اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کاهش نرخ طلا پس از پیشرفت ارزش دلار

به دنبال قوی شدن نرخ دلار در برابر یورو به میزان 0.8 درصد ارزش طلا تا حدی کاهش یافت و سرمایه گذاران اقدام به فروش ذخایر طلای خود کردند.

به گزارش سایت طلا به نقل از بلومبرگ، بهای طلا پس از به رکورد رسیدن در روز جمعه در بازار آمریکا، امروز، به عنوان اولین روز پس از تعطیلات تا حدی افت کرد و سرمایه گذاران سطح معاملات خود را در این بازار کاهش دادند.
بهای طلا برای تحویل فوری در ماه دسامبر، در بازار توکیو، با کاهش 0.4 درصد با نرخ 1388 دلار و 3 سنت در هر اونس معامله شد.
نرخ طلا در روز جمعه در بازار ایالات متحده، به سطح 1398 دلار و 60 سنت در هر اونس به رکورد رسیده بود.
معاملات طلا با دلار آمریکا در اکثر موارد رابطه معکوس با یکدیگر دارند.
ارزش دلار در برابر یورو تا حدود 0.8 درصد افزایش یافت.

براساس این گزارش، Kazuhiko Saito ، تحلیلگر بازار طلا در شرکت فوجیتومی مستقر در توکیو، گفت: از نظر من، دلار در حال بازگشت به مسیر تقویتی خود است و این موضوع موجب میشود تا دستاوردهای اولیه در بسیاری از کالاها تاثیرگذار باشد.
بهای طلا در هفته گذشته به مقدار 2.5 درصد افزایش یافت. یکی از دلایل رکورد زنی نرخ طلا در هفته گذشته، به علت افت نرخ دلار به پایین ترین سطح در برابر یورو نسبت به نه ماه گذشته بود.
تضعیف نرخ دلار در برابر یورو، در روز چهارم نوامبر، پس از اعلام بانک فدرال نسبت به خرید 600 میلیارد دلار اوراق بهادار، از خزانه داری آمریکا، اتفاق افتاد.

این گزارش حاکیست، رابرت زولیک، رئیس بانک جهانی، گفت: گروه بیست باید نسبت به انتظارات بازار طلا توجه خاصی داشته باشند و ارزش پول، تورم و کاهش قیمتها را به عنوان یک سیستم جهانی پولی مدنظر قرار دهند.
وی افزود: در حالیکه در کتابهای درسی طلا را به شکل پولهای قدیمی در بازارها معرفی میکنند، باید به این موضوع توجه داشت که این فلز گرانبها میتواند به عنوان دارایی جایگزین در بازارهای امروزی کاربرد داشته باشد.

شایان ذکر است، در روز 11 و 12 نوامبر، نیز گروه بیست نشستی در سئول دارند که احتمالا باعث نوسان نرخ طلا خواهد شد. /م2
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد