اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا دوباره در فاز انتظار/ گرانی در راه است؟

شورای جهانی طلا با اشاره به تقاضای بالا از سوی بانک‌های مرکزی علیرغم قیمت بالای طلا اعلام کرد خرید این فلز گرانبها توسط بانک‌های مرکزی دنیا در ماه آوریل به 33 تن رسیده است.

به گزارش سایت طلا،قیمت طلا در روز چهارشنبه نوسان جزئی داشته زیرا سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی بیشتر آمریکا برای بررسی قدم بعدی فدرال رزرو در تعیین سیاست‌های پولی هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش تغییر چندانی نداشت و با 2 دلار کاهش نسبت به روز گذشته در این لحظه به 2333 دلار رسید

بازار طلا در حال آزمایش مقاومت در سطح ۲۳۵۰ دلار به ازای هر اونس است زیرا با کاهش تعداد مشاغل موجود به پایین‌ترین سطح از ماه می 2021، نشانه‌هایی از سستی در بازار کار آمریکا پدیدار شده است.

بر اساس ابزار CME FedWatch، معامله‌گران در حال حاضر با احتمال ۶۰ درصد کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر قیمت‌گذاری می کنند. کاهش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.

نظرسنجی یک اندیشکده نشان داد که بانک‌های مرکزی جهانی قصد دارند به افزایش میزان ذخایر طلا ادامه دهند که به این فلز گرانبها کمک کرده تا در سال جاری به بالاترین حد خود برسد.

شاخص دلار آمریکا ۰.۱ درصد افزایش یافت که باعث شد شمش برای سایر دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد.

استراتژیست‌های FX در نظرسنجی رویترز که عموماً موافق بودند دلار آمریکا بیش از حد ارزش‌گذاری شده است، اعلام کردند که قدرت بی امان دلار آمریکا در گذشته نه چندان دور، جای خود را برای ضعف جزئی در ۱۲ ماه آینده باز خواهد کرد.

سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه جاری آمریکا نیز به پایین‌ترین رقم طی 3 هفته گذشته رسیده است.

اطلاعات بخش خدمات آمریکا قرار است امروز منتشر شود و بازارها منتظر گزارش اشتغال آمریکا و اطلاعات مربوط به لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی هستند که قرار است در روز جمعه منتشر شده و سرنخ‌های بیشتری در مورد سلامت اقتصاد آمریکا ارائه دهد. این اطلاعات ممکن است زمان کاهش نرخ بهره را از ماه سپتامبر به تعویق بیندازد.

نرخ بالای بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

شورای جهانی طلا با اشاره به تقاضای بالا از سوی بانک‌های مرکزی علیرغم قیمت بالای طلا اعلام کرد خرید این فلز گرانبها توسط بانک‌های مرکزی دنیا در ماه آوریل به 33 تن رسیده است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.79 درصد افزایش به 29 دلار و 85 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.15 درصدی 991 دلار و 37 سنت معامله می‌شود.

داده‌های گمرک نشان داد که صادرات طلای سوئیس در ماه آوریل نسبت به ماه مارس کاهش یافته است زیرا عرضه بیشتر به هند و ترکیه با کاهش تحویل به چین و هنگ‌کنگ جبران شده است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد