اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

دلایل صعود نرخ طلا قبل از نشست بانک مرکزی آمریکا

در روز گذشته، با شروع جشنواره در کشور هند، طلا با افزایش 1.4 درصدی خریداری شد، که میتوان این موضوع را، یکی از دلایل رشد نرخ این فلز گرانبها نام برد.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، بهای طلا در مقابل کاهش نرخ دلار در روز گذشته افزایش یافت.
نرخ دلار پیش از نشست بانک فدرال ایالات متحده در هفته آینده برای اجرای سیاستهای جدید مالی، افت کرد.
به گفته تعدادی از تحلیلگران، با توجه به دور تازه ای از نوسانات موجود در بازارهای طلا و دلار، این احتمال وجود دارد که با کاهش ارزش دلار، نرخ تورم افزایش خواهد یافت، که این موضوع به رشد بالقوه طلا کمک کرده و در کوتاه مدت بهای طلا افزایش خواهد یافت.

براساس این گزارش، نرخ طلا در اوایل بازار ایالات متحده، با نرخ 1346 دلار و 61 سنت در هر اونس شروع به کار کرد ولی در پایان بازار، نرخ این فلز گرانبها با نرخ 1360 دلار و 8 سنت در هر اونس بسته شد.
معاملات آتی طلا در بازار ایالات متحده برای تحویل فوری در ماه دسامبر، با رشد 4 دلار و 40 سنت به 1346 دلار و 90 سنت در هر اونس رسید.
شاخص بهای دلار، پس از اعلام افت 2.0 درصدی شاخص تولیدات ناخالص داخلی آمریکا، به میزان 0.1 درصد کاهش یافت.
به گفته تحلیلگران، انتظار میرود در هفته آینده، دور جدیدی از محرک های مالی توسط بانک مرکزی ایالات متحده ارائه شود که امیدواریم این استراتژیهای جدید باعث افزایش نرخ دلار و بهبود موقعیت اقتصادی آمریکا شود.

این گزارش حاکیست، در حال حاضر، همه چشم ها در انتظار اعلام برنامه های جدید بانک فدرال است و انتظار میرود با اعلام این برنامه ها، برای بهبود نقدینگی و افزایش رشد اقتصادی آمریکا، پول نقد به بازار افزایش خواهد یافت.
والتر دتر، تحلیلگر بانک استاندارد گفت: نشست هفته آینده بانک فدرال، از دیدگاه سرمایه گذاران نشاندهنده شروع نوسانات جدید نرخ طلا خواهد بود.
نوسانات نرخ طلا وابسته به اقدامات بانک مرکزی ایالات متحده است، به طوریکه اگر طلا را با برنامه صعودی وارد بازار کنند نرخ این فلز نیز افزایش خواهد یافت و اگر بالعکس عمل کنند مطمئنا بهای طلا نیز سیر نزولی خواهد داشت.

برپایه این گزارش، صندوق بین المللی پول یو پی اس و فروش طلا در ماه سپتامبر، به میزان 32.3 تن طلا را فروخت و در ماه اگوست نیز همین مقدار به فروش رفته است.
سخنگوی صندوق بین المللی پول گفت: ولی در روز گذشته ( جمعه- هفتم آبان ماه) به مقدار 10 تن بیشتر از ماههای قبل، طلا فروخته شده است.
در روز گذشته، با شروع جشنواره در کشور هند، طلا با افزایش 1.4 درصدی خریداری شد، که میتوان این موضوع را، یکی از دلایل رشد نرخ این فلز گرانبها نام برد.

شایان ذکر است، در همین حال، اطلاعات تجاری هنگ کنگ نشان داد، جریان طلا از هنگ کنگ به چین در هشت ماه اول سال 2010 نزدیک به دو برابر در کل سال 2009 بوده است، که حاکی از افزایش اهداف سرمایه گذاری طلا و جواهر در میان معامله گران است./م2
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد