اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سرمایه گذاران طلا با رکوردهای جدید شوکه شدند!

قیمت طلا در سال جاری میلادی حدود 11 درصد افزایش یافته و این فلز گران‌بها چندین مرتبه با رکوردشکنی همراه شده است. علت افزایش قیمت فلز زرد به انتظارات از کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال جاری میلادی بازمی‌گردد.

به گزارش سایت طلا،قیمت طلا دوباره رکورد دیگری را به ثبت رساند و نقره نیز به بالاترین قیمت در دو سال گذشته رسید.

بررسی روند قیمت جهانی طلا نشان می‌دهد بهای این فلز در یک ماه اخیر نزدیک به ۹ درصد افزایش داشته است. همچنین طی ۶ ماه اخیر، هر اونس طلا از حدود ۱۸۶۰ دلار به ۲۳۰۰ دلار رسید که رشد حدود ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد.

با افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه در این هفته، تقاضای پناهگاه امن مطرح می‌شود. نمودارهای صعودی همچنین معاملات فنی را به سمت طولانی دو بازار فلزات گرانبها سوق می دهد

قیمت طلا امروز به بالاترین سطح خود رسید زیرا جروم پاول، رئیس فدرال رزرو تاکید کرد که افزایش شغلی اخیر و نرخ تورم بالاتر از حد انتظار، تصویر کلی راهبرد پولی بانک مرکزی را به طور قابل‌توجهی تغییر نمی‌دهد.

پاول اظهار کرد اگر اقتصاد به طور گسترده مطابق انتظار ما تکامل یابد، او و همکارانش در فدرال رزرو تا حد زیادی موافق هستند که نرخ بهره پایین‌تر در مقطعی از سال جاری مناسب خواهد بود.

گزارش های اقتصادی ایالات متحده که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود .همچنین قرار است چند تن از مقامات فدرال رزرو نیز امروز سخنرانی کنند.

روز جمعه گزارش وضعیت اشتغال ایالات متحده نیز منتشر می شود.

در اخبار شبانه روزی، زمین لرزه ای به بزرگی 7.4 ریشتر در تایوان رخ داد که حداقل هفت کشته و ده ها زخمی برجای گذاشت. این لرزش قوی ترین زلزله در یک ربع قرن گذشته بود.

قیمت هر اونس طلا در لحظه تنظیم گزارش با 13 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به 2296 دلار رسید.

افزایش غیرمنتظره حقوق و دستمزد در آمریکا

موسسه تحقیقاتی ایالات‌متحده اعلام کرد، حقوق و دستمزد خصوصی ایالات‌متحده در ماه مارس ۱۸۴هزار دلار افزایش یافت که بیشتر از تخمین‌های بازار است.

انتظار بازار برای این رقم، افزایش ۱۴۸هزار شغل بود و این رقم برای ماه فوریه ۱۵۵هزار افزایش داشت.

قیمت طلا در سال جاری میلادی حدود 11 درصد افزایش یافته و این فلز گران‌بها چندین مرتبه با رکوردشکنی همراه شده است. علت افزایش قیمت فلز زرد به انتظارات از کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال جاری میلادی بازمی‌گردد. با این حال، آمارها نشان می‌دهد اقتصاد آمریکا همچنان وضعیت مطلوبی دارد و همین امر باعث شده درباره زمان احتمالی نخستین کاهش نرخ بهره تردیدهایی به وجود آید.

بر اساس ابزار FedWatch، معامله‌گران به احتمال ۶۲ درصد قیمت‌گذاری می‌کنند که فدرال رزرو در ماه ژوئن کاهش نرخ بهره را آغاز کند. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می‌دهد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد