اونس طلا2300.27
مظنه15,056,000
18 گرم3,475,600
ارزش سکه33,921,168
قدیم (بهار)38,600,000
جدید (امامی)42,101,000
نیم24,300,000
ربع15,400,000

احتمال صعود بیشتر قیمت طلا وجود دارد !

خرید بالای بانک‌های مرکزی و تمایل به این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی، تقاضا برای طلا را افزایش داده و قیمت آن را بیش از 25 درصد طی 6 ماه گذشته بالا برده است.

به گزارش سایت طلا،فلز زرد که در روز پنجشنبه به یک رکورد جدید رسیده بود، امروز تثبیت شده است. انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی از قیمت طلا حمایت کرده است. سرمایه‌گذاران منتظر مشخص شدن زمان این کاهش هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز تغییر چندانی نداشت و به 2293 دلار رسید و هنور بالای 2290 دلار می باشد.

بررسی روند قیمت جهانی طلا نشان می‌دهد بهای این فلز در یک ماه اخیر نزدیک به ۹ درصد افزایش داشته است. همچنین طی ۶ ماه اخیر، هر اونس طلا از حدود ۱۸۶۰ دلار به ۲۳۰۰ دلار رسید که رشد حدود ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد.

به گفته یکی از مدیران صندوق های اروپایی، داده های اقتصادی جامد و تورم سرسخت فدرال رزرو را مجبور می کند تا سیاست پولی تهاجمی خود را در تابستان حفظ کند، اما به گفته یکی از مدیران صندوق های اروپایی، این مانع از افزایش قیمت طلا نمی شود.

وی گفت که افزایش قیمت طلا به بالاترین حد خود کمتر مربوط به زمان واقعی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو است و بیشتر به جهت کلی سیاست پولی مربوط می شود. .

در حالی که تحلیلگران انتظار ندارند فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه ژوئن کاهش دهد، اما شاهد دو کاهش نرخ بهره تا پایان سال و کاهش بیشتر در سال 2025 است که فضای مثبتی را برای طلا ایجاد خواهد کرد.

اگرچه کاهش بالقوه فدرال رزرو باعث افزایش اخیر طلا شده است، اما عوامل مهم دیگری از جمله بدهی هنگفت دولت وجود دارد که از طلا حمایت محکمی می کند .

با توجه به اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا، به نظر می‌رسد این بانک آماده پایین آوردن نرخ بهره در شرایطی است که تورم همچنان بالاتر از هدف 2 درصد بانک مرکزی قرار دارد.

مقامات فدرال رزرو آمریکا از جمله جروم پاول در روز چهارشنبه اعلام کردند همچنان به گفتگوهای بیشتری برای کاهش نرخ بهره نیاز است. بازارهای مالی انتظار دارند این اتفاق در ماه ژوئن بیفتد.

اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد تعداد افرادی که درخواست مزایای بیکاری را پر کرده‌اند، بیش از حد انتظار طی یک هفته گذشته افزایش داشته است.

خرید بالای بانک‌های مرکزی و تمایل به این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی، تقاضا برای طلا را افزایش داده و قیمت آن را بیش از 25 درصد طی 6 ماه گذشته بالا برده است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 1.60 درصد کاهش به 26 دلار و 81 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 1 درصدی 925 دلار و 41 سنت معامله می‌شود.

با نگاهی به آینده، همه چشم‌ها به گزارش مشاغل ایالات متحده برای ماه مارس خواهد بود که قرار است در روز جمعه، 5 آوریل منتشر شود. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که اقتصاد در ماه گذشته 200,000 فرصت شغلی ایجاد کرد که نرخ بیکاری به 3.8 درصد کاهش یافت و درآمد ساعتی 0.3 درصد افزایش یافت. یک گزارش نرم‌تر از حد انتظار می‌تواند انتظارات از چرخش قریب‌الوقوع فدرال رزرو را تقویت کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد