اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تا هفته‌ای ۸۰۰ هزار تومان سود کسب کنید + معرفی یک نماد بسیار کم ریسک

بورس تهران روزهای سیاهی را طی می‌کند! موید این گزاره را می‌توان در حرکت شاخص کل جست‌وجو کرد؛ جایی که در ۲۷ روز معاملاتی گذشته، تنها ۵ روز کندل مثبت به ثبت رسانده‌ و ارزش معاملات نیز به قدری پایین است که تنها یک خبر یا یک معجزه می‌تواند شرایط را عوض کند

بورس تهران روزهای سیاهی را طی می‌کند! موید این گزاره را می‌توان در حرکت شاخص کل جست‌وجو کرد؛ جایی که در ۲۷ روز معاملاتی گذشته، تنها ۵ روز کندل مثبت به ثبت رسانده‌ و ارزش معاملات نیز به قدری پایین است که تنها یک خبر یا یک معجزه می‌تواند شرایط را عوض کند. اما در این بین چه اقداماتی می‌توان انجام داد که تا حدی التیام‌بخش سبد خونین سهامداران باشد؟

علیرغم افت تقریبا ۱۱ درصدی شاخص کل و شاخص هم‌وزن، اما بازهم سبد سهامداران افتی بالاتر از عدد مذکور را مخابره می‌کند. فاصله دلار نیما با نرخ آزاد، نرخ اخزای ۳۶ تا ۳۸ درصدی، اصلاح دستورالعمل خوراک نفت، ۳ ساله شدن تجدید ارزیابی دارایی و شاید حتی تحدید دامنه نوسان عواملی هستند که بازار را به قهقرا کشاندند. حال با توجه به روزهای کم‌نوسان بازار سهام و سود روزشمار صندوق‌های درآمد ثابت بررسی می‌کنیم که با فرض تخصیص ۱۰۰ میلیون تومان به این صندوق‌ها، چه مقدار سود عاید سهامداران می‌شود. بازه انتخابی ۱ هفته کاری است و حتی کارمزد معاملات این صندوق‌ها (0.0375 درصد) در محاسبات گنجانده شده است!

ذکر این نکته نیز ضروری است که ۱۴۱ صندوق درآمد ثابت از بین ۴۵۳ صندوق موجود در بازار فعال هستند که ارزش آن‌ها بیش از ۵۶۰ همت و نزدیک ۶۰ درصد کل ارزش صندوق‌ها است. پس انتخاب صندوق‌های درآمد ثابت نیز کار سختی به نظر می‎‌رسد که با توجه به حداقل ارزش معاملاتی که نشان از نقدشوندگی آن‌ها دارند، در تحلیل ما جای گرفتند!

اعداد به دست آمده در تصویر فوق، با فرض تکرار سود ۱۰ روز گذشته صندوق‌های درآمد ثابت است. همانطور که مشخص است بالاترین بازدهی با احتساب سود مرکب در اختیار صندوق کیان با بازدهی حدودا ۰.۹ درصدی آن هم برای یک هفته است. صندوق «فیروزا» نیز با بازدهی ۰.۷۳ درصدی در یک هفته، در آخر لیست جای گرفته است.

به جز فرصت سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری، نماد «شستا» نیز می‌تواند یک گزینه بسیار کم ریسک این روزهای بازار سرمایه تلقی شود. چرا که هم این نماد بدون شک یکی از بزرگترین هلدینگ‌های کشور بوده و با توجه به ارزش مارکت آن، قیمت ۱۰۰ تومانی هر سهم نوعی شوخی به حساب می‌آید. از سوی دیگر p/e سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی به عددی کمتر از ۵ رسیده است و در آخر با توجه به سابقه نماد، حمایت روانی و استاتیک ۱۰۰ تومان، حمایت بسیار قدرتمندی محسوب می‌شود. لازم به ذکر است هر زمان که قیمت سهم به این حمایت واکنش نشان داده، بازدهی حداقل ۲۰ درصدی را، هر چند با زور، نصیب سهامداران خود کرده است!

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد