اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلا به این دلیل دوباره گران شد

قیمت طلای جهانی از ابتدای سال جاری میلادی 12 درصد افزایش یافته است.

قیمت طلا تا حدی در روز چهارشنبه افزایش یافته است. افزایش تنش‌ها در خاورمیانه از قیمت طلا حمایت کرده اما تمرکز اصلی سرمایه‌گذاران بر کاهش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی است.

نرخ‌های پایین‌تر، جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را افزایش می‌دهد. بر اساس گزارش FedWatch Tool، بازارها در حال حاضر شاهد ۶۵ درصد احتمال کاهش نرخ بهره در ایالات متحده در ماه سپتامبر هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 7 دلار افزایش به 2319 دلار رسید

رژیم صهیونیستی حمله به رفح در جنوب غزه را آغاز کرده که مذاکرات آتش بس با حماس را پیچیده‌تر می‌کند. بدین ترتیب تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن افزایش می‌یابد.

از طرف دیگر افزایش احتمال پایین آمدن نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی به دنبال انتشار اطلاعات ضعیف اشتغال در این کشور از قیمت طلا حمایت کرده است. این خبر ارزش دلار را هم پایین آورده که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.

نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، روز سه شنبه گفت که تورم متوقف شده که تا حدی به دلیل قدرت بازار مسکن تقویت شده است به این معنی است که بانک مرکزی ایالات‌متحده باید هزینه‌های استقراض را برای یک دوره طولانی و احتمالاً در تمام سال ثابت نگه دارد.

بر اساس گزارش رویترز، یک مطالعه نشان می‌دهد که با افزایش بدهی‌های جهانی به رکورد ۳۱۵ تریلیون دلاری در سه ماهه اول سال، که ناشی از استقراض در بازارهای نوظهور، ایالات‌متحده و ژاپن بوده است، یک معیار کلیدی از بدهی جهانی دوباره صعود خود را از سر گرفته است.

داده‌های رسمی نشان داد که بانک مرکزی چین ۶۰ هزار اونس تروا طلا را در ماه آوریل به ذخایر خود اضافه کرد و دوره خریدهای متوالی را با وجود قیمت‌های بالای طلا به ۱۸ ماه افزایش داد.

تقاضای پناهگاه امن، ناشی از عدم اطمینان ژئوپلیتیکی و اقتصادی و همچنین خرید مداوم بانک مرکزی، به افزایش قیمت طلا در دوره مارس تا آوریل کمک کرد و قیمت طلا به رکورد ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت در هر اونس در ۱۲ آوریل رسید.

طلا بیش از 100 دلار پایین‌تر از اوج ماه آوریل معامله می‌شود یعنی زمانی که تهدید جنگ بین رژیم صهیونیستی و ایران تقاضا برای این فلز گرانبها را به شدت افزایش داده بود.

ارزش دلار تقریباً ثابت مانده و مانع بالا رفتن بیشتر قیمت طلا شده است. بازارها منتظر سرنخ‌های بیشتری نسبت به سیاست نرخ بهره فدرال رزرو هستند.

بسیاری از مقامات بانک مرکزی آمریکا اعلام کرده‌اند این بانک در فکر پایین آوردن نرخ بهره در سال جاری میلادی است اما احتیاج به اطلاعات قانع‌کننده بیشتری در مورد کاهش تورم دارد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره بدون تغییر به 27 دلار و 55 سنت رسیده است و پلاتین با 0.09 درصد کاهش 977 دلار و 72 سنت معامله می‌شود.

ذخایر اس‌پی‌دی آرگلدتراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان با ۰.۲۱ درصد کاهش به ۸۳۰.۴۷ تن در روز سه شنبه از ۸۳۲.۱۹ تن در روز دوشنبه رسید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد