اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

علت دیده شدن موشک روسی در آسمان ایران چه بود؟ + فیلم

وزارت دفاع روسیه جمعه شب اعلام کرد که مسکو یک موشک بالستیک قاره‌پیما را با موفقیت آزمایش کرد.

به گزارش سایت طلا به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای گفت که این آزمایش در مرکز «کاپوستین یار» در منطقه آستاراخان در جنوب این کشور انجام شد.

علت رویت موشک روسی در آسمان کشورمان، ارتفاع بسیار بالای پرواز این موشک است که در لایه‌های فوقانی جو مسیر پرواز خود را طی می‌کند و علیرغم اینکه مسیر آن از آسمان ایران نیست با اینحال به دلیل ارتفاع بسیار بالا در نقاط مختلف روئیت می‌شود.

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، این بطور کامل به نتایج مورد نظر دست یافت و بر «قابلیت بالای موشک‌های روس برای تضمین امنیت راهبردی روسیه» صحه گذاشت.

روسیه آبان ماه گذشته با زیردریایی جدید اتمی خود به نام «امپراتور الکساندر ۳» موشک بالستیک «بولاوا» را آزمایش کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، موشک بالستیک «بولاوا» را که برای حمل کلاهک‌های هسته‌ای طراحی شده است از زیردریایی جدید اتمی «امپراتور الکساندر سوم» با موفقیت پرتاب کرد.

وزارت دفاع روسیه دی ماه اعلام کرد که نیروهای موشکی راهبردی این کشور در سال ۲۰۲۴، هفت موشک بالستیک قاره‌پیما پرتاب می‌کنند.

وزارت دفاع روسیه افزود: طی پنج سال گذشته به عنوان بخشی از پرتاب‌های آزمایشی سامانه‌های موشکی پیشرفته و تمرین‌ها برای ساماندهی نیروهای مسلح روسیه، نیروهای موشکی راهبردی ما، بیش از ۲۰ موشک بالستیک قاره‌پیما را پرتاب کرده‌اند.

سرگئی کاراکایف فرمانده نیروهای موشکی راهبردی روسیه در ماه دسامبر (آبان/آذر) گفت: مسکو و واشنگتن توافق کرده‌اند که حداقل ۲۴ ساعت قبل از پرتاب آزمایشی موشک‌های بالستیک قاره‌پیما یا موشک‌های بالستیک زیردریایی (SLBM) به یکدیگر هشدار دهند.

دکترین هسته‌ای روسیه، این کشور را از استفاده از هر نوع سلاح هسته‌ای منع می‌کند، مگر اینکه روسیه مورد حمله با استفاده از سلاح‌های هسته‌ای، شیمیایی یا بیولوژیکی قرار گیرد. ایالات متحده تنها کشوری در جهان است که تا به حال از تسلیحات هسته‌ای علیه دشمن استفاده کرده است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد