اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

خبری که سرمایه‌گذاران طلا را شگفت زده می کند!

قیمت طلای جهانی همچنان به تثبیت و تلاش برای رسیدن به 2400 دلار در هر اونس ادامه می دهد و با این حال تحلیگران بازار عقیده دارند که طلا هنوز حرکت صعودی زیادی دارد.

به گزارش سایت طلا،معاملات آتی طلا امروز پس از صحبت رئیس پاول در مورد تغییر در مورد کاهش نرخ بهره در سال جاری گفت که به نظر می رسد مبارزه برای مهار تورم متوقف شده است، کاهش یافت. به همین دلیل، بانک‌های مرکزی به اطمینان بیشتری نیاز دارند که تورم در مسیر کاهش به هدف ۲ درصدی خود قرار دارد. رئیس پاول به همراه سایر مقامات فدرال رزرو گفت که به احتمال زیاد فدرال رزرو نرخ های فعلی وجوه فدرال رزرو را که بین 5 ¼ تا 5 ½ درصد است برای مدت طولانی تری حفظ خواهد کرد.

بهای هر اونس طلا در لحظه تنظیم این گزارش با 7 دلار کاهش به 2377 دلار رسید.

برای تحلیل تکنیکال کوتاه‌مدت و میان‌مدت قیمت جهانی طلا در آوریل ۲۰۲۴، چشم‌انداز با توجه به کاهش نرخ‌های بهره جهانی، نااطمینانی‌های ژئوپلیتیکی و دینامیک‌های بازار شکل گرفته است.

در چشم‌انداز کوتاه‌مدت بازار‌ها، قیمت‌ طلا نوسان قابل توجهی نشان داده و روند کلی آن رو به افزایش است. این روند صعودی تحت تأثیر عواملی مانند کاهش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی در سراسر جهان است که جذابیت طلا به عنوان دارایی امن را افزایش می‌دهد. این امر به دلیل کاهش هزینه فرصت نگهداری طلا که سودی ندارد، رخ می‌دهد. همچنین تأثیرات ژئوپلیتیکی قوی، همچنان تقاضا برای طلا به عنوان سرمایه‌گذاری امن را حمایت می‌کند. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که این عوامل می‌توانند قیمت طلا را به سمت یا حتی فراتر از ۲۵۰۰ دلار برای هر اونس در کوتاه‌مدت برسانند.

در چشم‌انداز میان‌مدت، احساسات بازار همچنان صعودی باقی می‌ماند و انتظار می‌رود که طلا به تجربه روندهای صعودی ادامه دهد. این دیدگاه توسط ترکیبی از ادامه کاهش نرخ‌های بهره، ریسک‌های ژئوپلیتیکی پایدار و تقاضای قوی به عنوان پناهگاه امن در برابر بی‌ثباتی‌های بازار مالی حمایت می‌شود. پیش‌بینی‌های خاص نشان می‌دهد که اگر روند تاریخی دنبال شود، به‌ویژه با ادامه نرخ‌های بهره پایین و نااطمینانی‌های اقتصادی، طلا می‌تواند در بازار موقعیت قوی‌تری حفظ کند. انتظار می‌رود که قیمت‌های جدیدی در سال‌های آینده تجربه شود که نشان‌دهنده این است که طلا همچنان به عنوان یک دارایی مهم در پرتفوی سرمایه‌گذاران باقی می‌ماند.

در کل، هر دو تحلیل کوتاه‌مدت و میان‌مدت نشان می‌دهند که قیمت طلا ممکن است تحت فشار رو به بالا باقی بماند، که این موضوع آن را به گزینه‌ای جذاب برای سرمایه‌گذارانی که در جستجوی ثبات در شرایط اقتصادی نامطمئن هستند، تبدیل می‌کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی که کشورهای غربی خواستار خویشتن‌داری در پاسخ به حمله ایران شدند، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تصمیمات خود را در مورد نحوه دفاع از خود خواهد گرفت.

نظرسنجی فدرال رزرو نشان داد که فعالیت‌های اقتصادی ایالات‌متحده از اواخر فوریه تا اوایل آوریل اندکی افزایش یافت و این نگرانی در بین شرکت‌ها وجود داشت که پیشرفت در کاهش تورم متوقف شود.

بر اساس گزارش رویترز، لورتا مستر، رئیس بانک فدرال رزرو کلیولند گفت که انتظار دارد فشارهای قیمتی در سال جاری کاهش یابد و به فدرال رزرو اجازه دهد تا هزینه‌های استقراض را کاهش دهد اما تنها زمانی که مطمئن باشد که تورم به طور پایدار به هدف دو درصدی خود می رسد. کاهش نرخ بهره جذابیت نگهداری شمش‌های غیر بازده را افزایش می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۸.۲۸ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۹۴۰.۵۵ دلار رسید و پالادیوم به ۱۰۲۶ دلار و ۲۵ سنت رسید.

به گزارش سایت طلا،به گفته آکاش دوشی، رئیس تحقیقات کالاهای آمریکای شمالی سیتی، قیمت 3000 دلاری هر اونس طلا تا سال 2025، که غول بانکی سیتی گروپ تنها دو ماه پیش آن را به عنوان یک سناریوی افراطی صعودی در نظر گرفت ، اکنون نه تنها ممکن شده بلکه محتمل است.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد