اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

استانداردسازي معاملات طلا در بورس کالا

با ضرب پلاک طلا يا ابعاد مشخص شده در قالب شمش، معاملات طلا در بورس کالا استانداردسازي مي شود.



محمد کشتی آرای رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر، در گفتگو با خبرنگار موج با بیان این که "طبق قوانین پولی کشور بورس کالا نمی تواند به ضرب سکه اقدام نماید"، اظهارداشت: برای داد و ستد سکه در این بازار، بورس کالا می تواند به ضرب نوعی از ابعاد مشخص شده طلا مبادرت نماید.
وی به ضرب پلاک طلا یا ابعاد مشخص شده ای در قالب شمش ازسوی بورس کالا اشاره کرد و گفت: پس از عدم موافقت بانک مرکزی با داد و ستد سکه در بورس کالا، می توان طلا را در اندازه های 10، 20، 50، 100 گرم و یک کیلویی در این بازار معامله کرد.
کشتی آرای این نوع از طلای ضرب شده در بورس کالا را یک نوع استاندارد سازی معاملات طلا در داد و ستدهای بورس کالا عنوان کرد.
وی از ایجاد بورس طلا به عنوان یکی از راه هایی نام برد که سرمایه های مردمی و سرگردان را وارد بورس کالا می کند.
وی با بیان این که "طلاهایی که در دست تولید کنندگان طلا و جواهر است، هیچ گاه وارد بورس کالا نمی شود"، ادامه داد: بیش از 80 درصد از مواد اولیه تولید کنندگان طلا از بازیافت طلاهای شکسته تامین می شود و باقی آن، سکه های از رده خارج شده و طلاهای وارداتی است.
به گفته رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر، ورود طلا در چرخه معاملات بورس کالا، ضمن کمک به چرخه اقتصاد کشور، منجر به تامین بخشی از طلاهای مورد نیاز طلا فروشان می شود.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد