اونس طلا2302.52
مظنه14,706,000
18 گرم3,394,800
ارزش سکه33,132,618
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

طلا به روزهای طلایی باز می گردد !

سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار آمارهای اقتصادی مهم آمریکا تا روز جمعه هستند.طلا از ابتدای این هفته تاکنون 3 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

به گزارش سایت طلا،قیمت طلا در معاملات امروز تغییر چندانی نداشت زیرا سرمایه‌گذاران به داده‌های اقتصادی ایالات‌متحده برای شفافیت بیشتر در مورد مسیر نرخ بهره فدرال رزرو تمرکز کردند.

قیمت طلا برای سومین جلسه معاملاتی به علت کاهش طلای صندوق‌های سرمایه‌گذاری و کم شدن تنش‌ها در غرب آسیا کاهش یافت.

هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 3 دلار نوسان به 2321 دلار رسید.رالی مارس تا آوریل، شمش را با نزدیک به ۴۰۰ دلار افزایش به بالاترین قیمت تاریخی ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت در ۱۲ آوریل رساند.

به گفته کلوین وونگ، تحلیلگر ارشد بازار OANDA، در حالی که طلا در این هفته چندین روز ناامیدکننده را به همراه داشت، تصویر فنی همچنان حاکی از افزایش بیشتر قیمت این فلز گرانبها است.

به گزارش سایت طلا، اگرچه قیمت‌ها در کوتاه‌مدت امکان کاهش قیمت‌ها را دارند، یک شرکت تحقیقاتی خاطرنشان کرد که تقاضای اساسی از سوی سرمایه‌گذاران چینی و دیگر آسیایی همچنان قوی است و باید تا سال 2024 به حمایت از قیمت‌های بالاتر ادامه دهد. تقاضای طلا در چین به قدری قوی بوده است که سرمایه گذاران خرد از اواخر سال 2023 حق بیمه بالایی را پرداخت کرده اند.

سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول ایالات‌متحده هستند که منتشر می‌شود و گزارش هزینه‌های مصرف شخصی ماه مارس در روز جمعه هستند.

اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو به عدم ضرورت کاهش نرخ بهره اشاره دارد. معامله‌گران اکنون انتظار دارند که اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو به احتمال زیاد در سپتامبر رخ دهد. نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۷.۱۹ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۹۰۳ دلار و ۲۰ سنت رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۹۹۵ دلار و ۷۶ سنت رسید.

تحلیلگر بانک UBS، جیوآنی استاوونو، بخشی از دلیل کاهش قیمت طلا را کاهش تخصیص طلا به صندوق‌های سرمایه‌گذاری و همچنین کم شدن تنش‌ها در غرب آسیا طی چند روز گذشته می‌داند.

استاوونو توضیح داد، البته تقاضای قوی در آسیا به ویژه در چین به همراه تمایل بانک‌های مرکزی در بازارهای نوظهور برای خرید طلا مانع از کاهش بیشتر قیمت طلا شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد