اونس طلا2417.73
مظنه14,646,000
18 گرم3,381,000
ارزش سکه32,997,438
قدیم (بهار)37,200,000
جدید (امامی)40,400,000
نیم23,200,000
ربع14,900,000

طلا دوباره جان گرفت / صعود ادامه دارد؟

در حال حاضر صعود قیمت طلای جهانی به چند دلیل ادامه دار می باشد.

به گزارش سایت طلا،سردبیر نشست اروپایی در FXStreet گفت: قیمت طلا دوباره شاهد حرکت صعودی است زیرا بانک‌های مرکزی بیشتر تمایل به کاهش نرخ‌های بهره، افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی و افزایش داده‌های صادرات چین را نشان می‌دهند

مونفورت خاطرنشان کرد که پس از اینکه چندین بانک مرکزی بزرگ تصمیم به کاهش نرخ بهره گرفتند و یا تمایل بیشتری برای کاهش نرخ بهره در آینده نشان دادند، طلا روز پنجشنبه با افزایش روبرو شد. نرخ‌های بهره پایین‌تر، «هزینه فرصت» نگهداری طلا را که یک دارایی بدون بهره است، کاهش می‌دهد و آن را به عنوان یک سرمایه‌گذاری جذاب‌تر می‌کند.

این فلز گرانبها همچنین شاهد یک پناهگاه امن مجدد از "بن بست در مذاکرات آتش بس بین اسرائیل و حماس پس از تهاجمات مداوم رژیم صهیونیستی به رفح است و گزارش ها از بدتر شدن وضعیت در خط مقدم برای اوکراین، فشار صعودی بیشتری را از خطر ژئوپلیتیکی اضافه می کند.

افزایش بیش از حد انتظار در صادرات چین نیز از فلز زرد حمایت می کند. صادرات در ماه آوریل پس از کاهش 7.5 درصدی در ماه مارس، 1.5 درصد افزایش یافت.

او گفت: "چین بازیگر کلیدی در بازار جهانی طلا است، بنابراین داده های قوی اقتصادی از این کشور بر ارزش گذاری آن تاثیر می گذارد."

از طرفی قیمت طلای جهانی به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی جدید آمریکا که احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را بالا برده، در آستانه بهترین عملکرد هفتگی از پنجم آوریل قرار دارد.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 51 دلار افزایش نسبت به صبح روز گذشته به 2364 دلار رسید

اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز پنجشنبه نشان داد تعداد آمریکایی‌هایی که درخواست مزایای بیکاری را پر کرده‌اند بیش از حد انتظار در هفته گذشته افزایش داشته است.

تاجران انتظار دارند فدرال رزرو روند کاهش نرخ بهره را در ماه سپتامبر آغاز کند. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

اطلاعات تورم آمریکا می‌تواند تعیین‌کننده سیاست پولی آمریکا باشد. اگر تورم روند نزولی داشته باشد به نفع طلا خواهد بود.

اطلاعات مربوط به شاخص قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده در آمریکا هفته آینده منتشر خواهد شد.

مری دالی رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو در روز گذشته گفت بی‌ثباتی قابل توجهی در مورد روند تورم در ماه‌های آینده وجود دارد.

از طرف دیگر، یکی از مقامات ارشد رژیم صهیونیستی اعلام کرده آخرین دور مذاکرات غیر مستقیم در قاهره برای توقف جنگ در غزه بدون هیچ نتیجه‌ای پایان یافته و این رژیم به عملیات خود در رفح ادامه خواهد داد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.95 درصد افزایش به 28 دلار و 64 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.7 درصدی 986 دلار و 12 سنت معامله می‌شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد