اونس طلا2332.91
مظنه14,516,000
18 گرم3,351,000
ارزش سکه32,704,548
قدیم (بهار)36,800,000
جدید (امامی)39,950,000
نیم22,650,000
ربع14,600,000
گزارش آگهی

عجیب ترین دیدنی های ازمیر

ازمیر سومین شهر بزرگ کشور ترکیه است. ازمیر شهری دیدنی و خارق‌العاده است که معماری آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

ازمیر سومین شهر بزرگ کشور ترکیه است. ازمیر شهری دیدنی و خارق‌العاده است که معماری آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد. ازمیر گردی از جمله کارهایی محسوب می‌شود که گردشگران آن را از دست نمی‌دهند. بر اختلاف تور استانبول یا تور وارنا در شهر ازمیر اغلب مردم محلی و بومی را مشاهده خواهید کرد و زندگی سنتی را می‌بینید، از طرف دیگر در استانبول شاهد زندگی مدرن و ازدحام خواهید بود و جاذبه‌های خیلی جذاب و رنگارنگ آن شما را سرگرم خواهد کرد.

در سفر با تور ازمیر می‌توانید از آرامش این شهر لذت ببرید. درصورتی‌که برای نخستین‌بار می‌خواهید به این شهر سفر کنید، تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا عجیب ترین دیدنی های ازمیر را به شما معرفی نماییم.

چرا باید از شهر ازمیر دیدن کنیم؟

ازمیر سومین شهر بزرگ کشور ترکیه و از قدیمی‌ترین سکونت گاه‌های بشر در منطقه دریای مدیترانه به شمار می‌رود. ازمیر با بیش از ۸۰۰۰ سال تاریخ باستانی، آب‌وهوای ساحلی فوق‌العاده، مکان‌های باستانی و گردشگری منحصربه‌فردی نیز دارد.

این شهر بندری، تاریخ باستانی خود را از فرهنگ‌های حاکم گوناگونی مثل قبایل آناتولی، رومی‌ها، پارسی‌ها، یونانی‌ها، ترک‌ها و عثمانی‌ها، یهودیان و ارمنی‌ها گرفته است.

عجیب ترین دیدنی های ازمیر
افسوس

افسوس شهری باستانی است که میراث رومیان به شمار می‌رود. شهری در جاده ابریشم که سالانه بیش از ۲ میلیون بازدیدکننده از آن دیدن می‌کنند.

شهر افسوس یکی از عجیب‌ترین دیدنی‌های شهر ازمیر ترکیه به‌حساب می‌آید. در دوران باستان مردم از تمام نقاط جهان برای تهیه ادویه و میوه‌های کمیاب، خرید پارچه و یا تجربه زندگی در یک شهر چندفرهنگی به افسوس سر می‌زدند در افسوس کتابخانه سلسیوس که با استفاده از تکنیک‌های باستانی ۱۲۰۰۰ طومار را حفظ نموده‌اند، نیز وجود دارد. این شهر همچنان بوی ادویه‌های تند و میوه‌های کمیاب را در خود نگهداشت است.

شهر چشمه Çeşme

شهر چشمه از جوان‌پسندترین شهرهایی است که در ۹۱ کیلومتری ازمیر واقع شده است. شهر چشمه مملو از هیاهو و شلوغی افرادی است که در رستوران‌ها و مغازه‌های دیدنی نزدیک ساحل به گردش مشغول هستند. در این شهر می‌توانید ساعت‌ها با دوستانتان قدم بزنید، شنا کنید و نوشیدنی‌های خوشمزه میل کنید.

می‌توانید به خود شهر چشمه بروید و در کوچه‌های آن قدم بزنید و خانه‌هایی که بافت آن‌ها به قرن ۱۴ بازمی‌گردند را مشاهده کنید. معماری که شما را یاد خیابان‌های تنگ و کوچه‌های اروپا خواهد انداخت.

پاموکاله

سنگ‌های سفید پلکانی که چشمه‌های آب گرم دارند شهر پاموکاله را ایجاد کرده‌اند. این مجموعه که جزو عجیب ترین دیدنی های ازمیر به شمار می‌رود، در بالای فهرست محبوب‌ترین‌ها قرار گرفته است. پاموکاله شهری باقی‌مانده از فرهنگ یونان و رم است.

چشمه‌های آب گرم این شهر سال‌های زیادی میزبان تن خسته گردشگرانی است که به قصد امتحان کردن املاح درمانی به این منطقه آمده‌اند. اگر تمایل دارید پاهای خسته از پیاده‌روی‌های طولانی را آرام کنید و مقداری به ذهنتان استراحت دهید، پاموکاله برای شما بهترین مکان خواهد بود.

روستای شیرینجه

ساختمان‌های زیبا و دیدنی و کوچه‌های قدیمی در روستای شیرینجه، برای معماران و عکاسان مکان بسیار لذت بخشی به شمار می‌رود. اگر در این روستا راه بروید، خانه‌های سنتی ترکی را خواهید دید و اگر با زبان ترکی نیز آشنا باشید، می‌توانید با فروشندگانی که با دیدنتان به شما خوش آمد می‌گویند، گفت‌وگو کنید.

هرچه به بخش‌های بالاتر روستا بروید، این حس در شما ایجاد می‌شود که انگار در زمان به عقب می‌روید. برای بیشتر لذت بردن از این منطقه و خوردن نان‌های تنوری و بازدید از جاذبه‌های آن، بهتر است چند روز را در بین مردم این روستا سپری کنید.

برج ساعت ازمیر

برج ساعت ازمیر که از آن به‌عنوان سمبل ازمیر یاد می‌کنند، به دست یک معمار فرانسوی ساخته شده است. خوب است بدانید که این ساعت که در سال ۱۹۰۰ میلادی بنا شده است، هدیه‌ای از طرف یک امپراتور آلمانی به اسم ویلهلم دوم بوده و مناسبتش نیز بیست و پنجمین سالگرد تاج‌گذاری سلطان عبدالحمید دوم بوده است. اگر از ما می‌پرسید، حتماً از این برج دیدن کنید و در کنار این نماد دیدنی در ازمیر عکس یادگاری ثبت کنید تا هر موقع به آن نگاه کردید، یاد خاطرات سفرتان به ازمیر بیفتید.

سانسور تاریخی ازمیر

بنای آسانسور ازمیر یادگاری از سال ۱۹۰۷ است. نکته جالبی که می‌توانیم درمورد آسانسور تاریخی ازمیر به شما بگوییم، این است که این بنا را در آن زمان به فرمان شخصی یهودی به اسم نسیم لوی برای استفاده عموم ساخته بودند. حالا پس از این‌همه سال، همچنان درب آسانسور تاریخی ازمیر به روی گردشگران باز است و با اینکه امروزه کاربری سابق را ندارد، ولی افراد زیادی برای بازدید چشم‌انداز دیدنی ازمیر از بالای برج و یا میل کردن یک خوراکی یا نوشیدنی در کافه‌ها و رستوران‌های تراس آن، به این آسانسور می‌روند.

موزه‌های ازمیر

شهر ازمیر به شهر موزه‌ها معروف است. به‌این‌علت که تعداد فراوانی موزه در مرکز این شهر وجود دارد که مشهورترین‌های آن، موزه قوم‌شناسی، موزه باستان‌شناسی و آتاتورک هستند. به شما پیشنهاد می‌کنیم که درصورتی‌که به موزه گردی علاقه‌مند هستید حتماً بازدید از این موزه‌ها را در برنامه سفر خود به ازمیر قرار دهید. خوب است بدانید که موزه باستان‌شناسی در سال ۱۹۸۴، موزه قوم‌شناسی در قرن ۱۸ و موزه آتاتورک در حدود سال‌های ۱۸۷۵ تا ۱۸۸۰ بنا شده است و هر یک‌دنیای منحصربه‌فردی دارند.

بازار کمرالتی ازمیر

یک بازار باستانی در ازمیر است که جدای از ارزش تاریخی که دارد، فضای خیلی خوبی برای خرید دارد. این بازار از حدود ۱۵۰۰ مغازه کوچک تشکیل شده است که توریست‌ها اغلب برای خرید سوغاتی‌های ازمیر به این بازار مراجعه می‌کنند. نکته جالبی که درمورد بازار کمرالتی وجود دارد، این است که یکی از کهن‌ترین بازارهای جهان به شمار می‌رود و جدا از فروشگاه‌های خوب، جاذبه‌های توریستی گوناگونی مانند مساجد، کاروان‌سراها و حمام دارد که بازدید از آن‌ها برایتان خیلی لذت‌بخش خواهد بود.

تئاتر هیراپولیس

در شیب بالای ویرانه‌های هیراپولیس تئاتری وجود دارد که دهانه‌ای ۱۰۰ متری دارد. در این تئاتر که به سبک تئاترهای یونان باستان بنا شده است و مانند نمونه‍ی آتنی است، ویرانه‌های ساختمان پشت‌صحنه نیز مقابل جایگاه تماشاگران به چشم می‌خورد و این مسئله آن را به یک جایگاه خیلی خاص تبدیل کرده است. این تئاتر در ۲۰۰ پیش از میلاد، بیش‌تر از ۲۰ هزار نفر ظرفیت داشته است و امروزه فقط حدود ۳۰ ستون از آن باقی‌مانده است.

کلیسای سنت پلی‌کارپ

یکی از عجیب‌ترین دیدنی‌های ازمیر که در سفر به این شهر نباید از دست بدهید، کلیسای «سنت پلی‌کارپ» است. این کلیسا در قرن ۱۷ام ساخته شده است. سنت پلی‌کارپ کهن‌ترین نوع خود به شمار می‌رود که همچنان به کاربری‌اش ادامه می‌دهد. این کلیسا در سال ۱۹۲۲ از آتشی که باعث سوختن خیلی از بناهای مجاور شد، در امان ماند.

در دیوارهای این کلیسا نقاشی‌های دیواری زیادی به چشم می‌خورد که در سده ۱۹ میلادی، به دست یک معمار به اسم «ریموند چارلز پِرِه»، مجدداً بازسازی شدند. لوسترهای شمعی این کلیسا، نور و رنگ خیلی زیبایی به فضای این کلیسا داده است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد