اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

عقب‌نشینی آمریکا از دست داشتن در حمله به کنسولگری ایران

خبرگزاری آمریکایی آکسیوس فاش کرد که مقامات واشنگتن به ایران اطلاع داده‌اند که در حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران دست نداشته‌اند.

به گزارش سایت طلا،به گفته یک مقام آمریکایی، آمریکا به ایران اطلاع داده است که هیچ دخالت یا آگاهی در مورد حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه که منجر به شهید شدن یک سردار ارشد ایرانی شد، ندارد.

براساس گزارش آکسیوس، این پیام نادر نشان می‌دهد که دولت بایدن عمیقاً نگران است که حمله رژیم صهیونیستی می‌تواند به تشدید تنش منطقه‌ای و از سرگیری حملات گروه‌های مقاومت علیه نیرو‌های آمریکایی منجر شود؛ زیرا سرتیپ سرلشکر محمدرضا زاهدی ارشدترین افسر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که از زمان ترور سپهبد حاج قاسم سلیمانی توسط آمریکا در سال ۲۰۲۰ به شهادت رسیده است.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به آکسیوس گفت: این کشور هیچ دخالتی در حمله (رژیم صهیونیستی) نداشت و ما از قبل از آن اطلاعی نداشتیم. از سویی دیگر یک مقام ارشد آمریکایی گفت که آمریکا این موضوع را مستقیماً به ایران اعلام کرده است.

آکسیوس در ادامه گزارش داد که مقامات صهیونیستی و آمریکایی گفتند که این رژیم چند دقیقه قبل از حمله نیروی هوایی خود به کنسولگری ایران در دمشق به دولت بایدن اطلاع داد اما از آمریکا چراغ سبز درخواست نکرد.

به گزارش این روزنامه آمریکایی این حمله اندکی قبل از اینکه جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا تماس ویدیویی امنی را با مقامات ارشد اسرائیلی برای بحث در مورد گزینه‌های جایگزین برای تهاجم زمینی رژیم صهیونیستی به رفح آغاز کنند، انجام شد.

از سویی دیگر ایران متعهد شده است که به دنبال انتقام و رژیم صهیونیستی را به نقض تمام کنوانسیون‌های بین المللی متهم کرده است. در همین راستا کشورهای منطقه حمله به کنسولگری ایران را محکوم کردند و نسبت به گسترش درگیری در منطقه هشدار دادند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد