اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

54 تن طلا تا پايان شهريور ماه به كشور وارد شد

رئيس اتحاديه كشوري طلا و جواهر با تأكيد بر اجراي كامل قانون ماليات بر ارزش افزوده توسط صنف طلافروشان، از ورود بيش از 54 تن طلا به كشور تا پايان شهريور ماه سال جاري خبر داد و با استناد به اين آمار ذخاير طلاي كشور را در بهترين حالت توصيف كرد.



محمد کشتی آرای با حضور در غرفه باشگاه خبری فارس "توانا "، در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، اظهار داشت: در جلسه مشترک صنف طلافروشان با نمایندگان مجلس در کمیسیون اقتصادی در تاریخ 17 مهرماه مقرر شد که کارگروهی مشترک از نمایندگان مجلس، وزارت اقتصادی، نمایندگان صنف و نمایندگان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تشکیل شود.
وی با اشاره به برگزاری چهار جلسه با حضور مسئولان مذکور، افزود: نقطه‌نظرات مجلس به اتمام رسیده و مقرر شده گزارش با این عنوان به مجلس ارائه شود.
کشتی‌آرای از برگزاری جلسه‌ای در تاریخ 17 ابان با اعضای کمیسیون اقتصادی خبر داد و تصریح کرد: قرار است در این جلسه تصمیماتی که در مورد مالیات بر ارزش افزوده گرفته می‌شود به اجرا درآید.
رئیس اتحادیه کشوری طلاع و جواهر گفت: در درجه اول قرار بوده در پایگاه وزارت اقتصادی و دارایی کلیه مودیان ثبت‌نم کنند و این امر به منزله اجرای قانون به صورت همزمان است.
وی با اشاره به اینکه قانون متوقف نمی‌شود، افزود: باید همزمان با جلسات کارشناسی که بین اتحادیه و مجلس برگزار می‌شود قانون نیز به مرحله اجرا درآید.
کشتی آرای به لزوم آموزش‌های لازم برای مودیان در سراسر کشور، تصریح کرد: قرار است تا چند روز آینده کلاس‌های آموزشی برای طلافروشان تهرانی برگزار شود.
رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر ضمن تاکید بر اینکه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده سیر طلا را از بدو ورود به کشور تا مصرف نهایی شفاف می‌کند،‌ گفت: هیچ از همکاران در اصناف خودشان مالیات را پرداخت نمی‌کنند بلکه مالیاتی است که برای مصرف گرفته می‌شود.
کشتی آرای تاکید کرد: هر جایی که در سلسله مراتب توسط اصناف مالیاتی پرداخت شود در نهایت از مالیاتی از مصرف کننده دریافت می‌شود، تهاتر می‌گردد.

دلایل افزایش قیمت ارز و سکه در بازار از زبان کشتی آرای

وی در ادامه اظهارات خود در مورد دلایل افزایش قمت ارز و سکه در بازارهای داخلی، گفت: قبل از نشست G20 مسأله‌ای در اقتصاد با عنوان "جنگ ارزها " مطرح بود که این امر جنگ اقتصادی کشورها به خاطر مسائل واردات و صادرات بود.
کشتی‌آرای مورد مذکور را باعث ایجاد نوسان در بازارهای داخلی عنوان و تصریح کرد: این موضوع باعث شده بود که تقاضا برای خرید طلا در بازاهای جهانی به شدت افزایش پیدا کند و به 1380 دلار نیز رسید.
وی ادامه داد: بعد از اتمام نشست مذکور مقداری از التهاب برابری ارزها کاسته شد.
کشتی‌آرای افزایش نرخ بهره در چین را نیز از دیگر عوامل افزایش قیمت طلا دانست و افزود: با پایان نشست G20 نیز از التهابات کاسته و در نهایت قیمت طلا کاهش یافت.
رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر ادامه داد: با کاهش قیمت دلار قیمت طلا از امروز افزایش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: اکثر اقتصاد‌دانان پیش‌بینی کرده‌اند که تا پایان سال 2010 میلادی قیمت طلا در هر اونس 1500 دلار می‌رسد.
کشتی آرای با بیان اینکه قیمت طلا در ایران شامل دو عامل ارز و قیمت جهانی است، افزود: زمانی که قیمت جهانی افزایش یابد قیمت سکه در داخل کشور افزایش می‌یابد، هرگونه افزایش و یا کاهش نرخ ارز در داخل کشور تاثیر مستقیم روی قیمت طلا دارد.
رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در ادامه اظهارات خود در خصوص دلایل واردات طلا به کشور گفت: یکی از دلایل عمده قیمت طلا افزایش تقاضای جهانی طلا است؛ در حال حاضر بسیاری از کشورها با توجه به آسیب‌پذیر بودن ارزها، ازاد درآمد‌های خود را تبدیل به طلا می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه ایران نیز حالت مذکور را در دستور کار خود قرار داده است گفت: در 5 ماه نخست سال جاری حدود 33 تن طلا و تا پایان شهریور ماه حدود 54 تن و 399 کیلو طلا به مبلغ یک میلیارد و 700 میلیون دلار وارد کشور شده است.
وی افزود: این رقم در تاریخ برای واردات طلا در کشور بی‌سابقه است؛ تبدیل منابع ارزی به طلا به معنای پشتوانه قوی برای پول است.
رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر افزود: طبق آماری که اعلام شده مقداری از ذخایر طلا سالانه وارد مصرف کشور می‌شود و حدود 30 تن در سال از این ذخایر وارد چرخه مصرف می‌شود وحدود 30 تن در سال از این ذخایر وارد چرخه مصرف می‌شود و البته باز به چرخه تولید بر می‌گردد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد