اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رکوردی دیگر از قیمت طلا / گرانی ادامه دارد؟

قیمت جهانی طلا ناشی از ترکیبی قوی از عوامل اقتصادی و ژئوپلیتیکی به سطوح بی‌سابقه‌ای در حال افزایش است.

به گزارش سایت طلا،همزمان، جذابیت طلا به عنوان یک دارایی امن با تشدید تنش های ژئوپلیتیکی تقویت شده است و سرمایه گذاران را به پناه بردن به ثبات تصور شده این فلز گرانبها سوق داده است.

خوشبینی نسبت به کاهش زود هنگام نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا به خاطر اخبار اقتصادی مثبت این کشور قیمت طلا را در روز دوشنبه به یک رکورد جدید رساند.

ارزش دلار به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا مبنی بر رشد تولید کارخانه‌ای در این کشور در ماه مارس برای اولین بار از سپتامبر 2022، افزایش یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 6 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به 2253 دلار رسید.

خوشبینی نسبت به کاهش زود هنگام نرخ بهره در آمریکا به خاطر پایین آمدن تورم در این کشور در هفته گذشته، خیلی زود به خاطر اخبار مربوط به تقویت اقتصاد این کشور کمرنگ شد، چون لزوم کاهش فوری نرخ بهره را از بین می‌برد.

شاخص دلار 0.47 افزایش یافته که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌کند.

در وال استریت، متوسط شاخص صنعتی داوجونز 0.6 افزایش یافته است. شاخص اس پی 500، 0.20 درصد پایین آمده، اما نزدک 0.11 درصد افزایش یافته است.

بازارهای اروپا در روز دوشنبه بسته بودند و اکثر بازارهای جهان هم در روز جمعه تعطیل بودند.

جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز جمعه گفت اطلاعات تورم مطابق انتظار بوده و بانک مرکزی هنوز هم منتظر اطلاعات بیشتر است تا در مورد کاهش نرخ بهره تصمیمگیری کند.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا به خاطر اطلاعات بهتر از حد انتظار در مورد تولید کارخانه‌ای در این کشور افزایش یافته و احتمال سه بار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری میلادی را پایین آورده است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 1.38 افزایش به 25 دلار و 42 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.12 درصدی 906 دلار و 85 سنت معامله می‌شود.

تقاضا برای طلا در چندین جبهه افزایش یافته است. بانک های مرکزی در سراسر جهان به انباشت شمش ادامه می دهند و ذخایر خود را تقویت می کنند. در چین، سرمایه گذاران خصوصی به طلا به عنوان پوششی در برابر تضعیف بخش املاک و مستغلات و رشد ضعیف اقتصادی روی آورده اند و موقعیت چین را به عنوان محرک اصلی تقاضای مصرف کننده و بانک مرکزی تثبیت کرده اند.

در سه روز آخر هفته عید پاک جدیدترین داده‌های تورمی منتشر شد، شاخص قیمت اصلی هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) که هزینه‌های نوسان غذا و انرژی را حذف می‌کند. این گزارش رشد 2.8 درصدی را نسبت به سال گذشته و 0.3 درصدی نسبت به ماه دیگر را نشان می‌دهد که دقیقاً مطابق با پیش‌بینی‌های اقتصاددانان است.

تحلیلگران بازار پیش بینی می کنند که قیمت طلا در سال 2024 بسیار بالاتر از 2300 دلار در هر اونس باشد و زمینه را برای رکوردشکنی های بیشتر در بازار فلزات گرانبها فراهم کند

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد