اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ترس از نرخ تورم پس از اعلام بانک فدرال و نوسانات نرخ طلا

با ارائه سیاستهای جدیدی مالی از طرف بانک مرکزی ایالات متحده و خرید اوراق قرضه دولتی، موجب افت نرخ طلا برای کوتاه مدت در این بازار شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، معاملات آتی طلا، در بازار ایالات متحده به میزان 1 درصد افزایش یافت.
در روز گذشته، نرخ دلار تضعیف شد و بانک مرکزی ایالات متحده برنامه های آسیب پذیری را رائه داد که نه تنها موجب رشد اقتصادی نشد بلکه افت نرخ دلار را نیز به همراه داشت، از طرفی سرمایه گذاران نگرانیهای جدیدی را نسبت به بحران موجود و ترس از زیان احتمالی در معاملات خود تجربه کردند.

براساس این گزارش، با نگاه به آینده، سرمایه گذاران در بازارهای ایالات متحده در انتظار اطلاعات مربوط به آمار اشتغال در روز جمعه هستند.
طبق یک نظرسنجی از تحلیلگران رویترز، پیش بینی کردند: در ماه اکتبر مقدار اشتغال در این کشور 60 هزار نفر افزایش خواهد یافت.
بهای طلا برای تحویل فوری در ماه دسامبر، در بازار کامکس نیویورک با نرخ 1357 دلار و 3 سنت در هر اونس معامله شد.
اونگ یی لینگ، تحلیلگر سرمایه گذار در بازار سنگاپور گفت: برخی از سرمایه گذاران از ترس رشد نرخ تورم در درازمدت، اقدام به خرید دارایی های دیگری همانند طلا کردند.
وی افزود: در روز جمعه تعداد اشتغال غیر کشاورزی اعلام میشود، اگر این آمار امیدوارکننده نباشد، احتمالا سرمایه گذاران را به سمت بازار طلا می کشاند، که همین آمار موجب تقویت نرخ طلا خواهد شد.

این گزارش حاکیست، وانگ تائو، تحلیلگر رویترز گفت: با توجه به بازار طلا، این احتمال وجود دارد که نرخ طلا در چهار هفته آینده به سطح 1420 دلار در هر اونس برسد.
فروشنده فیزیکی در هنگ کنگ گفت: من فکر میکنم در حال حاضر بازار سهام برای سرمایه گذاران جذاب تر باشد ولی در آینده نزدیک همراه با افزایش معاملات طلا در بازارهای جهانی به عنوان بازار معتبر و امن، بهای این فلز گرانبها به مرز 1400 دلاردر هر انس خواهد رسید و رکورد جدیدی را به نام خود خواهد زد.
در اینجا یادآوری میشود که رکورد نرخ طلا در ماه گذشته به سطح 1385 دلار در هر اونس رسیده بود.

شایان ذکر است، دیشب با ارائه سیاستهای جدیدی مالی از طرف بانک مرکزی ایالات متحده و خرید اوراق قرضه دولتی، موجب افت نرخ طلا برای کوتاه مدت در این بازار شد، ولی پس از اعلام پایین ماندن نرخ بهره بانکی و ترس جدید از افزایش نرخ تورم در میان سرمایه گذاران، قیمت طلا مجددا رشد کرد./م2
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد