اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا دوباره گران خواهد شد؟

بازارهای کلیدی خارجی امروز شاهد افزایش شاخص دلار آمریکا و رسیدن به بالاترین سطح پنج ماهه هستند.

قیمت طلای جهانی در معاملات امروز کمی کاهش یافت، در حالی که قیمت نقره کمی بالاتر بود و به بالاترین حد در سه سال اخیر رسید. به نظر نمی رسد معامله گران فلزات گرانبها نسبت به گزارش تورم آمریکا که بالاتر از حد انتظار بود، نگران نباشند. طلای ژوئن آخرین بار با 10 دلار و 20 سنت کاهش به 2351 دلار و 10 سنت رسید .

به گزارش سایت طلا،بانک مرکزی اروپا تصمیم خود درباره نرخ بهره را صبح پنجشنبه صادر خواهد کرد و در حالی که بازارها هیچ تغییری در نرخ بهره در نشست آوریل پیش بینی نمی کنند، انتظارات برای شروع چرخه کاهش نرخ بهره افزایش می یابد. به زودی.

اما در ایالات متحده، اقتصاد قوی تر از حد انتظار همراه با تورم بالاتر از حد انتظار، چشم انداز کاهش نرخ از سوی فدرال رزرو را بیشتر به آینده سوق می دهد.

قیمت هر اونس طلا در لحظه تنظیم این گزارش با 3 دلار کاهش به 2346 دلار رسید.

شاخص دلار آمریکا در جلسه قبل نزدیک به بالاترین حد خود در پنج ماه گذشته بود و بازدهی خزانه‌داری ایالات‌متحده پس از داده‌های تورم افزایش یافت و باعث شد که شمش‌های بدون بازده جذابیت کمتری داشته باشند.

قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات‌متحده در ماه مارس بیش از حد انتظار افزایش یافت و با توجه به افزایش هزینه‌های بنزین و سرپناه، تردید بیشتری در مورد اینکه آیا فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ‌های بهره در ماه ژوئن خواهد کرد، ایجاد کرد.

طبق صورتجلسه ۱۹ تا ۲۰ مارس بانک مرکزی ایالات متحده، مقامات فدرال رزرو ماه گذشته نگران بودند که پیشرفت تورم ممکن است متوقف شده باشد و یک دوره طولانی‌تر از سیاست های پولی سختگیرانه ضروری باشد. نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

مارک چندلر، مدیر عامل بنوکبرن گلوبال فارکس، گفت که پس از ارائه داده‌های شاخص قیمت پایین‌تر از حد انتظار در منطقه یورو در هفته گذشته، فعالان بازار تنها 10 درصد احتمال کاهش نرخ بهره را در نشست روز پنجشنبه بانک مرکزی اروپا می‌بینند، اما اکنون نسبت به ژوئن نسبتاً مطمئن هستند

در مقابل، چندلر گفت که به نظر می رسد اوضاع در ایالات متحده در جهت مخالف است. او گفت: "بازار آتی نه تنها از کاهش ماه ژوئن فدرال رزرو، که در حال حاضر حدود 50 درصد یا بیشتر است، فاصله گرفته است، بلکه آنها شانس کاهش ماه جولای را نیز کاهش داده اند." برای اولین بار از اکتبر سال گذشته، بازار تا ماه جولای حداقل 25 واحد قیمت گذاری نمی کند.

آدام باتن معتقد است که بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو در موقعیت‌های بسیار متفاوتی قرار دارند، زیرا فدرال رزرو در آینده نزدیک با فشارهای سیاسی و محاسبات عمومی روبرو است.

باتن گفت:من فکر می‌کنم بانک مرکزی اروپا احتمالاً یک چرخه کاهش نرخ بهره را آغاز می‌کند و این احتمالاً بهترین مورد برای خرید طلا در اروپا است و بسیار قوی است.

چندلر نیز گفت: «اینکه شاهد افزایش بیشتر طلا باشم، تعجب آور نخواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد