اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلا در بازارهاي جهاني 10 دلار ارزان‌ شد

قيمت جهاني طلا تحت تاثير رشد چشمگير ارزش دلار در برابر يورو طي روز جمعه بيش از 10 دلار كاهش يافت و به 1363 دلار در هر اونس رسيد.


ارزش دلار آمریکا در برابر یورو به علت گسترش بحران مالی منطقه یورو و نگرانی شدید سرمایه گذاران افزایش یافته و به بالاترین حد خود در دو ماه اخیر رسیده است .
در روز گذشته هر یورو در برابر 1.3242 دلار معامله شد که این رقم نسبت به روز قبل از آن 1.18 سنت کاهش داشته است.
با افزایش ارزش دلار قیمت طلا نیز در این روز کاهش یافت و در پایان معاملات هفته هر اونس طلا در بازار نیویورک به 1363 دلار رسید . این رقم روز چهارشنبه به بیش از 1374.12 دلار رسیده بود .
بر اساس گزارش رویترز قیمت سایر فلزات گرانبها نیز کاهش یافت و قیمت هر اونس نقره حدود 3 درصد، پالادیوم 2 درصد و پلاتین یک درصد با کاهش روبرو شد .
دیوید تارتل کارشناس ارشد موسسه سیتی گروپ تاکید کرد افزایش ارزش دلار تاثیر زیادی در کاهش قیمت طلا داشته است . اگر بسته نجات مالی ایرلند به طور کامل تصویب شود ارزش یورو در هفته های آینده افزایش خواهد یافت .
به اعتقاد کارشناسان و تحلیل گران اقتصادی اگر نگرانیهای بین المللی در خصوص وضعیت مالی و بدهی اسپانیا و پرتغال افزایش یابد این مساله تاثیر منفی زیادی بر ارزش یورو در کوتاه مدت خواهد داشت .
دولت پرتغال ضمن رد هر گونه درخواست این کشور برای دریافت کمکهای مالی بین المللی اعلام کرد مهمترین وظیفه این کشور در شرایط کنونی تنظیم بودجه 2011 با هدف کاهش کسری بودجه است .
برخی از کارشناسان بازار طلا بر این باورند که قیمت هر اونس طلا در هفته آینده بین 1345 تا 1350 دلار در نوسان خواهد بود . تحولات سیاسی و نظامی شبه جزیره کره نیز تاثیر زیادی در نوسانات ارزهای بین المللی و قیمت جهانی کالاها به خصوص نفت و طلا خواهد داشت .
سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد