اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش آگهی

معرفی ارز دیجیتال تزوس

Tezos یک پلتفرم بلاکچینی منبع باز است که با عرضه اولیه توکن خود با نماد XTZ توانست آمارهای بازار ارزهای دیجیتال را جابجا کند.

Tezos یک پلتفرم بلاکچینی منبع باز است که با عرضه اولیه توکن خود با نماد XTZ توانست آمارهای بازار ارزهای دیجیتال را جابجا کند. این پلتفرم اگرچه با مشکلات مدیریتی زیادی روبه‌رو شده بود اما اکنون با حل این مشکلات، بار دیگر به عرصه رقابت برگشته و آماده است تا سهمی از بازار داشته باشد. با ما همراه باشید تا با معرفی ارز دیجیتال تزوس، آینده آن را بررسی کنیم و ببینیم آیا خرید تزوس یک سرمایه‌گذاری مناسب است یا خیر.

آشنایی کامل با تزوس (XTZ)

تزوس یک پلتفرم بلاکچینی است که همانند اتریوم قابلیت ایجاد قراردادهای هوشمند را دارد. البته Tezos قصد دارد زیرساخت‌هایی را ارائه دهد که پیشرفته‌تر از اتریوم باشد و بتواند بدون اینکه خطری برای هارد فورک ایجاد کند، در طول زمان تکامل یافته و بهبود یابد. این پلتفرم وایت پیپر خود را برای اولین در سال ۲۰۱۴ ارائه داد اما به دلیل برخی مشکلات، چهار سال بعد به طور رسمی راه‌اندازی شد.

بلاکچین تزوس، میزبان ارز دیجیتال بومی این پلتفرم یعنی XTZ است که به عنوان tezzie نیز شناخته می‌شود. در این پلتفرم افرادی که XTZ دارند می‌توانند در مورد پیشنهادهایی برای ارتقاء پروتکل که توسط توسعه‌دهندگان Tezos ارائه شده است، رأی دهند. مانند سایر بلاکچین‌های ارزهای دیجیتال، تزوس نیز مشارکت کاربران را در پروژه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi)، برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز و پروژه‌های توکن غیرقابل تعویض (NFT) تسهیل می‌کند.

ویژگی ارز دیجیتال تزوس (XTZ)

یکی از اهداف اصلی تزوس تبدیل شدن به یک بلاکچین است که قادر به ایجاد بهترین ساختار پاداش در جهان باشد. علاوه بر این، ویژگی که ارز دیجیتال XTZ را خاص می‌کند خودگردانی شبکه آن در کنار غیرمتمرکز بودن است. تزوس همچنین به طور خودکار قابلیت به‌روزرسانی دارد و این موضوع نیز یک ویژگی منحصر به فرد دیگر در این پلتفرم به‌شمار می‌رود.

در تزوس، شرکت‌کنندگان شبکه می‌توانند به راحتی به‌روزرسانی‌های پیشنهادی رای مثبت یا منفی بدهند و این موضوع تزوس را به مکانی عالی برای علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال تبدیل می‌کند. ارز دیجیتال تزوس همچنین برای حفظ و راه‌اندازی بلاکچین نیز ضروری است و این باعث ارزشمندی این توکن می‌شود.

کاربرد xtz

XTZ یا توکن Tezos، توکن اصلی شبکه است و به عنوان واحد پولی در شبکه Tezos استفاده می‌شود. این توکن همچنین برای انجام تراکنش‌ها، پرداخت هزینه‌های شبکه و مشارکت در رای‌گیری و امضای بلوک‌های جدید ضروری است و بدون آن بسیاری از فعالیت‌ها به درستی انجام نمی‌شوند. شما می‌توانید برای آشنایی با کاربردی‌ترین درگاه‌های پرداخت ارز دیجیتال مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید.

علاوه بر این، XTZ می‌تواند به عنوان ابزاری برای جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بر پایه Tezos مورد استفاده قرار گیرد. توسعه‌دهندگان می‌توانند با انتشار توکن‌های قابل تجارت (توکن‌های قابل تبادل) بر پایه Tezos، منابع مالی جمع‌آوری کنند و ارزش ارز دیجیتال خود را توسعه دهند. در کل، XTZ به عنوان واحد پولی و ابزاری برای پرداخت‌ها، مشارکت در شبکه و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بر پایه Tezos استفاده می‌شود.

بنیان‌گذار ارز دیجیتال تزوس

ایده Tezos از سال ۲۰۱۴ یعنی زمانی که بنیانگذاران این پروژه یعنی Arthur Breitman و همسرش Kathleen Breitman مشکلات جدی را در بیت کوین دیدند شروع شد. آرتور استدلال کرد که یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های بیت‌کوین فقدان یک فرآیند حاکمیتی است که بتواند از مشارکت‌های جامعه بیت کوین استفاده کند. علاوه بر این، او این موضوع که بلاکچین بیت کوین نمی‌تواند توکن‌های جدیدی را صادر کند را یک مشکل دانست. بدین ترتیب آرتون بریتمن با همراهی همسرش تصمیم‌ گرفت بلاکچینی را راه‌اندازی کند که این مشکلات را نداشته باشد.

تزوس چگونه کار می‌کند؟

عملکرد تزوس با سایر پلتفرم‌های ارز دیجیتال که می‌شناسیم کمی متفاوت است. بلاک چین تزوس از دو بخش تشکیل شده است:

· پوسته شبکه: بخشی از کد که تراکنش‌ها و عملیات اداری را مدیریت می‌کند و خود را بر اساس نحوه رأی کاربران اصلاح می‌کند.

· پروتکل شبکه: بخشی از کد که درخواست‌ها را برای بررسی به پوسته ارسال می‌کند.

تزوس از نوعی از مکانیسم کلاسیک اثبات سهام (PoS) به نام اثبات سهام مایع (LPoS) استفاده می‌کند. در این مکانیسم، کاربران ارز دیجیتال پلتفرم را استیک می‌کنند. هر گره برای استیک به 8000 توکن XTZ نیاز دارد. ماینرها با رای دادن به تغییرات کد پیشنهادی توسط توسعه‌دهندگان، نقش مهمی در اداره بلاک چین ایفا می‌کنند. همچنین هر روند رای‌گیری 4×23 روز به طول می‌انجامد.

فروش و خرید ارز دیجیتال تزوس

بسیاری از صرافی‌های خارجی مشهور مانند بایننس (Binance)، کوین بیس (CoinBase)، کراکن (kraken) و … از ارز دیجیتال تزوس پشتیبانی می‌کنند. البته همانطور که می‌دانید، باز کردن حساب در صرافی‌های خارجی و معامله ارزهای دیجیتال با محدودیت‌های جدی روبه‌رو است و به دلیل ریسک بسته شدن حساب چندان پیش‌بینی نمی‌شود.

بنابراین، با توجه به این محدویت‌ها، صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت می‌تواند یک جایگزین مناسب برای خرید تزوس باشد. ایرانیکارت باسابقه‌ترین صرافی ایرانی در حوزه ارزهای دیجیتال است که تمام امکانات صرافی‌های خارجی را در کنار راحتی خرید مستقیم ریالی ارزهای دیجیتال فراهم می‌آورد. در ایرانیکارت شما می‌توانید به راحتی حساب کاربری ایجاد کنید و به معاملات بیش از ۱۰۰۰ ارز دیجیتال علاوه بر خرید و فروش ارز دیجیتال تزوس بپردازید.

پیش بینی قیمت تزوس

پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال با توجه به نوسانات این بازار به طور دقیق ممکن نیست. اما به طور کلی، به کمک تحلیل‌هایی مانند رفتار گذشته ارز می‌تواند عملکرد آینده آن را تا حدی پیش‌بینی کرد. ارز دیجیتال تزوس، اکنون در رتبه ۷۸ از ارزهای دیجیتال بازار قرار گرفته است. همچنینتحلیل تکنیکال تزوس نشان می دهد که این ارز از یک ماه پیش روند قوی صعودی را در پیش گرفته است.

در مجموع، با توجه به عملکرد مثبت تیم توسعه‌دهنده تزوس، تحلیلگران نسبت به آینده آن خوش‌بین هستند. سایت تحلیلی Changelly پیش‌بینی می‌کند XTZ با ادامه روند رشد خود در سال ۲۰۳۰ به ۱۸ دلار برسد. همچنین سایت تحلیلی coinBase نیز انتظار دارد ارز دیجیتال تزوس با روند رشدی آهسته‌تر، به حوالی ۷ دلار در سال ۲۰۳۰ برسد.

آینده ارز دیجیتال تزوس

برای این که بدانیم ارز دیجیتال تزوس در آینده چه وضعیتی خواهد داشت، باید دید که آیا مکانیسم تورم تزوس می‌تواند از سرمایه‌گذاران در بلندمدت با صدور توکن‌های اضافی محافظت کند یا خیر. تزوس، مزایای مختلفی مانند پروتکل‌های حاکمیتی شبکه و محافظت در برابر فورک‌های بلاک چین را دارد و از این نظر نسبت به سایر پروژه‌های ارز دیجیتال منحصر به فرد است.

همچنین فناوری استفاده شده در تزوس در آزمایشی توسط بانک‌های مرکزی اروپا برای بررسی امکان‌سنجی راه‌اندازی یورو دیجیتال، یک ارز دیجیتال بانک مرکزی، استفاده شد که می‌تواند خبر خوبی برای آینده ارز دیجیتال XTZ باشد. تزوس همچنین One Of، پلتفرم NFT که توسط تهیه کننده موسیقی کوئینسی جونز پشتیبانی می‌شود را جذب کرده است که خبر از یک همکاری جذاب را به کاربران این پلتفرم می‌دهد.

بهترین کیف پول‌های تزوس

از آنجا که در معرفی ارز دیجیتال تزوس، آن را به عنوان یک ارز دیجیتال با پتانسیل بلند مدت معرفی کردیم ممکن است بخواهید دارایی خود را در جایی امن مانند یک کیف پول ارز دیجیتال نگهداری کنید. برای انتخاب کیف پول ارز دیجیتال XTZ شما می‌توانید از ولت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری استفاده کنید.

از میان ولت‌های سخت‌افزاری، کیف پول لجر(Ledger) مدل نانو اس پلاس و نانو ایکس، از ارز دیجیتال تزوس پشتیبانی می‌کند. این ولت در صورتی که قصد نگهداری XTZ برای طولانی‌مدت را داشته باشید، بهترین گزینه برای شما خواهد بود. علاوه بر این، از میان ولت‌های نرم‌افزاری نیز کیف پول‌های زیر از ارز دیجیتال تزوس پشتیبانی می‌کنند:

· تراست ولت (Trust wallet)

· اتمیک ولت (Atomic wallet)

· اکسودوس ولت (Exodus wallet)

· ایرگپ (AirGap wallet)

کلام آخر

تزوس یک بلاکچین بر اساس قراردادهای هوشمند است که بر اساس رای دارندگان توکن اختصاصی این پلتفرم یعنی XTZ اداره می‌شود. بلاکچین تزوس همچنین قابلیت میزبانی برنامه‌های غیرمتمرکز را نیز دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد