اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بهای طلا تا چه وقت روند صعودی خواهد داشت؟

پیش بینی میشود نرخ تورم رشد خود خواهد کرد و علاوه بر تورم موجود در برخی از کشورها، با شروع فصل سرما تجمع کالاهای سوختی نیز افزایش خواهد یافت که این مسائل بر رشد نرخ طلا تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، بهای دلار در برابر سبد ارزهای اصلی در برابر سیاستهای پولی و نگرانی های مربوط به تضعیف ارزش دلار، روند نزولی به خود گرفته، که همین موضوع ترس سرمایه گذاران را دو چندان کرده است.

برپایه این گزارش، کمیسر اتحادیه اقتصادی اروپا، اولی رهن، در روز دوشنبه گفت: اتحادیه اروپا هیچ نیازی به کمکهای مالی ندارد و مشکلات منطقه یورو به زودی حل خواهد شد.
وی افزود: به اعتقاد من، بازار مالی و پولی اروپا مجددا بازسازی خواهد شد و با برنامه ریزی های چهارساله ایرلند، برای کاهش بدهی های این منطقه، ارزش یورو مجددا رشد خواهد کرد.

این گزارش حاکیست، از روز چهارشنبه گذشته، پس از نشست سران بانک مرکزی ایالات متحده و تصمیم گیری آنان برای خرید 600 میلیارد دلار اوراق قرضه دولتی تا کنون، بهای طلا، در حدود 5 درصد و قیمت نقره در حدود 13 درصد افزایش یافته است.
هو زینگیانگ، تحلیلگر بازار چین گفت: پیش بینی میشود نرخ تورم همچنان رو به رشد خود ادامه خواهد داد و علاوه بر تورم موجود در برخی از کشورها، با شروع فصل سرما تجمع کالاهای سوختی نیز افزایش خواهد یافت که این مسائل بر رشد نرخ طلا تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

وی افزود: آمریکا و کشورهای منطقه یورو و حتی ژاپن باید از سیاستهای مالی جدیدی بهره مند شوند و تا زمانیکه این سیاستها کاربرد درستی نداشته باشند، نگرانی در مورد رشد نرخ تورم دلیلی برای افزایش بهای طلا خواهد بود.
او گفت: همچنین تقاضای بالا برای فلزات گرانبها در بازارهای سرمایه گذاری نیز از عوامل روند صعودی قیمت این گروه فلزات گرانبها است.

براساس این گزارش، فروشنده ای در بازار سنگاپور گفت: ما شاهد این بودیم که با افزایش قیمت طلا، مقدار معاملات کاهش یافته است، ولی از طرفی، ترس از ادامه سیر صعودی نرخ طلا، منجر به سرمایه گذاریهای متعدد در این بازار خواهد شد.
سرمایه گذاران در انتظار نشست سران گروه بیست در روزهای پنجشنبه و جمعه هستند و به همین دلیل مقدار معاملات خود را کاهش داده و با احتیاط بیشتری خرید و فروش می کنند./م2





خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد