اونس طلا2322.42
مظنه15,166,000
18 گرم3,501,000
ارزش سکه34,168,998
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)42,000,000
نیم24,000,000
ربع15,000,000

تحلیل سی ان بی سی از علل ادامه روند نزولی قیمت طلا در بازارهای جهانی

سایت طلا : به نظر می رسد عوامل مختلفی در کاهش مجدد قیمت طلا در بازارهای جهانی نقش داشته و برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که این روند نزولی برای مدت زمان بیشتری ادامه خواهد یافت.


به گزارش سایت طلا به نقل از سی ان بی سی؛ قیمت جهانی طلا بار دیگر با شکستن سطح حمایتی 1300 دلاری وارد کانال 1290 دلاری شده و به پایین ترین سطح از اواسط ژوئن رسیده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون تحت تاثیر تنش های سیاسی بین المللی با رشد 7 درصدی روبرو شده است.

دومینیک اشنایدر از موسسه مالی یو بی اس سوییس تاکید کرد: دلایل روشنی وجود دارد که چرا قیمت طلا نباید با افزایش روبرو شود. انتشار آمارهای مربوط به بهبود وضعیت اقتصادی چین و بهتر شدن شرایط اقتصادی آمریکا موجب افت تقاضای طلا در بازارهای جهانی شده است.

وی افزود: بهبود وضعیت اقتصادی چین موجب افزایش شاخص سهام آسیا شده و بهبود عملکرد اقتصادی آمریکا نیز موجب افزایش ارزش دلار و کاهش تقاضا برای طلا شده است.

وی در ادامه افزود: کاهش تقاضا از سوی کشورهای نوظهور و در حال توسعه نیز نقش مهمی در افت قیمت طلا داشته است. افت 19 درصدی تقاضای طلای چین در شش ماه نخست امسال شوک بزرگی برای این فلز گرانبها بوده است.

ریک اسپونر تحلیلگر ارشد موسسه سی ام سی مارکتس نیز تاکید کرد: احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا در بازارهای جهانی وجود دارد. مهمترین عامل این مساله افزایش ارزش دلار تحت تاثیر عملکرد خوب اقتصاد آمریکا خواهد بود. به نظر من رشد اقتصادی آمریکا طی ماه های آینده نیز بهتر خواهد شد.

البته برخی تحلیلگران نیز بر این باورند که در صورت تشدید تنش های بین المللی تقاضا برای طلا به شدت افزایش خواهد یافت و این مساله مانع از کاهش بیشتر قیمت آن خواهد شد.

آندریو سو کارشناس برجسته موسسه کومپاس گلوبال نیز تاکید کرد: واکنش بازارهای جهانی نسبت به تنش های بین المللی با تاخیر همراه بوده و به نظر من قیمت طلا تا پایان سه ماه سوم امسال به بیش از 1400 دلار خواهد رسید. تاثیر دقیق و واقعی تنش های بین المللی بر بازار طلا طی ماه های آینده روشن خواهد شد.

وی افزود: قیمت طلا تحت تاثیر رفتار سرمایه گذاران در سرمایه گذاری بیشتر در بازار سهام و افت تقاضا برای این فلز زرد با کاهش روبرو شده است. نوسان در بازار سهام ناچیز بوده و این مساله سرمایه گذاران زیادی را برای خرید تشویق کرده است.

به اعتقاد این کارشناس اقتصادی گزارش اخیر مربوط به افت تقاضای چین در شش ماه نخست امسال تاثیر بلند مدت و چندانی بر تحولات بازار طلا نخواهد داشت./م



انتهای پیام


سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد