اونس طلا2280.35
مظنه14,817,000
18 گرم3,420,500
ارزش سکه33,382,701
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

اطلاعیه جدید بانک مرکزی درباره تخصیص ارز

بانک مرکزی درخصوص تخصیص یا تمدید ثبت‌سفارش ارز نیمایی و ارز اشخاص، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش سایت طلا،در این اطلاعیه به این نکته اشاره شده است که تخصیص یا تمدید ثبت‌سفارش ارز نیمایی و ارز اشخاص از محل صادرات به شرط وجود منابع سیستمی در سقف منابع ارزی اعلامی به وزارتخانه های متبوع صورت می‌گیرد و با توجه به شرط جدید بانک مرکزی به هیچ عنوان نمی‌توان تاریخ مشخصی برای تخصیص یا تمدید ثبت سفارش اعلام کرد. به عبارت دیگر، تخصیص ارز نیمایی و ارز اشخاص از محل صادرات، فقط در صورتی انجام می‌شود که منابع ارزی کافی در سیستم بانکی کشور وجود داشته باشد.

شرط قرار گرفتن در ابتدای صف

با توجه به این اطلاعی در صورتی که بازرگانی بخواهد تخصیص ثبت سفارش در اولویت قرار گیرد، باید نظر دستگاه از سازمان مجوز دهنده را اخذ کند، در غیر این صورت باید در صف تخصیص ارز بماند تا سهمیه ارزی به دفتر وزارتخانه مربوط تعلق گیرد.

از سوی دیگر بابت تسریع در فرایند تخصیص ارز این امکان برای وزارتخانه‌های متولی در بستر سامانه جامع تجارت فراهم شده تا از طریق فیلد نظر دستگاه نسبت به اعلام اولویت سیستمی برای ثبت سفارش‌های مورد نظر اقدام کنند.

با توجه به این اطلاعیه امکان تسریع در تخصیص وجود ندارد جهت تسریع در فرایند تخصیص فقط و فقط از وزارتخانه مربوط پیگیری شود.

روند تخصیص ارز اشخاص

با توجه به این اطلاعیه این سوال مطرح می‌ شود که ارز اشخاص از چه مسیری تامین خواهد شد؟ در این خصوص نیز بانک مرکزی به این نکته اشاه کرده در خصوص ارز اشخاص از محل صادرات دیگران تأیید ثبت سفارش‌های ایجاد شده تاریخ مشخص و از قبل تعیین شده‌ای ندارد؛ بنابراین به هیچ عنوان نمی‌توان تاریخ مشخصی برای تخصیص یا تمدید ثبت سفارش اعلام کرد.

زمان تایید تعرفه ارز قطعات

همچنین در این اطلاعیه به این نکته اشاره شده که در خصوص موارد مربوط به ارز اشخاص از محل صادرات خود به اطلاع می‌رساند یک تا ۱۵ روز پس از ایجاد ثبت سفارش تایید می‌شود برای موارد مربوط به تعرفه‌های (سی کی دی، قطعات خودرو) پیرو اطلاعیه مورخ ۱۰ دی ۱۴۰۲ مبنی بر تامین ارز تعرفه‌های CKD خودرو و موتورسیکلت فصل ۹۸ (و قسمتی از فصل ۸۷) به صورت مستقیم از منابع یوان بانک مرکزی، نسبت به ایجاد درخواست تخصیص ارز به شرح ذیل اقدام می‌شود.

از سوی دیگر تخصیص زمان ثبت سفارش‌های مربوط به کشنده نامشخص است. تخصیص زمان ثبت سفارش‌های مربوط به مناطق آزاد نا مشخص است. در خصوص تایید کارمزد هم به اطلاع می‌رساند پس از تخصیص اصل فیش، چند روز بعد کارمزد آن نیز تأیید خواهد شد.

همچنین به اطلاع می‌رساند درخواست‌های گروه کالایی ۱ و ۲۱؛ یا به وزارتخانه مربوط مراجعه شود یا وزارتخانه‌های بهداشت و جهاد؛ پس از اعلام اولویت سیستمی وزارتخانه مربوط در چارچوب منابع در دسترس بانک مرکزی در اسرع وقت (یک تا ۱۰ روز) تأیید خواهد شد. جهت تخصیص ارز یا تمدید ثبت سفارش گروه کالایی ۱ و ۲۱، اخذ نظر دستگاه از وزارتخانه‌های متولی (فیلد نظر دستگاه) نسبت به اعلام اولویت سیستمی برای تأیید ثبت سفارش مورد نظر الزامی است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد