اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سقوط قیمت طلا ؛ آیا روند صعودی باز هم تکرار می‌شود؟

جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو آمریکا که در روز چهارشنبه منتشر شد حاکی از ناتوانی مقامات این بانک برای اطمینان از کاهش نرخ بهره بود. بدین ترتیب ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا افزایش یافته است.

به گزارش سایت طلا، فلز زرد در روز جمعه به پایین‌ترین رقم طی دو هفته گذشته رسیده و بزرگترین کاهش قیمت هفتگی خود را طی 8 ماه گذشته تجربه می‌کند زیرا معامله‌گران شروع به عقب‌نشینی از انتظارات خود از کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا در سال جاری کردند.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 27 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به 2338 دلار رسید

طلا در روز دوشنبه به رکورد 2449 دلار و 89 سنت رسیده بود اما 5 درصد از آن زمان کاهش قیمت داشته است.

جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو آمریکا که در روز چهارشنبه منتشر شد حاکی از ناتوانی مقامات این بانک برای اطمینان از کاهش نرخ بهره بود. بدین ترتیب ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا افزایش یافته است.

از طلا همواره به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان تورم بالا یاد می‌شود. اما افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری این فلز گرانبها به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را کاهش می‌دهد.

در حالی که سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا از حفظ سطح فعلی نرخ بهره خبر داده‌اند، اما انتشار جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو بحث‌هایی در مورد احتمال افزایش دوباره نرخ بهره به وجود آورده است.

تاجران حالا انتظار ندارند فدرال رزرو نرخ بهره را بیش از یک بار در 2024 پایین بیاورد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.49 درصد افزایش به 30 دلار و 61 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.33 درصدی 1023 دلار و 11 سنت معامله می‌شود.

بر اساس صورتجلسه نشست بانک مرکزی ایالات‌متحده از ۳۰ آوریل تا اول می، مقامات فدرال رزرو نشان دادند که برای دستیابی به اعتماد بیشتر نسبت به حرکت تورم به ۲ درصد، بیشتر از آنچه قبلاً پیش‌بینی شده بود، زمان می‌برد.

داده‌های اخیر حاکی از آن است که تورم ایالات‌متحده روند نزولی خود را از سر گرفته است اما برخی از سیاست‌گذاران فدرال‌رزرو در کاهش زودهنگام نرخ‌ها محتاط بودند اما نیاز به افزایش را رد کردند. شرط‌بندی معامله‌گران نشانه‌ای از شک وتردیدهای فزاینده است که فدرال رزرو بیش از یک بار در سال ۲۰۲۴ نرخ بهره را کاهش خواهد داد.

به گزارش سایت طلا،بر اساس آخرین تحلیل ها،چین همچنان به طور محکم کنترل قیمت در بازار جهانی طلا را در دست دارد و آخرین داده ها نشان می دهد که این روند احتمالا ادامه خواهد داشت، در حالی که سرمایه گذاران غربی احتمالاً به زودی به خرید فلزات گرانبها خواهند پیوست.

بخش خصوصی چین در سه ماهه اول سال 2024، 543 تن طلا وارد کرد و احتمالا چین به عنوان یک خریدار قوی طلا در آینده در حمایت از قیمت باقی خواهد ماند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد