌راه‌های تهران که درخواست رسیدگی به سهمیه گازوئیل خود را دارند منتشر شده، بررسی‌ها و پیگیری تسنیم نشان می‌دهد که این مربوط به بخشی از ناوگان فعال درون شهری تهران است که به‌نظر می‌رسد به اختلاف نظر در خصوص میزان تردد با کارفرمای مربوطه برخورده‌اند.

کرامت ویس‌کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در این خصوص گفت: سهمیه خودروهای دیزلی چه درون شهری و چه برون شهری، برمبنای عملکردی است که سازمان متولی به ما می‌دهد.

وی افزود: در حوزه درون شهری، سازمان متولی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور هستند؛ از اینرو عملکردی که سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بر مبنای فعالیت ناوگان، هر 15 روز یکبار احصا می‌کند و به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی می‌دهد، ما بر اساس جداول و قواعدی که در سازمان هوشمند سوخت درج شده، مطابق با کیلومتر کارکردی که ارسال کرده‌اند، که ما هیچ دخل و تصرفی در آن نداریم، نفت‌وگاز با محاسبه توسط سامانه به ناوگان مربوطه اختصاص داده می‌شود و در کارت سوختشان ذخیره می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تصریح کرد: اگر انتقادی به میزان سوخت تخصیص یافته دارند، باید از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور که عملکرد آنها را اعلام کرده پیگیری کنند.

وی ادامه داد: مبنای محاسبه عملکرد ناوگان حمل‌و نقل دیزلی درون شهری باربرگی است که دریافت می‌کنند؛ باربرگ‌ها را محاسبه‌اش را انجام دهند، چه تعداد باربرگ صادر شده و هر باربرگ هم مشخص است چه میزان کیلومتر بر مبنای آن اختصاص می‌دهند.

ویس کرمی خاطرنشان کرد: مثلا در تهران اگر 50 کیلومتر به ازای هر باربرگ را اختصاص دهند و یک خودرویی 100 باربرگ در ماه دریافت کرده، 5000 کیلومتر عملکردی است که با ما اعلام می‌شود و ما هیچ دخل و تصرفی در این کیلومتری که به ما اعلام می شود نداریم.

انتهای پیام/