اونس طلا2320.99
مظنه14,591,000
18 گرم3,368,300
ارزش سکه32,873,523
قدیم (بهار)36,801,000
جدید (امامی)40,101,000
نیم22,700,000
ربع14,700,000

دلار ۲۵۰۰ تومان ارزان شد / قیمت جدید دلار را ببینید

آمارها نشان می دهد با وجود آنکه یک هفته از شهادت رئیس جمهور و هیات همراهش درسانحه سقوط بالگرد می گذرد، بازارها در ثبات کامل به سر می برند و بازار ها با تلاطم مواجه نشده اند.

آمارها نشان می دهد با وجود آنکه یک هفته از شهادت رئیس جمهور و هیات همراهش درسانحه سقوط بالگرد می گذرد، بازارها در ثبات کامل به سر می برند و بازار ها با تلاطم مواجه نشده اند. مقام معظم رهبری در همان روز نخست فرمودند: هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی آید.

یکشنبه هفته گذشته خبر سقوط بالگرد رئیس جمهور و هیات همراهش فضای سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی کشور را تحت تاثیر قرار داد و همه را شوکه کرد. اهمیت این خبر به قدری بود که تحولات مرتبط با آن می توانست فضای اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار داد.

خبر حتی جنبه های بین المللی زیادی داشت و واکنش کشور های مختلف جهان را نیز در پی داشت. درچنین شرایطی انتظار می رفت خبر سقوط بالگرد رئیس جمهور بازارها را دستخوش تغییر کند اما این اتفاق به مدد مدیریت های کلان برای اداره کشور و سیستم مدیریتی که در دوره شهید ابراهیم رئیسی به اجرا درآمده اتفاق نیافتاد و بازارها در ثبات کامل به سر بردند.

به بیان دیگر مدیریت و کنترل بازار و ساختار یکپارچه اقتصاد کشور که به صورت سیستماتیک اداره می شود اجازه بروز تلاطم در بازارها را گرفت به طوری که همان روز نیز مقام معظم رهبری فرمودند: مردم مطمئن باشند که هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی آید.

ثبات در بازارها

آن طورکه آمارها نشان می‌دهد در روز یک‌شنبه که خبر سقوط بالگرد رئیس جمهور، کشور را تحت تاثیر همه‌جانبه قرار داد. در ابتدا قیمت هر دلار آمریکا اندکی رشد کرد و به ۶۱ هزارو ۱۰۰ تومان رسید اما این رشد اندک فقط چند ساعت دوام داشت و قیمت هر دلار آمریکا خیلی زود تحت تاثیر سیاست های کنترلی شروع به نزول کرد و به محدوده قبل بازگشت.

این روند نزولی در روزهای بعد هم ادامه یافت به طوری که قیمت هر دلار آمریکا از یک‌شنبه ۳۰ اردیبهشت تاکنون با ۲ هزارو ۵۰۰ تومان کاهش معادل ۴.۱ درصد به محدوده ۵۸ هزارو ۶۰۰ تومان رسیده است.

ثبات دربازارها فقط محدود به بازار ارز نماند و با کنترل هایی که در بازار ارز انجام شد قیمت انواع سکه نیز تغییری نکرد و حتی قیمت سکه طرح جدید و طرح قدیم به ترتیب با افت ۳ و ۲.۱ درصدی مواجه شدند.

قیمت ربع سکه نیز در این روزها ۲.۶ درصد و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۵.۱ درصد کاهش یافته است.

کنترل بورس

بروز سانحه هوایی برای بالگرد رئیس جمهوری در همان ساعات اولیه این گمانه را ایجاد کرد که انتشار این خبر منجر به افت سنگین بورس خواهد شد اما با تدابیری که سازمان بورس اندیشیدند روز بعد از حادثه یعنی در روز دوشنبه بورس تعطیل شد و در روز سه شنبه نیز که معاملات از سر گرفته شد دامنه نوسان سهام از ۷ درصد به ۲ درصد محدود شد و این موضوع زمینه کنترل شاخص را فراهم کرد.

آن طور که آمار ها نشان می دهد اجرای این سیاست ها نوسان های شاخص را محدود کرد و مانع از نزول بورس شد.

مقدار نوسان بازارها از زمان سقوط بالگرد رئیس‌جمهور تاکنون

بازار سقوط بالگرد رئیس جمهور قیمت های فعلی مقدار تغییر دو ماهه درصد تغییردو ماهه
دلار- تومان ۶۱۱۰۰ ۵۸۶۰۰ -۲۵۰۰ -۴.۱
یورو- تومان ۶۶۵۵۰ ۶۳۶۵۰ -۲۹۰۰ -۴.۴
سکه طرح جدید- تومان ۴۱۴۰۰۰۰۰ ۴۰۲۰۰۰۰۰ -۱۲۰۰۰۰۰ -۲.۹
سکه طرح قدیم- تومان ۳۸۰۰۰۰۰۰ ۳۷۲۰۰۰۰۰ -۸۰۰۰۰۰ -۲.۱
نیم سکه- تومان ۲۳۶۰۰۰۰۰ ۲۳۲۰۰۰۰۰ -۴۰۰۰۰۰ -۱.۷
ربع سکه- تومان ۱۵۳۰۰۰۰۰ ۱۴۹۰۰۰۰۰ -۴۰۰۰۰۰ -۲.۶
سکه گرمی- تومان ۶۹۰۰۰۰۰ ۶۸۰۰۰۰۰ -۱۰۰۰۰۰ -۱.۴
مثقال طلا- تومان ۱۵۳۶۱۰۰۰ ۱۴۵۷۱۰۰۰ -۷۹۰۰۰۰ -۵.۱
هر گرم طلای ۱۸عیار- تومان ۳۵۴۶۱۰۰ ۳۳۶۳۷۲۸ -۱۸۲۳۷۲ -۵.۱
شاخص کل بورس- واحد ۲۱۱۲۵۶۰ ۲۱۱۴۱۴۴ ۱۵۸۴ ۰.۱
شاخص کل هم وزن بورس- واحد ۶۹۴۷۱۷ ۶۹۳۹۵۸ -۷۵۹ -۰.۱
برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد