اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

خبری که طلا را گران می کند!

افزایش سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا در این هفته خبر خوبی برای طلا بوده که می‌تواند در میان مدت از آن حمایت کند.جزئیات اجلاس ماه مارس فدرال رزرو و اطلاعات شاخص قیمت مصرف‌کننده در این کشور قرار است در روز چهارشنبه منتشر شود.

به گزارش سایت طلا،فلز زرد هنوز به روند افزایشی خود ادامه می‌دهد .تحلیلگران، تنش‌های ژئوپلتیکی، خریدها از سوی بانک‌های مرکزی در جهان و تقاضا از سوی صندوق‌های دنبال‌کننده نوسانات بازار را عاملی برای افزایش قیمت طلا می‌دانند. طلا تا این زمان از سال جاری میلادی، 12 درصد افزایش ارزش داشته است.

قیمت طلا در شرایطی در روز سه‌شنبه افزایش یافته و به رکورد روز گذشته نزدیک شده که بانک‌های مرکزی دنیا همچنان به خرید بالای این فلز گرانبها ادامه می‌دهند و سرمایه‌گذاران منتظر جزئیات اجلاس سیاست‌گذاری فدرال رزرو آمریکا و اطلاعات جدید در مورد نرخ تورم در این کشور هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 9 دلار افزایش به 2345 دلار رسید.

به گفته یک تحلیلگر بازار، اگرچه سرمایه گذاران غربی همچنان به نادیده گرفتن طلا ادامه می دهند، حتی در حالی که قیمت ها همچنان به رکوردهای بالاتری می رسد، اما آنها دیگر به طور فعال مانع افزایش قیمت ها نمی شوند این به این معنی است که رالی فعلی پاهای بالاتری دارد. .

وی گفت که افزایش قیمت طلا به رکورد بالای 2350 دلار در هر اونس به تازگی شروع شده است و این فقط یک مسئله زمان است که سرمایه گذاران خرد به پشتوانه طلا بپردازند.

جزئیات اجلاس ماه مارس فدرال رزرو و اطلاعات شاخص قیمت مصرف‌کننده در این کشور قرار است در روز چهارشنبه منتشر شود. فدرال رزرو نرخ بهره را بین 5.25 تا 5.50 درصد ثابت نگه داشته، اما سیاستگذاران همچنان انتظار دارند نرخ بهره تا پایان سال جاری میلادی، 0.75 درصد پایین بیاید.

نرخ بالای بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر افزایش سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا در این هفته خبر خوبی برای طلا بوده که می‌تواند در میان مدت از آن حمایت کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.39 افزایش به 27 دلار و 92 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 1.01 درصدی 976 دلار و 9 سنت معامله می‌شود.

واردات نقره هند در ماه فوریه 260 درصد افزایش یافته و به یک رکورد جدید رسیده است. عوارض پایین خرید طلا از امارات را تشویق کرده است.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا طی 6 ماه گذشته و پس از آغاز عملیات «طوفان‌الاقصی» حدود 500 دلار رشد کرده است زیرا این فلز گران‌بها در مواقع تنش‌های سیاسی و اقتصادی، دارایی امن به شمار می‌رود.

قیمت طلا روز دوشنبه به بالاترین سطح خود رسید و معاملات آتی روی کاهش نرخ بهره در ایالات متحده را نادیده گرفت زیرا تقاضای پناهگاه امن برای فلز زرد قبل از تغییرات نرخ بهره در اقتصاد ایالات متحده همچنان پر رونق بود. قیمت طلا در آمریکا که در ماه ژوئن به بالاترین رکورد 2372.45 دلار در اونس رسید. قیمت طلا افزایش یافت چون دلار واکنش محدودی به گزارش حقوق غیر کشاورزی در ماه مارس نشان داد.

این گزارش نشان داد که بازار کار ایالات متحده همچنان قوی است. چنین سناریویی به فدرال رزرو انگیزه کمی برای شروع کاهش نرخ بهره زودهنگام می‌دهد. اما دلار بعد از خواندن قدرت کمی نشان داد ، و به طلا فضای بیشتری برای افزایش قیمت داد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد