اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ابطال مجوز طلافروشان خاطي در پرداخت ماليات برارزش افزوده

رئيس اتحاديه طلا و جواهر تهران با تأكيد بر ضرورت اجراي كامل قانون ماليات بر ارزش افزوده در اين صنف، گفت: مجوز فعاليت اخلالگران در بازار طلا براي همشه باطل خواهد شد.

احمد وفادار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: هیچ واحد صنفی حق تعطیل کردن واحد خود را در اعتراض به اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده ندارد و در صورت انجام این کار با آن واحد صنفی برخورد می‌کنیم.
وی افزود: به همه اعضا اعلام کردیم هر فروشنده‌ای به تعطیلی مغازه خود مبادرت کند، اجازه نمی‌دهیم دیگر حتی یک ساعت این واحد صنفی باز شود.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص روند اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در این صنف، گفت: برای نحوه اجرای این پایه مالیاتی با سازمان امور مالیاتی به توافق رسیدیم و همچنین در حال رایزنی با نمایندگان مجلس هستیم و در حال برطرف کردن ابهامات اجرایی این قانون هستیم.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه مشاغل مختلفی در ارتباط با تولید و فروش طلا وجود دارد و 19 رشته فعالیت مرتبط با طلا است پیچیدگی‌های زیادی در اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد.
وی گفت: در زمان تدوین اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده باید به محدودیت‌های طلافروشان توجه می‌شد که خوشبختانه هم‌اکنون کار کارشناسی برای اجرای این قانون در صنف طلافروشان در مرکز پژوهش‌های مجلس در حال انجام است که نتیجه آن در چند روز آینده مشخص می‌شود.
وفادار در پاسخ به سؤالی در خصوص اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در صنف طلا فروشان با بیان اینکه برخی از اعضای صنف این قانون را اجرا می‌کنند، افزود: این قانون را نمایندگان مجلس تصویب کردند و باید به هر صورت اجرا شود.
وی در عین حال تصریح کرد: ابهاماتی وجود دارد که باید برطرف شود و امیدواریم با مذاکراتی که با سازمان امور مالیاتی انجام داده‌ایم ضرایب مالیاتی مقداری کاهش یابد و همه به کار خود ادامه دهند.
وی در پاسخ به این پرسش که ابهامات و نگرانی‌های طلافروشان نسبت به قانون مالیات بر ارزش افزوده چیست، اظهار داشت: برخی از نگرانی‌ها ناشی از کم‎اطلاعی از چگونگی اجرای قانون است اما با توجه به اینکه خود ما چندین اطلاعیه داده‌ایم و سازمان امور مالیاتی هم کلاس آموزشی تشکیل داد طلا فروشان باید به اجرای قانون تمکین کنند.

* نگرانی طلافروشان بی‌مورد است

به گفته وفادار یکی از دلایل نگرانی طلافروشان افزایش پرداخت مالیات مشاغل و دریافت مالیات‌های سال‌های گذشته با اجرای این قانون است اما این در حالی است که طبق توافقی که با سازمان امور مالیاتی صورت گرفت مالیات دوره‌های قبل از طلافروشان دریافت نخواهد شد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: با توجه به اینکه سه درصد مالیات بر ارزش افزوده را فروشنده از خریدار دریافت می‌کند، نباید نگرانی از بایت پرداخت مالیات بر ارزش افزوده وجود داشته باشد و نگرانی آنها بی‎جا است.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد