اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رکورد جدید نرخ طلا بدنبال ترس از رشد نرخ تورم!

با وجود افزایش شاخصهای اشتغال در ایالات متحده، باز هم بهای طلا روند صعودی را به خود گرفت و رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز جمعه روند صعودی را در پیش گرفت و با اختلاف چند دلار از سطح 1400 دلار در هر اونس با نرخ 1395 دلار و 1 سنت در هر اونس در بازار نیویورک بسته شد.
برنامه بانک مرکزی ایالات متحده مبنی بر خرید اوراق قرضه دولت آمریکا، موجب برافروخته شدن نگرانی از رشد نرخ تورم در میان سرمایه گذاران شد و آنان برای فرار از ضرر در معاملات خود بازار طلا را امن ترین مکان تشخیص داده و به سمت این بازار روی آوردند که همین موضوع موجب افزایش بهای طلا و رکوردزنی قیمت این فلز گرانبها، به سطح جدیدی شد.

براساس این گزارش، نرخ طلا در هفته جاری نزدیک به 3 درصد افزایش یافت.
با وجود افزایش گزارش شاخص اشتغال غیر کشاورزی آمریکا، که این احتمال را میدهد، تا اقتصاد این کشور به مسیر رو به بهبودی پیش رود، ولیکن بازار طلا در برابر ترس از نرخ تورم، با تجمع بسیاری همراه بود و بهای طلا رکورد جدیدی را به ثبت رساند.
جف پریچارد ، کارگزار شرکت بازرگانی در Altavest گفت: سرمایه گذاران طلا در حال حاضر موقعیت ارزش دلار را نادیده گرفته اند و فکر میکنند بهای دلار تا ابد در سطح پایینی قرار خواهد گرفت و نرخ تورم افزایش خواهد یافت، ولی از نظر من بانک مرکزی ایالات متحده سیاستهای پولی را در نظر دارد که همین موضوع باعث رشد نرخ دلار خواهد شد.

این گزارش حاکیست، بهای طلا در روز گذشته، به مقدار 0.2 درصد رشد کرد و با نرخ 1394 دلار و 30 سنت در هر اونس معامله شد.نرخ طلا در روز جمعه در بازار آمریکا به قیمت 1397 دلار و 80 سنت در هر اونس نیز رسید.
معاملات آتی طلا، برای تحویل فوری در ماه دسامبر، در بازار ایالات متحده با رشد 14 دلار و 60 سنت و یا 1.1 درصد با نرخ 1397 دلار و 70 سنت در هر اونس معامله شد.
رشد بهای طلا در برابر ضعف دلار باعث شد تا حمایت از این فلز گرانبها به اوج خود برسد.

شایان ذکر است، بهای دلار در روز گذشته، پس از ارائه داده های اقتصادی که نشاندهنده رشد 151.000 شغل در ماه اکتبر بود، افزایش یافت، ولی ترس سرمایه گذاران از رشد نرخ تورم، موجب بالارفتن معاملات طلا در بازارهای جهانی شد و همین امر موجب رکورد نرخ طلا به مرز 1397 دلار در هر اونس شد./م2
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد