اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افزایش نرخ طلا در پی افزایش نگرانی های اقتصادی اروپا

سرمایه گذاران نسبت به مشکلات اقتصادی موجود در منطقه اروپا و رشد تنش های کره های جنوبی و شمالی به شدت وحشت زده و عصبی هستند و ترجیح میدهند نقدینگی خود را در بازار مطمئن طلا، معامله کنند.

به گزارش سایت طلا به نقل از بلومبرگ، افزایش نگرانی های مربوط به بحران بدهی ها در اروپا و افزایش تنش های بین کره شمالی و جنوبی، ترس سرمایه گذاران را دوچندان کرده و همین امر منجر به افزایش تقاضا برای داراییهای امنی چون طلا شد.
در این راستا، نرخ طلا، نقره، پلاتین و پالادیوم افزایش یافت.

براساس این گزارش، بهای طلا برای تحویل فوری در ماه دسامبر، در سئول، با نرخ 1375 دلار و 90 سنت در هر اونس معامله شد.
بالاترین نرخ معاملات طلا در همین بازار در تاریخ 12 نوامبر به 1382 دلار و 50 سنت در هر اونس رسیده بود، که نسبت به امروز با افت 0.4 درصدی همراه بود.
همچنین بهای طلا برای تحویل فوری در ماه دسامبر در بازار نیویورک نسبت به تاریخ 12 نوامبر با افت 0.2 درصدی به 1376 دلار و 40 سنت در هر اونس رسید.

این گزارش حاکیست، پاریک جونگ بیوم، معامله گری در شرکت تونگ یانگ در سئول گفت: مردم به طور واضح ترجیح میدهند سرمایه خود را تبدیل به داراییهای امن کنند.
سرمایه گذاران نسبت به مشکلات اقتصادی موجود در منطقه اروپا و رشد تنش های کره های جنوبی و شمالی به شدت وحشت زده و عصبی هستند و ترجیح میدهند نقدینگی خود را در بازار مطمئن طلا، معامله کنند.

برپایه این گزارش، در روز گذشته کره جنوبی به عنوان حالت دفاعی در برابر کره شمالی اقدام به پرتاب توپهای جنگی در نزدیکی مرز بین این دو کشور کرد.
از طرفی در روز گذشته، در پی گزارش کسری بودجه در بازارهای اعتباری در اسپانیا و پرتغال که به دنبال بحران مالی ایرلند به وجود آمده بود، ارزش یورو در برابر دلار به پایین ترین سطح نسبت به ماه آگوست رسید.
توبیاس مراس، رئیس شرکت پژوهشی کالا نوشت: پیش بینی میشود، اگر ابهامات سیاسی موجود مابین کره شمالی وجنوبی تداوم یابد، باید در انتظار افزایش نرخ طلا در بازارهای تجاری باشیم.

این گزارش می افزاید، ارزش طلا در سال جاری 25 درصد رشد کرد و در تاریخ نهم نوامبر به رکورد 1424 دلار و 60 سنت در هر اونس رسید.
بهای نقره برای تحویل فوری در ماه دسامبر در بازار نیویورک با رشد 0.4 درصد به 27 دلار و 61 سنت در هر اونس معامله شد.
نرخ پلاتین با رشد 0.4 درصد به 1659 دلار در هر اونس و قیمت پالادیوم با افزایش 1.3 درصدی با بهای 697 دلار و 50 سنت در هر اونس معامله شد./م2
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد