اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گپ خودمانی با کشتی آرای/

کشتی آرای: صبر، لازمه تحول و پیشرفت است

سایت طلا : رئیس اتحادیه طلا وجواهر ضمن حضور در کافه طلا از علایق خود در زندگی روزمره و لزوم صبر در رشد مراحل کاری تا بحث مالیات بر ارزش افزوده و توصیه به جوانان در مورد حضور در صنف سخن گفت.


محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر با حضور در سایت طلا در بخش جدید کافه طلا شرکت کرد و اولین میهمان این بخش را به خود اختصاص داد.
وی در گپ و گفتی صمیمانه به سؤالات مختلف خبرنگاران سایت طلا پاسخ داد:


*سایت طلا: جناب آقای کشتی آرای ضمن سلام خوش آمد گویی و تشکر از حضورتان در کافه طلا برای مخاطبان سایت طلا بفرمائید علت موفقیت شما به عنوان یک مدیر موفق چیست؟

- کشتی آرای: با سلام و تشکر برای ایجاد بخش جدید کافه طلا و توجه به روشهای جدید اطلاع رسانی در سایت طلا.
اصولاً بسیاری از آدمهایی که کارها را نیمه کاره رها می کنند صبر ندارند، ولی من در کارهایم صبر زیادی دارم و مسیر خود را باحوصله و شکیبایی طی می کنم.
من در رشد کاریم زیاد عجله نداشتم، مثل گذراندن یک دوره تحصیلی سعی کردم مرحله به مرحله رشد کنم و به کلاس آخر برسم. شاید بتوان گفت من 54 کلاس را گذراندم تا به اینجا رسیدم!
شاید در مقاطعی از این مسیر نمره خوبی نگرفته باشم، ولی سعی کردم کمتر غلط داشته باشم و از گذشته خود عبرت بگیرم.


*سایت طلا: شما در کنار امور کاری و مسئولیتی خود طبیعتاً به تفریح هم می پردازید، تفریح اصلی شما چیست ؟

- کشتی آرای: الآن یا 40 سال پیش؟!(با خنده)


*سایت طلا: همکنون را بفرمائید به 40 سال قبل هم می رسیم!!

- کشتی آرای: در حال حاضر تنها تفریحم مسافرت است.


*سایت طلا: به کجا؟

- کشتی آرای: به هرجایی که باشد سفر می کنم.
به جز مسافرت در طول هفته، دوست دارم اوقات فراغت خود را در منزل بگذرانم، روزنامه بخوانم، جدول را حتماً حل می کنم، جدول از ملزومات زندگی من است، چون ذهنم آمادگی لازم را برای پردازش و بازخوانی اطلاعات نیاز دارد. ضمن آنکه برای پیشگیری از آلزایمر نیز حل جدول بسیار توصیه شده است.
جوانتر که بودم در برخی از مسابقات اطلاعات عمومی که در تلویزیون پخش می شد شرکت می کردم و نفر اول شدم، و در کل اطلاعات عمومی را دوست دارم، و می خواهم که همیشه اطلاعات به روز داشته باشم.
ولی مسافرت برایم خیلی دوست داشتی است. یکی از عللی که میل دارم به مسافرت بروم این است که با تغییر محل کمتر شناخته می شوم و برخی محدویتها رفع می شود.


*سایت طلا: حالا تفریحات 40 سال قبلتان چه بوده؟!

- کشتی آرای: ( باخنده) 40 سال قبل زمان دانشجویی؛ تئاتر، سینما، گردش با دوستان، اردو، مباحث سیاسی - اجتماعیِ دانشجویی...
همگی عالم قشنگی داشت که دیگر تکرار نمی شود.


*سایت طلا: پس شما نمایش و تأتر هم کار کرده اید؟ آیا به هنر دیگری هم اشتغال داشته اید؟

- کشتی آرای: بله، اولین نمایشی که کار کردم «صلیب گچی برشت» بود که در سالن دانشکده کارکردیم، قرار بود سه شب اجرا شود ولی پس از اجرای شب اول، به دلیل تِم سیاسی آن توسط ساواک از نمایش آن جلوگیری بعمل آمد. این اولین تأترم بود، پانتومیم هم بازی می کردم، ولی همیشه دوست داشتم که موسیقی کار کنم، حتی در زمانی شروع به یادگیری کردم، ولی آن موقعی بود که نمی شد یاد گرفت چون سخت مشغول کار بودم.


*سایت طلا: اگر طلا و جواهرفروش نمی شدید دوست داشتید به چه شغلی مشغول می شدید؟
- کشتی آرای: دوست داشتم استاد دانشگاه شوم، در هر رشته ای، فضاهای آموزشی خیلی برایم جذاب هست، و محیط دانشگاه را خیلی دوست دارم.


*سایت طلا: شما در حال حاضر نفر اول صنف طلا و جواهر هستید و همه شما را به عنوان چهره اول این صنف می شناسند. به نظر شما چهره دوم صنف طلا و جواهر چه کسی است؟

- کشتی آرای: من الان خودم را نفر اول صنف نمی دانم. شاید قرعه به نام من برای این مسئولیت افتاده، خیلی ها هستند که بر من برتری دارند و باید جای من می نشستند. شاید به علت مشغله کاری آنان من به جای آنان هستم. همه همکاران ما نفر اول هستند و من نفر آخر هستم.
ما در این صنف چیزی به عنوان نفر اول نداریم، و بدون تعارف همه به من برتری دارند، چون به بنده اعتماد داشتند، کارهای اتحادیه را به من محول کردند.


*سایت طلا: آیا شهرت لذت بخش است؟

- کشتی آرای: همه دوست دارند معروف شوند، ولی وقتی مشهور شدند به شدت اذیت می شوند. شهرت محدویتها و تبعات بسیاری دارد.
اگر به جوانی بگوییم شهرت خوب نیست قبول ندارد، شاید حتی یک رستوران رفتن راحت نباشد، گاهی اوقات انسان می خواهد خودش باشد. شاید بخواهم بروم یک ساندویچ بخورم، و یا هوا گرم است بخواهم پیراهن آستین کوتاه و یا لباس راحت تر بپوشم.
برای شرکت در برخی مراسمات من باید به خاطر موقعت اجتماعی صلاح نباشد برخی رفتارها را داشته باشم. افراد هر صنفی را به برگزیدگان آن صنف می شناسند. اگر مسئول صنفی ظاهر آراسته ای نداشته باشد، کسی که از بیرون نگاه می کند بقیه صنف را هم نیکو نمی بیند.
در کل هر فرد صنفی به عنوان نماینده صنف باید یک سری رفتارها را رعایت کند. شاید برخی اوقات اعضای این صنف یک فشاری را تحمل کنند تا آبروی صنف حفظ شود، مخصوصاً ما که با عیار و وزن و مثقال سروکار داریم رعایت برخی موارد الزامی است.


*سایت طلا: آیا هر کسی می تواند از مغازه شما خرید کند و یا یک عده خاص مشتری شما هستند؟

- کشتی آرای: نه، همه افراد می توانند به مغازه ما مراجعه کنند، و شاید بتوان گفت که 99 درصد مشتریان ما افراد عادی هستند.


*سایت طلا: مشتریان شما باید از قبل سفارش بدهند و یا جواهرات و طلا را جداگانه انتخاب کنند تا روی هم سوار شوند؟
- کشتی آرای: نه خیر، جنس های ما آماده هست. و جالب هست که بدانید ما در مغازه ارزانترین و مناسب ترین اجناس را که مورد پسند عامه مردم هست را عرضه می کنیم.


*سایت طلا: برخوردتان با مشتریان چگونه است؟

- کشتی آرای: مهمترین نکته که جالب است بدانید برخورد با مشتری و احترامی است که به آنان می گذاریم. شرایط ویژه ای را برای مشتریان گذاشته ایم، که اگر بعداً زمانی برای بحث آموزشی این مورد داشته باشیم بسیار خوب است.


*سایت طلا: اگر موافق باشید، یک سئوال تکراری و خسته کننده برای شما در مورد بحث مالیات برارزش افزوده بپرسیم. وزیر اقتصاد چندی پیش از جلسه ای با نمایندگان مجلس و نمایندگان اصناف در مورد موضوع مالیات بر ارزش افزوده صنف طلا و جواهر سخن گفته بود، آیا شما هم در این جلسه حضور داشتید؟

- کشتی آرای: نه در این جلسه شرکت نداشتم.


*سایت طلا: بالاخره بحث مالیات برارزش افزوده صنف طلا و جواهر به کجا می انجامد؟ آیا اصلاحات این قانون نهایی می شود؟

- کشتی آرای: قانون مالیات برارزش افزوده در مجلس شورای اسلامی برای اطلاحاتی در حال بررسی است، و یکی از این تغییرات در مورد طلاست.
به هر حال این قانون آزمایشی است و در این بین مواردی و سعی و خطاهایی بوده، ولی فکر می کنم نهایتاً قانون گذاران به این نتیجه برسند که یک سری تغیراتی را روی آن انجام دهند.


*سایت طلا: چه توصیه ای برای جوانانی که می خواهند به این صنف بیایند و یا در این صنف مشغول هستند دارید؟

- کشتی آرای: آنانی که در این صنف مشغول هستند، صبر و حوصله و همچنین جلب رضایت مردم و درستی در کار را توصیه می کنم.
و کسانی که می خواهند بیایند توصیه می کنم که نیایند!
اگر با شغل دیگری آشنایی دارند به همان شغل بروند، شاید طلا و جواهر فروشی جاذبه اش زیاد باشد، ولی وقتی درون این کار می رویم خیلی خسته کننده و سخت است، و شاید خیلی ها نتوانند روال آن را تحمل کنند.


*سایت طلا: جناب آقای کشتی آرای از صبر و حوصله تان در این گفتگو و حضور در کافه طلا بسیار سپاسگذاریم و آرزوی موفقیت برای شما داریم.


- کشتی آرای: خواهش می کنم و از طرح و ایدتون برای انعکاس خبر و گفتگو و تعامل با اهالی این صنف تشکر می کنم و امیدوارم مانند گذشته در زمینه اطلاع رسانی اخبار صنف طلا و جواهر موفق باشید.


پایان//


گفتگو از : احمد جعفری و زیبا اعظمی


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد