اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بازار سکه در حال استراحت است

سکه‌بازان می‌گویند که حجم معاملات بازار طلا و سکه کم‌عمق شده است. به عقیده تحلیل‌گران تکنیکال، بازار نه جان افزایش دارد و نه قدرت کاهش. از منظر فنی بازار از لحاظ زمانی به استراحت رفته و اگر فاند خبری خاصی به آن مخابره نشود، نوسان زیادی نخواهیم داشت.

به گزارش سایت طلا،بنابر روایت سایت اتحادیه طلا و جواهر، سکه‌بازان در معاملات نقدی روز سه‌شنبه شاهد نوسان اندک قیمت سکه امامی در محدوده ۴۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بودند.

این در حالی است که بررسی آمارهای اعلامی توسط مرکز مبادله ارز و طلای ایران نشان می‌دهد که در آخرین حراج طلای انجام‌شده در ۱۸ اردیبهشت‌ماه امسال، ۳۱۹کیلوگرم طلا به فروش رفته که بالاترین حجم طلای به فروش‌رفته در یک حراج در میان ۲۴حراج انجام‌شده تاکنون است.

فعالان بازار معتقدند آمارهای منتشر شده در خصوص میزان ذخایر ارزی و البته دخالت بازارساز در بازار در کنار سیگنال‌های سیاسی سه دلیل اصلی کم عمق شدن نوسانات بازار ارز و به تبع آن طلا و سکه است.

با این همه، تحلیلگران اقتصادی بر چند علت دیگر هم تاکید دارند.

به گفته آنها ادامه‌دار شدن اعتراض کسبه بازار طلاست که موجب کاهش فروش شده است.

همچنین نرخ ارز در روزهای اخیر قدرت کافی برای صعود و نزول معنادار نداشته و در یک منطقه خاص در نوسان رفت و برگشتی است. در کنار این دو اتفاق، قیمت اونس طلا هم روز گذشته نوسان محدودی را ثبت کرد و سیگنال خاصی را به بازار سکه ارسال نکرد.

پیش بینی قیمت سکه امروز 20 اردیبهشت

با این همه، سکه‌بازان دلیل چهارم را به مسائل و اتفاقات سیاسی چند وقت اخیر ربط می‌دهند.

سفر گروسی به ایران که در روزهای گذشته مورد توجه معامله‌گران بود، فعلا صرف آمدن گروسی به ایران مثبت تلقی شده و به عقیده معامله‌گران گزارش پادمانی سه ماهه گروسی برای نشست شورای حکام در 14 خرداد مهم خواهد بود.

در مجموع به عقیده تحلیل‌گران تکنیکال، بازار نه جان افزایش دارد و نه قدرت کاهش. از منظر فنی بازار از لحاظ زمانی به استراحت رفته و اگر فاند خبری خاصی به آن مخابره نشود نوسان زیادی نخواهیم داشت.

به عقیده فنی‌های بازار سکه در حال حاضر مرز ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد که اگر به آن برسد در گام بعدی برای ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تلاش خواهد کرد. در غیر این صورت احتمال عقب‌نشینی سکه تا کف کانال ۴۱ میلیون تومان محتمل است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد