اونس طلا2319.97
مظنه14,986,000
18 گرم3,459,500
ارزش سکه33,763,458
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,100,000
ربع15,300,000

خرید جت شخصی در ایران مجاز شد

طبق اعلام رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، از این پس هر شخص می‌تواند مالک هواپیمای جت شخصی در کشور باشد و آن را خریداری نماید.

به گزارش سایت طلا، طبق اعلام رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، از این پس هر شخص می‌تواند مالک هواپیمای جت شخصی در کشور باشد و آن را خریداری نماید.

طبق آخرین اخبار داخلی، ‏محمد محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، در رابطه با موضوع خرید و فروش هواپیماهای جت شخصی عنوان کرد که هر فردی می‌تواند مالک هواپیماهای جت شخصی باشد و خرید آن برای عموم آزاد است؛ اما اپراتور آن باید از مجوزهای لازم برخوردار باشد و فرایندهای اخذ گواهینامه صلاحیت پروازی، تعمیر و نگهداری و عملیاتی و امنیتی را بگذراند.

مجوز خرید و فروش هواپیمای جت شخصی در کشور

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که خرید و فروش هواپیما‌های جت ۷ نفره برای عموم آزاد است، گفت:

در حال حاضر، بسیاری از مردم از این فضا استفاده می‌کنند و تاجرها، برخی از مسئولان، تیم‌های ورزشی و تیم‌های اقتصادی از مخاطبان جت‌های خصوصی هستند. همچنین حدود ۲۵۰ فروند هواپیمای فوق سبک در ایران فعالیت دارند که البته از این هواپیما‌ها برای مسیر سفر استفاده نمی‌کنند؛ بلکه اغلب برای پرواز‌های تفریحی و آموزشی کاربرد دارند. البته با توجه به محدودیت‌های پروازی، امکان پرواز این هواپیما‌ها غیر از پرواز‌های آموزشی و تفریحی تعریف شده وجود ندارد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که مالک هواپیما‌های فوق سبک می‌تواند افراد حقیقی باشد اما بهره‌بردار حتما باید حقوقی باشد، عنوان کرد که به این هواپیما‌ها اجازه فعالیت به‌عنوان حمل و نقل عمومی داده نمی‌شود و ملاحظات خاص خود را دارد.

محمدی‌بخش بیان کرد هواپیما‌های بیزنیس جت جزو هواپیما‌های استاندارد سازمان هواپیمایی در کشورمان محسوب می‌شوند که پرواز‌های منطقه‌ای را انجام می‌دهند و البته برخی از این هواپیما‌ها هم امکان پرواز دوربرد را دارند و مدل‌های آن در ایران فراوان است. وی افزود:

تمام ماموریت‌های اورژانس هوایی و جابه‌جایی اعضای بدن فرد مرگ مغزی شده و حمل عضو اهدا شده از طریق این ناوگان در کشورمان انجام می‌شوند. خرید و فروش هواپیما‌های جت برای عموم آزاد است و متقاضیان می‌توانند نسبت به خرید بیزنس جت اقدام کنند و افراد متقاضی استفاده از این ناوگان هم می‌توانند با شرکت‌های دارنده این هواپیما‌ها وارد قرارداد شوند و در حال حاضر هم بسیاری از مردم از این فضا استفاده می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که برای این ناوگان، بلیتی فروخته نمی‌شود و عرضه آن در سازوکار دیگری تعریف شده، افزود:معمولا تاجرها، برخی از مسئولان، تیم‌های ورزشی و تیم‌های اقتصادی از این هواپیما‌ها استفاده می‌کنند. هر فردی می‌تواند مالک این هواپیما‌ها باشد و خرید برای عموم آزاد است، اما اپراتور آن باید از مجوز‌های برخوردار باشد و فرایند‌های اخذ گواهینامه صلاحیت پروازی، تعمیر و نگهداری و عملیاتی و امنیتی را بگذراند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد