اونس طلا2298.05
مظنه15,026,000
18 گرم3,468,700
ارزش سکه33,853,578
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

قیمت طلا قوی‌ترین حرکت خود را تجربه می کند/ صعود ادامه دارد؟

به عقیده تحلیگران در حال حاضر، به نظر می رسد پول به هر دلیلی به طلا سرازیر می شود.

به گزارش سایت طلا، این هفته نیز بار دیگر شاهد افزایش قیمت طلا بودیم. پس از صعود هفته گذشته به بالاترین رکوردهای جدید تاریخ در حدود 2220 دلار در هر اونس در آستانه تعطیلات آخر هفته طولانی عید پاک، فلز زرد درست قبل از ساعت نیمه شب یکشنبه به 2265 دلار رسید و حتی یک جریان ثابت از سخنرانان فدرال رزرو نتوانست آن را به عقب نگه دارد. همانطور که در طول هفته به بالاترین حد متوالی جدیدی رسید.

گزارش حقوق و دستمزدهای غیرکشاورزی صبح جمعه علامت تعجب را برای پایان دادن به یک روایت دراماتیک برای این فلز گرانبها ارائه کرد، زیرا حتی گزارش فوران مشاغل، که می‌تواند کاهش نرخ بهره را حتی بیشتر از آنچه فدرال رزرو تهدید کرده بود به تعویق بیاندازد، با حرکت صعودی طلا همخوانی نداشت.

طلای نقطه‌ای که تحت تاثیر چشم‌انداز تشدید درگیری‌های چندگانه جهانی است، قوی‌ترین حرکت هفته خود را تجربه کرد و برای اولین بار در تاریخ به بالای 2330 دلار در هر اونس رسید.

آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان داد که احساسات وال استریت حتی از خوش بینی غرق نشدنی معامله گران خیابان اصلی در هفته آینده پیشی گرفته است، زیرا ترس از عقب نشینی از آخرین رکوردهای جدید به دلیل نگرانی های بیشتر از آشفتگی ژئوپلیتیکی از بین رفته است.

آدام باتن، رئیس استراتژی ارز گفت: هر ابهامی که معامله گران در مورد طلا در این سطوح داشته باشند، مقاومت بیهوده است. او گفت: "طلا کشیده شده است، اما مبارزه با این روند در حال حاضر غیرممکن است." آسیا تقریبا هر روز خرید می کند.

دارین نیوزوم، تحلیلگر ارشد بازار در Barchart.com، گفت که او نیز با این جریان پیش خواهد رفت. این هفته دوباره سخت است، اما فعلاً به قانون اول حرکت نیوتن که در بازارها اعمال می شود، پایبند می مانم: یک بازار پرطرفدار در آن روند باقی می ماند تا زمانی که یک نیروی خارجی به آن عمل کند، با آن نیروی خارجی معمولاً پول سرمایه گذاری می شود. نیوسام گفت. در حال حاضر، به نظر می رسد پول به هر دلیلی به طلا سرازیر می شود.

«آیا می‌توانم استدلال فنی کنم که بازار هفته آینده پایین‌تر می‌آید؟ بله، اما طلا در حال حاضر در مرحله ای است که نمودارها هیچ معنایی ندارند. همه چیز اساسی است و در حال حاضر، بانک های مرکزی در سراسر جهان به خرید ادامه می دهند.

آدریان دی، رئیس مدیریت دارایی آدریان دی، گفت که تقاضا اکنون فراتر از خریدهای دولتی و سرمایه گذاران آسیایی است و او هنوز هیچ نشانه ای از کاهش آن را نمی بیند.

این هفته، 12 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند و پاسخ های آنها نشان داد که احساسات صعودی به طور کامل تخیل سازمانی را تسخیر کرده است. 9 کارشناس یا 75 درصد انتظار داشتند که قیمت طلا در هفته آینده حتی بالاتر رود، در حالی که تنها یک تحلیلگر که نشان دهنده 8 درصد ناچیز است، کاهش قیمت را پیش بینی کرد. دو کارشناس باقی مانده، یا 17 درصد، گفتند که بادهای مخالف و دنباله آن برای تماس در هفته آینده بسیار نزدیک است.

در همین حال، 240 رای در نظرسنجی آنلاین کیتکو به صندوق انداخته شد که 75 درصد از سرمایه گذاران خیابان اصلی پیش بینی سود بیشتر یا معاملات جانبی را داشتند. 159 تاجر خرده‌فروشی که 65 درصد را نمایندگی می‌کنند به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. 41 یا 17 درصد دیگر پیش‌بینی کردند که این میزان کمتر خواهد بود، در حالی که 40 پاسخ‌دهنده یا 17 درصد گفتند که نسبت به چشم‌انداز کوتاه‌مدت طلا بی‌طرف هستند.

هفته آینده تا آنجا که به داده‌های اقتصادی مربوط می‌شود، هفته نسبتاً ضعیفی است، هرچند درگیری‌های نظامی و سیاسی باید برای کارخانه طلا سود زیادی ایجاد کند.

بازارها همچنین تصمیمات سیاست پولی بانک کانادا و بانک مرکزی اروپا را به ترتیب در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه تماشا خواهند کرد، زیرا همیشه این احتمال وجود دارد که فدرال رزرو را با کاهش نرخ پیشی بگیرند.

و جیم ویکوف، تحلیلگر ارشد کیتکو، همچنان شاهد افزایش بالقوه قیمت طلا در هفته آینده است. او گفت: «به طور پیوسته بالاتر، زیرا تکنیک‌ها صعودی هستند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد