اونس طلا2315.19
مظنه15,256,000
18 گرم3,521,800
ارزش سکه34,371,768
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,000,000
ربع15,000,000

رکوردی که سرمایه گذاران طلا را شوکه کرد!

در حالی که قیمت طلای جهانی همچنان به بالاترین حد خود ادامه می‌دهدکه بهبود اقتصاد دنیا هم نتوانسته تقاضا برای طلا را پایین بیاورد.

به گزارش سایت طلا،فلز زرد در شرایطی در روز جمعه به یک رکورد جدید رسیده که تنش‌های ژئوپلیتیک همچنان تقاضا برای این فلز گرانبها را به عنوان یک پشتوانه ایمن افزایش می‌دهد. بهبود اقتصاد دنیا هم نتوانسته تقاضا برای طلا را پایین بیاورد.

قیمت هر اونس طلا امروز با 47 دلار افزایش در لحظه تنظیم این گزارش به 2394 دلار رسید.

چهارشنبه، شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده بیش از حد انتظار افزایش یافت و به 3.5 درصد در 12 ماه گذشته رسید.

فشارهای سرسختانه تورم باعث شد که بازارها نرخ بهره را در ژوئن کاهش دهند و علیرغم افزایش شدید بازده اوراق قرضه، طلا همچنان نزدیک به بالاترین رکورد معامله می شود.

فرانسیسکو بلانچ، رئیس تحقیقات کالاها و مشتقات در بانک آمریکایی اوراق بهادار گفت: «ما شاهد خرید طلای فوق‌العاده‌ای از پشت بانک‌های مرکزی بوده‌ایم، و اخیراً خرید خرده‌فروشی طلا در چین صورت گرفته است.

وی گفت: در مورد طلا، من فکر می‌کنم که یک روند ساختاری واقعاً بزرگ به سمت خرید طلا بیشتر است که ناشی از شکاف ژئوپلیتیک بزرگی است که امروز در جهان داریم.

جیمز استیل، تحلیلگر ارشد کالاهای اچ اس بی سی نیز گفت که جدیدترین جهش بازار طلا ناشی از ریسک های ژئوپلیتیکی و همچنین عوامل اقتصادی ملی و منطقه ای است که بر بازار گسترده تر تأثیر می گذارد.

امید به کاهش زود هنگام نرخ بهره فدرال رزرو در آمریکا کاهش یافته است، چون اطلاعات اقتصادی این کشور نشان می‌دهد اگر بانک مرکزی نرخ بهره را پایین بیاورد، تورم باز هم افزایش خواهد یافت.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

بانک مرکزی اروپا هم نرخ بهره را همچنان در همان سطح بالا نگه داشته اما اعلام کرده روند کاهش نرخ بهره از ماه ژوئن آغاز می‌شود.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 2.48 درصد افزایش به 28 دلار و 95 سنت رسیده و پلاتین با یک افزایش 0.81 درصدی، 991 دلار و 20 سنت معامله می‌شود.

تحلیگران معتقدند وقتی به عواملی که باعث محبوبیت طلا می‌شوند نگاه می‌کنیم، می‌توان به نتیجه بسیار متفاوتی رسید و آن این است که هنوز چیزهای مثبت زیادی وجود دارد و تقاضای فیزیکی برای این فلز گرانبها نسبتاً قوی بوده است و دلایل خرید طلا توسط سرمایه گذاران به این زودی ها از بین نمی رود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد