اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000
گزارش آگهی

جاهای دیدنی تفلیس در شب؛ خوش گذرانی با خانواده در تور گرجستان

حضور در جغرافیایی جدید و آشنایی با زندگی‌های متفاوت، همه و همه شما را به یک سفر کوتاه در قلب گرجستان سوق می‌دهند.

حضور در جغرافیایی جدید و آشنایی با زندگی‌های متفاوت، همه و همه شما را به یک سفر کوتاه در قلب گرجستان سوق می‌دهند. تفلیس، شهری با میراث فرهنگی و جاذبه‌های خیره‌کننده است که در دل تاریخ گرجستان ریشه دوانده و داستانی غنی از گذشته‌ها را بازگو می‌کند. این شهر تاریخ و مدرنیته را درهم آمیخته و طبیعت زیبای آن خودنمایی می‌کند. این شهر تاریخی جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده که بسیاری از آن‌ها می‌توانند خواب شب را از چشمان شما بدزدند. خیابان شاردنی، خیابان روستاولی، پل صلح، برج ساعت و... در شب‌های این شهر بدون خاموشی در زیر نور لامپ‌های خیابان‌های سنگ‌فرش شده، خوش می‌درخشند و از جاهای دیدنی تفلیس در شب به شمار می‌روند.

خیابان روستاولی؛ مظهر تناقص‌ های حیرت انگیز

دولت اتحاد جماهیر شوروی خیابان روستاولی را در قرن 19 میلادی طراحی و بنا کرد. خیابان روستاولی که مهم‌ترین و اصلی‌ترین خیابان پایتخت گرجستان بوده، پیوند خیره‌کننده‌ای از معماری قرون وسطایی، مدرن و کلاسیک را به نمایش گذاشته است. روستاولی گوشه‌ای از تاریخ فرهنگی و آداب‌ورسوم، اجتماعی و سیاسی گرجی را به رخ می‌کشد و نمادی حیرت‌انگیز از تناقص‌ها و تضادها است. در گذشته آن را گلوینی می‌خواندند؛ اما بعدها به نام شوتا روستاولی، شاعر فاخر و مشهور گرجی تغییر یافت.

این خیابان که در قسمت غربی میدان آزادی قرار دارد، در طول تاریخ گرجستان، جشن‌ها و مراسم‌های سنتی، نمایش‌ها و اعتراضات سیاسی بسیاری را دیده است. در خیابان روستاولی که از جاهای دیدنی تفلیس در شب بوده، شاهد معماری چشم‌نواز موزه‌ها، کلیساها، گالری‌ها، رستوران‌ها، کافه‌های قدیمی و فروشگاه‌های متعدد خواهید بود. سالن اپرا و باله نیز در مجاورت این خیابان قرار دارند.

این امکان برای شما وجود دارد تا در هر ساعت از شبانه‌روز که قدم به این خیابان بگذارید، زندگی شبانه را در تفلیس لمس کرده و لحظه‌های خوشی را شاهد پشت سر بگذارید. روستاولی با طول 1.5 کیلومتری خود، از میدان آزادی آغاز می‌گردد و تمام زیبایی‌های درهم آمیخته تاریخ و مدرنیته گرجستان را که در تور باتومی هم می‌توانید شاهد آن باشید را پیش چشمان شما می‌آورد.

قلعه ناریکالا؛ اثر ایرانی باشکوه

در قرن چهارم و در زمان پادشاهی ساسانیان برای دفاع از مرزه‌ها، روی تپه‌ مرتفع متاتسمیندا، قلعه‌ای بنا شده که امروزه به‌عنوان یک مرکز توریستی خیره‌کننده میزبان گردشگران بسیاری است. برای بازدید از این ارگ باستانی ایرانی لازم است کمی سختی کوهنوردی را تحمل کنید. زمانی‌که به قلعه می‌رسید دیدی پانورامایی از بافت کهن تفلیس انتظار شما را می‌کشد؛ حال شهر زیر پای شماست. این یک خوش‌گذرانی با خانواده تا صبح در تور تفلیس گرجستان است که تنها با حضور در این مکان، شکوه معماری ایرانی را در دل تاریخ گرجستان درک خواهید کرد.

پل صلح؛ محل اتصال بافت تاریخی به محله های جدید تفلیس

روی رودخانه کر، پلی 150 متری بنا شده که آن را پیونددهنده معماری تاریخی شهر و سازه‌های جدید می‌دانند. پل صلح که از جاهای دیدنی تفلیس در شب محسوب می‌شود و چشم‌اندازی حیرت‌انگیز دارد، از ترکیب فولاد و شیشه و به‌صورت کمانی ساخته شده است. این پیاده‌رو خیره‌کننده تصویری زیبا از قلعه ناریکالا، مجسمه واختانگ یکم، پل باراتاشویلی و کلیسای متخی را به زیبایی پیش چشمان شما نمایان می‌سازد.

بخش جذاب و کم‌نظیر این پل، نورپردازی‌هایی با 6040 لامپ LED است که انعکاس خارق‌العاده‌ آن روی رودخانه نقش می‌بندد. اگر به پیاده‌روی در شب علاقه‌مند هستید، 90 دقیقه پیش از غروب آفتاب تا 90 دقیقه پس از طلوع آفتاب زمان حضور روی این پل است. همچنین در این مکان می‌توانید شاهد برنامه‌های شاد شبانه چون رقص آب و اجرای موسیقی باشید.

کلیسای جامع تثلیث؛ ردپایی بلند قامت از عناصر مذهبی و سبک بیزانس

کلیسای تثلیث را که بزرگ‌ترین و البته سومین کلیسای مرتفع ارتدکس جهان می‌دانند، مکانی برای انجام مراسم‌های مذهبی است. کلیسای تثلیث یا سامبا با ظرفیت 15000 نفری خود، در فاصله زمانی 1995 تا 2004 بنا گردید. این مکان با ارتفاع 97 متری خود، ترکیبی خیره‌کننده از عناصر مذهبی گرجی و سبک بیزانس را به نمایش گذاشته است. با قدم نهادن در این شکوه تاریخی شاهد نقاشی‌های گروهی و کف پوشیده از سنگ‌های مرمر با تزئینات موزائیکی خواهید بود. این کلیسا که در 10 سال بنا شده، متشکل از 14 کلیسای کوچک دیگر بوده که در طبقات مختلف قرار دارند.

برج ساعت؛ قصه ای بر فراز یک برج قدیمی

این برج یکی از جاذبه‌های دیدنی تفلیس در شب است که یکی از نمادهای قدمی این شهر محسوب می‌شود. این ساعت جذاب و عجیب را سال‌ها قبل ریزوگابریازده، عروسک‌گردان و نمایشنامه نویس کودک طراحی کرده که به مقصدی نوستالژیک برای توریست‌ها تبدیل شده است. از دیگر ویژگی‌های برجسته این سازه تاریخی می‌توان به وجود صدها کاشی دست‌ساز در آن اشاره کرد.

جذابیت این برج شگفت‌انگیز به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ رأس ساعت 12 هر روز، فرشته‌ای از ساعت بیرون آمده و با ضربه چکشی، زنگ آن را به صدا درمی‌آورد. همچنین در ساعت 19 در مقابل این برج، نمایش عروسکی اجرا می‌گردد که از آن با عنوان چرخه زندگی یاد می‌کنند. این ساعت، روح افسانه‌ای را در شهر به جریان درآورده که گویی قدم به قصه‌ها گذاشته‌اید.

کافه لیسی؛ لذت صرف غذاهای اصیل گرجی در کنار دریاچه

یکی از مکان‌های زیبا که تجربه‌ای به‌یادماندنی از یک شب‌ زنده‌داری جذاب را در خاطر افراد ثبت می‌کند، کافه لیسی است. این کافه زیبا که در کنار دریاچه لیسی قرار گرفته، منظره‌ای منحصربه‌فرد از آب‌هایی ساکت و صدای گوش‌نواز محیط را به شما هدیه می‌دهد. در این کافه‌بار می‌توانید از بهترین‌ نوشیدنی‌ها و غذاهای اصیل و لذیذ میل کنید و شبی خاطره‌انگیز را برای خود رقم بزنید. حضور در این کافه در هنگام غروب آفتاب، چیزی فراتر از زیبایی را پیش چشمان‌تان مجسم می‌سازد.


شب گردی در خیابان های تفلیس

تفلیس، پایتخت تاریخی گرجستان در طول سال میزبان گردشگرانی است که قدم نهادن در دل قصه‌های قدیمی علاقه‌مند بوده و به‌دنبال فهم سنن مختلف هستند. این شهر مملو از دیدنی‌هایی است که شب‌ها تا صبح، نفس به نفس گردشگران پلک روی هم نمی‌گذارند. خیابان روستاولی، پل صلح، برج ساعت همه و همه ریشه در فرهنگی غنی دارند که امروزه با سازه‌های جدید تلفیق شده و شگفتی‌های فراوانی را پدید آورده‌اند. بازدید از جاهای دیدنی تفلیس در شب شما را در دل قصه‌‌هایی گاه غیرقابل باور فرو می‌برد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد