اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلافروشان قانون ماليات بر ارزش افزوده را اجرا مي‌كنند

رئيس اتحاديه كشوري طلا و جواهر با تأكيد برلزوم ارائه فاكتورهاي جديد توسط سازمان امور مالياتي به طلافروشان، گفت: طبق دستور وزارت اقتصاد و دارايي طلافروشان با فاكتورهاي موجود بايد قانون ماليات بر ارزش افزوده را اجرا كنند.



محمد کشتی‌آرای در گفت‌گو با فارس با بیان اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده باید اجرا شود، اظهار داشت: فراهم کردن مقدمان اجرایی این قانون جزو وظایف سازمان امور مالیاتی است و ما هم در اطلاعیه‌ها و مصاحبه‌ها اعلام کردیم طلافروشان باید برای اجرا ثبت نام کنند.
وی وجود هر گونه مشکل در صنف طلافروشان برای اجرای قانون را رد کرد و افزود: در صورت وجود مشکل در اجراء وزارت امور اقتصادی و دارایی و هم خود اتحادیه‌ها در سراسر کشور آماده هستند در زمینه اجرای قانون رفع ابهام کنند.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: با توجه به جدید بودن قانون ممکن است برخی افراد برای اجرا ابهاماتی داشته باشند که باید برای رفع آن اقدام شود.
وی با بیان اینکه تاکنون سه دوره کلاس‌های آموزشی در تهران و چندین دوره در شهرستان‌ها برگزار شده است، گفت: امیدواریم با توجه به برگزاری دوره‌های آموزشی به مرور تا سه الی چهار ماه آینده و روشن‌تر شدن زوایای قانون مالیات برارزش افزوده، اجرای آن روند بهتری را داشته باشد.
کشتی‌آرای در پاسخ به این سوال که آیا تا چند ماه آینده از خریداران طلا مالیات دریافت نخواهد شد، با بیان اینکه طبق قانون هم‌اکنون طلافروشان سه درصد مالیات را از خریدار دریافت می‌کنند، اظهار داشت: فاکتورها باید در سراسر کشور یکسان‌سازی شود و این ابزار مهمی برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده است که این فاکتورها از اوایل سال 90 فاکتورها در اختیار طلافروشان قرار می‌گیرد؛ اما طبق دستور وزارت اقتصاد و دارایی با فاکتورهای موجود باید قانون اعمال شود که این نتیجه توافق سازمان امور مالیاتی با اتحادیه طلافروشان بوده است.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا در حال حاضر واحدهای صنفی طلافروشان این قانون را اجرا می‌کنند، گفت: هم‌اکنون اطلاعی در این باره ندارم اما همه اعضاء اتحادیه ملزم به اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده هستند و در صورتی که برخی از طلافروشان مشکلی در اجرای این قانون دارند با شرکت در دوره‌های آموزشی این مشکلات برطرف خواهد شد.
رئیس اتحادیه طلافروشان در واکنش به این سوال که بسیاری از طلافروشان علت عدم اجرای قانون را ابلاغ نشدن اجرای آن توسط اتحادیه عنوان می‌کنند، گفت: در تمام رسانه‌ها اعلام شده و به طلافروشان اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت گرفته و همچنین از طریق رسانه‌ها و خود اتحادیه به همه طلافروشان اطلاعیه داده شده است.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد