اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رشد بهای طلا و ناامیدی سرمایه گذاران نسبت به افزایش بهای دلار

سرمایه گذاران نسبت به رشد ارزش دلار ناامید بوده و نظر مثبتی نسبت به افزایش نرخ دلار ندارند و جلسه بانک مرکزی ایالات متحده را برای تقویت دلار بی تاثیر میدانند.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، بهای طلا امروز را با حرکت صعودی شروع کرد.
در آستانه جلسه سیاست گذاری سران بانک مرکزی ایالات متحده، برای تصمیم گیریهایی مبنی بر تقویت اقتصاد این منطقه، سرمایه گذاران نسبت به رشد ارزش دلار ناامید بوده و نظر مثبتی نسبت به افزایش نرخ دلار ندارند.
با وجود نابسامانی های بازار، نرخ پالادیوم و نقره در سال جاری نسبت به سالهای گذشته در سطح بالایی قرار گرفته اند.

براساس این گزارش، بهای طلا در روز جمعه در سطح 1350 دلار در هر اونس به پایداری رسیده است و پیش بینی میشود نرخ این فلز گرانبها همچنان روند صعودی داشته باشد.
بهای نقره نسبت به سی سال گذشته و نرخ پالادیوم نسبت به نه سال گذشته به بالاترین حد خود رسیدند و در سال جاری رشد چشمگیری داشتند.
قیمت طلا در اواسط ماه اکتبر به رکورد 1387 دلار در هر اونس رسید.

این گزارش حاکیست، به احتمال زیاد، بانک مرکزی آمریکا، برای خلاص شدن از فشار هزینه های استقراض و کاهش بدهی های این کشور، به احتمال زیاد اعلام به خرید بدهی های موجود خواهد کرد.
این جلسه امروز برگزار میشود و در روز چهارشنبه به پایان میرسد.
بر طبق نظرسنجی که توسط اقتصاددانان رویترز به عمل آمد، آنان اعلام کردند، انتظار میرود بانک فدرال اقدام به خرید بدهی به ارزش 80000000000 دلار تا 100،000،000،000 دلار در این ماه خواهد کرد.

برپایه این گزارش، بهای طلا در روز جمعه در بازار ایالات متحده، با رشد 1 دلار و 37 سنت به 1358 دلار و 42 سنت در هر اونس رسید.
معاملات آتی طلا در بازار آمریکا برای تحویل فوری در ماه دسامبر، با نرخ 1358 دلار و 3 سنت در هر اونس معامله شد.
اونگ یی لینگ، تحلیلگر سرمایه گذار در فیلیپین گفت: از دیدگاه من امروز، طلا در محدوده قدرت است و فکر میکنم، دیگر فلزات گرانبها مانند نقره پالادیوم نیز به دنبال افزایش نرخ طلا، رشد خواهند کرد.
وی افزود: با اشاره به پیشنهاد اخیر آمریکا مبنی بر کاهش تولید کربن توسط کامیونهای سنگین و به دنبال آن استفاده بیشتر از پالادیوم در صنایع خودروسازی، نرخ پالادیوم افزایش خواهد یافت.
دولت اوباما، برای به وجود آوردن استاندارد بهره وری سوخت پیشنهاد کرده است تا کامیونهای سنگینی که باعث 20 درصد انتشار کربن در هوا میشوند را بازسازی کنند و از آنجائیکه از پالادیوم و پلاتین برای تمیز کردن دود اگزوز خودروها استفاده میشود، احتمالا در آینده نزدیک، نرخ این دو فلز گرانبها رشد روز افزونی خواهند داشت./م2
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد