اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

عبور طلا از قله 1400

افزایش نگرانی‌ها درخصوص جنگ ارزی و مشکلات اقتصادی کشورهای حوزه یورو، قیمت طلا را از 1423 دلار بالاتر برد.

قیمت طلا به رکورد جدید 1423 دلار دست یافت. قیمت سکه در بازار داخلی هم با 4000 تومان افزایش با نرخ 350 هزار تومان به فروش رسید.
افزایش نگرانی‌ها در خصوص جنگ ارزی و مشکلات اقتصادی کشورهای حوزه یورو قیمت طلا را از 1423 دلار بالاتر برد. روز گذشته بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با تقریبا 30 دلار افزایش تا ساعت 15 به وقت تهران تا 4/1423 دلار بالا رفت و در برگشت دوباره تا 1418 دلار افت کرد. بازار داخلی با افزایش 4000 تومانی قیمت سکه بهار آزادی همراه بود. سکه طرح قدیم نیز با 5000 تومان افزایش قیمت تا نرخ فروش 370 هزار تومان بالا رفت. نیم سکه و ربع سکه با 2000 تومان و 1000 تومان افزایش به نرخ 175 هزار تومان و 89 هزار تومان فروخته شدند.
روند افزایشی قیمت طلا برخی تحلیلگران را به افزایش قیمت طلا تا 1500 دلار تا پایان سال میلادی متقاعد کرده است. افزایش ریسک اقتصادی در ایرلند که به گمان برخی فاصله زیادی با اقتصاد آلمان پیدا کرده است و تشدید نگرانی‌ها از فشار بیشتر بر اروپا به دلیل تزریق 600 میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا از طریق خرید اوراق قرضه دولتی در این کشور و همچنین افت بورس‌های سراسر جهان، به استقبال بیشتر سرمایه‌گذاران برای خرید طلا و چشم‌انداز صعود قیمت آن منجر شده است.
روند افزایشی قیمت طلا در بازارهای جهانی در حالی است که رییس اتحادیه طلا و جواهر از کاهش قیمت طلا در روزهای آینده خبر داده است. کشتی‌آرای به خبرگزاری فارس گفت: درصورتی که نرخ بهره آمریکا دچار نوسان شود قیمت طلا نیز بالا خواهد رفت.
به گفته این مقام مسوول، طی چند روز آینده در بخش طلا کاهش قیمت موقتی در بازارهای جهانی و داخلی رخ خواهد داد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد