اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

فال ابجد امروز 12 فروردین 1403

فال حروف ابجد یکی از فال‌های پرطرفدار و بسیار قدیمی است که افراد بسیاری به پیشگویی‌ها و طالع‌های این فال اعتقاد دارند

فال حروف ابجد یکی از فال‌های پرطرفدار و بسیار قدیمی است که افراد بسیاری به پیشگویی‌ها و طالع‌های این فال اعتقاد دارند. که در پایین این صفحه علاوه بر معرفی حروف ابجد، به تبدیل این حروف به اعداد معادل و همچنین طالع بینی با حروف ابجد و طالع بینی ازدواج با آن پرداخته ایم. اگر به فال و طالع بینی علاقمند هستید حتما بخش انواع فال روزانه و طالع بینی مجله تصویر زندگی رو دنبال کنید.

فال ابجد امروز متولدین فروردین

ابجد فال شما: ب د ج
تعبیر: طالعت روشن است. شادی و خوشبختی در زندگی نصیبتان خواهد شد،، به زودی اوضاع زندگیتان روبه‌راه می‌شود و شما به هدف و خواسته های قلبی تان در زندگی دست پیدا خواهید کرد،، و شادی را در آینده به دست می آورید سعی کنید؛ در راز و نیاز با خداوند بپردازید تا به آرامش و آسایش برسید. شخصی مسئله مهمی را با شما مطرح می کند و از شما راهنمایی می خواهد، اولاً رازدار باشید و دوم اینکه او را با نیت خیر راهنمایی کنید. در رابطه عاطفی تان تا جایی که می توانید از برخورد و اصطکاک کم کنید و به جای آن با هم صحبت کنید. درست زمانی که توقع ندارید یک تلفن به شما خواهد شد.

فال ابجد امروز متولدین اردیبهشت

ابجد فال شما: د آ د
تعبیر: زنی درشت اندام سعی دارد از شما حمایت کند و با حرف‌هایش راهنماییتان نماید اما نسبت به او بی تفاوت هستید، به این کار پایان دهید که در آینده پشیمان خواهید شد. اگر تصمیم به وصلت و ازدواج دارید باید فرد مناسب تری را برای خود بیابید و آینده تان را در خطر نیاندازید. در مورد یک پیشنهاد کاری و یا جابجایی با تجربه هایی که دارید می توانید این اتفاق را به یک موفقیت در زندگی تان تبدیل کنید. ذاتاً خجالتی هستید، باید اعتماد به نفس خودتان را با تلاشی که می کنید و با استفاده از لحظه ها و فرصت ها بالا ببرید. یک سفر را به تعویق بیندازید و عذرخواهی کنید.

♊ فال ابجد امروز متولدین خرداد

ابجد فال شما: ب آ ب
تعبیر: سود و منفعتی از یک کار بزرگ به دستتان می رسد که حلال نیست و اگر بخواهید آن را در زندگی تان به کار ببندید در آینده دچار مشکلات فراوان خواهید شد. حق الناسی بر گردنتان است که باید آن را برطرف کنید چرا که این فرد بسیار از شما دلگیر است و ممکن است آهش دامنگیرتان شود. آرامش خودتان را به هیچکس و هیچ چیز وابسته نکنید تا همیشه آرام باشید. به کسی محبتی می کنید و در مقابل نامهربانی می بینید، دست از لطف بیهوده بردارید و مهرتان را جایی خرج کنید که برایش ارزش قائلند. به یک میهمانی دعوت می شوید که بهتر است عذرخواهی کنید و در آن شرکت نکنید.

♋ فال ابجد امروز متولدین تیر

ابجد فال شما: د د ب
تعبیر: نیتی در دل دارید که رسیدن به آن میسر نیست پس باید از آن چشم پوشی کنید. اگر پول زیادی را از دست داده اید به خاطر سهل انگاری خودتان بوده و نباید کسی را مقصر بدانید. باید بیشتر تلاش کنید و تنبلی را کنار بگذارید تا اوضاع مالی تان بهبود پیدا کند. برای انجام کار بزرگ و مهمی که پیش رو دارید از دیگران کمک بخواهید، خصوصاً کسانی که در این کار سررشته دارند. شخصی با گفتن حرفی شک و دودلی به دلتان می اندازد، این شک بد نیست. در مورد این مطلب بیشتر تحقیق کنید و چشمتان را روی حقیقت نبندید، پیشمانی اش کلافه تان خواهد کرد.

♌ فال ابجد امروز متولدین مرداد

ابجد فال شما: ج ج ب
تعبیر: از انجام کاری که در سر دارید پرهیز کنید که خودتان را به دردسر خواهید انداخت. فردی مدام شما را وسوسه به انجام کارهای نادرست می کند اما این شخص دوستتان نیست و باید از او فاصله بگیرید. اگر در رفتارهایتان تجدید نظر نکنید به زودی تنها و منزوی خواهید شد. با درخواستتان برای دریافت مبلغی موافقت می شود اما مجبور به کاغذ بازی بسیاری می شوید. خودخواهی شخصی در اطرافتان که برایتان بسیار مهم است شما را به ستوه آورده، در برابر این رفتار بایستید. به چیزهای خوب و مثبت فکر کنید زیرا به زودی اوضاع بهتر و تبدیل به همان چیزی می شود که درباره اش فکر می کنید.

♍ فال ابجد امروز متولدین شهریور

ابجد فال شما: د آ ج
تعبیر: موفقیت و پیروزی در انتظارتان خواهد بود و اگر در زمینه عاطفی مخالفت هایی برایتان وجود دارد به زودی برطرف می شود. سفری را آغاز می‌کنید که ممکن است ماه عسل و یا برای تفریح و خوش گذرانی باشد. اگر در نمازها و وظایف الهی تان کوتاهی نکنید زندگی برایتان بهتر می شود. همیشه جانب حق را نگه دارید تا از خودتان راضی باشید حتی اگر همه علیه آن باشند و اشتباه گذشته را تکرار نکنید حتی اگر همه موافق آن باشند. در گذشته زندگی کردن یا به آن فکر کردن دردی را دوا نمی کند، تا زمانی که مشغول بازخوانی فصل پیشین زندگی خودتان هستید نخواهید توانست به فصل بعدی بروید.

♎ فال ابجد امروز متولدین مهر

ابجد فال شما: ب د آ
تعبیر: خداوند به شما لطف کرده و می توانید به زودی به اهدافتان دست پیدا کنید پس مراقب باشید تا به بیراهه نروید. اگر در رابطه با مسائلی ناامید هستید باید تلاشتان را فراوان تر کنید و از اندوه پرهیز نمایید. خبرهای نامناسبی به دستتان میظ رسد که تا مدتی شما را غمگین و ناراحت خواهد ساخت. سعی کنید برای امروزتان برنامه ریزی کنید و به امروز بیندیشید. دنیا و مسائلش را از بالا و دورتر ببینید تا همه چیز برایتان کوچک شوند. ناخواسته حرفی می زنید که باعث رنجش شخصی می شود. حواستان به نزدیکانتان باشد و به آن ها بیشتر توجه کنید. یک سفر راه دور در پیش دارید و دلتنگی برای عزیزی کلافه تان کرده.

♏ فال ابجد امروز متولدین آبان

ابجد فال شما: آ ب د
تعبیر: فالت خوب نیست. درگیر موضوعات خانوادگی خواهید شد که برایتان مشکلات بسیار زیادی در زندگی به وجود می‌آورد، بهتر است؛ اخلاق و رفتار درستی با اطرافیان تان داشته باشید تا مشکلی در آینده برایتان ایجاد نشود،، هیچگاه به کسی اعتماد نکنید چون برایتان ناخوشایند دیده شده است. بچه ها با خودشان شادی و زندگی می آورند. حواستان به بچه ها باشد. شخصی برای انجام کاری با شما مشورت می کند و به شما پیشنهادی می دهد. جوابی که منتظرش هستید امروز به دستتان می رسد. برای انجام یک کار تحصیلی یا اداری به مرکزی مراجعه خواهید کرد، کارها بر وفق مرادتان پیش خواهند رفت.

♐ فال ابجد امروز متولدین آذر

ابجد فال شما: د ب آ
تعبیر: طالعت روشن است. به زودی گره از کارتان گشوده خواهد شد و به سوی موفقیت راهی می شوید،، شما می توانید خیلی زود به هدف های قلبی تان دست پیدا کنید،، بزودی در زندگی برایتان گشایشی ایجاد خواهد شد اگر گمشده ای دارید به زودی پیداش میکنید. نگران هستید که مخارج انجام کاری یا برگزاری مراسمی به گردن شما بیافتد، بیهوده نگرانید این هزینه از جای دیگری تامین خواهد شد. شخصی در اطرافتان کار مهمی برای شما انجام داده اما با منت بیش از حدی که به سرتان می گذارد شما را کلافه می کند، با او صحبت کنید و حسابتان را صاف کنید.

♑ فال ابجد امروز متولدین دی

ابجد فال شما: آ آ ب
تعبیر: قصد و نیت پاکی در سر خود دارید ،،به زودی به هدف ها و خواسته های قلبی تان خواهید رسید و شادی و خوشبختی را در زندگی برای خود به دست می آورد،، اگر قصد انجام معاملات پولی و مالی را دارید سعی کنید به تاخیر بیاندازید، که ممکن است برایتان دردسر ساز شود. سعی کنید در زندگی برای خودتان و دیگران خاطرات خوب بسازید، هر قدر این خاطرات بیشتر باشد در دنیای با آرامش زندگی خواهید کرد و نامتان به خوبی و نیکی بر سر زبان ها جاری خواهد بود. در جمعی زود جوش می آورید و بدون فکر حرفی به زبان می آورید که چند ساعت بعد از گفته خودتان پشیمان می شوید.

♒ فال ابجد امروز متولدین بهمن

ابجد فال شما: ب آ آ
تعبیر: طالعت خوب نیست. با مشکلات بزرگی در آینده مواجه خواهید شد باید بیشتر مراقب خود باشید تا بتوانید پیروزی را در خود به وجود بیاورید،، شخصی به شما پیشنهاد های نادرستی می دهد بهتر است؛ قبول نکنید چون می‌خواهد برای تان مشکلات بسیار زیادی در آینده به وجود بیاورد. بهتر است کمی صبورتر باشید و طاقت دیگران را با طاق آسمان اشتباه نگیرید وگرنه به زودی همه اطرافیان از دور و برتان پراکنده می شوند. در یک مسئله خانوادگی نظر شما پرسیده می شود، اگر حرفی می زنید سعی کنید تلخ نباشد. دیدار با شخصی در مکانی که توقعش را ندارید غافلگیرتان می کند.

♓ فال ابجد امروز متولدین اسفند

ابجد فال شما: د ج ج
تعبیر: غم و اندوه بزرگی در وجودتان نهفته است،، به زودی این غم و اندوه از شما برطرف می شود و به سوی آرامش شما را خواهد رساند،، سعی کنید؛ در زندگی دست به کارهای نادرستی نزنید با فکر و اندیشه درست پیش بروید تا موفقیت و پیروزی را در زندگی در خود ایجاد کنید. اگر از خودگذشتگی یا محبتی می کنید منت نگذارید و نشان ندهید که از روی اجبار است. کم کم خواهید دید که این کار ارزشش را داشته و دوست داشتن و محبت دیگران را برایتان به ارمغان آورده. برای انجام یک کار بیش از حد برنامه ریزی می کنید، بعضی چیزها از کنترل شما خارج است، کمی آسانتر بگیرید و زودتر دست به کار شوید.

راز و رمز حروف ابجد و نحوه گرفتن فال با حروف ابجد

کلمه ابجد به چهار حرف ابتدایی الفبای قدیم سامی اشاره می کند که به جای اعداد از آن استفاده می شد. یعنی با استفاده از حروف ابجد، ارزش عددی حروف مشخص می شد و در ترتیب بندی، طالع بینی و علوم غریبه از این حروف استفاده می شد. این حروف روشی برای مرتب سازی حروف در زبان عربی بر پایه الفبای اولیه خط فنیقی است. گاهی مواقع از این روش برای شماره گذاری صفحات یا موارد استفاده می شود پیش از هر کاربردی بهتر است با روش محاسبه حروف ابجد که در این بخش از نمناک شرح داده شده است آشنا شویم.

انواع حروف ابجد

سه نوع حروف ابجد وجود دارد که عبارتند از:

ابجد کبیر
ابجد صغیر
ابجد وسیط

اعداد نسبت داده شده به ۲۸ حرف ابجد کبیر از یک تا هزار است. در واقع اعداد ۱ تا ۱۰۰۰ بین ۲۸ حرف عربی تقسیم شده است. اگر هر یک از اعداد حروف ابجد کبیر که از ۹ بزرگتر است را به ۹ تقسیم کنیم باقیمانده آن اعداد ابجد صغیر خواهد بود و اگر به جای ۹، اعداد ابجد کبیر را به ۱۲ تقسیم کنیم، باقیمانده آن ابجد وسیط است. اما بیشترین موارد استفاده را حروف ابجد کبیر دارد.

به مربع ارزش عددی حروف ابجد کبیر، ابجد اکبر گفته می شود. برای مثال ابجد اکبر حرف “ی” برابر با ۱۰۰ و یا ابجد کبیر حرف “ق” برابر ۱۰۰۰۰ خواهد بود.

ابجد کبیر

الف =۱ ب = ۲ ج = ۳ د = ۴ ه = ۵ و = ۶ ز = ۷ ح = ۸ ط = ۹
ی = ۱۰ ک = ۲۰ ل =۳۰ م = ۴۰ ن = ۵۰ س = ۶۰ ع = ۷۰ ف = ۸۰ ص = ۹۰
ق = ۱۰۰ ر = ۲۰۰ ش = ۳۰۰ ت = ۴۰۰ ث = ۵۰۰ خ = ۶۰۰ ذ = ۷۰۰ ض = ۸۰۰ ظ = ۹۰۰
غ = ۱۰۰۰ گ = ۲۰۰۰ چ= ۳۰۰۰ پ= ۴۰۰۰ ژ= ۵۰۰۰

ابجد صغیر

الف =۱ ب = ۲ ج = ۳ د = ۴ ه = ۵ و = ۶ ز = ۷ ح = ۸ ط = ۹
ی = ۱۰ ک = ۸ ل =۶ م = ۴ ن = ۲ س = ۶ ع = ۱۰ ف = ۸ ص = ۶
ق = ۴ ر = ۸ ش = ساقط ت = ۴ ث = ۸ خ = ساقط ذ = ۴ ض = ۸ ظ = ساقط
غ = ۴ گ = ۲ چ= ۳ پ= ۴ ژ= ۵

ابجد وسیط

الف =۱ ب = ۲ ج = ۳ د = ۴ ه = ۵ و = ۶ ز = ۷ ح = ۸ ط = ۹
ی = ۱۰ ک = ۸ ل =۶ م = ۴ ن = ۲ س = ۰ ع = ۱۰ ف = ۸ ص = ۶
ق = ۴ ر = ۸ ش = ۶ ت = ۴ ث = ۸ خ = ۰ ذ = ۴ ض = ۸ ظ = ۰
غ = ۴ گ = ۸ چ= ۰ پ= ۴ ژ= ۸

ابجد مانند الفبای عربی، ۲۸ حرف دارد. در ادبیات فارسی، معادل سازی این حروف با اعداد برای ساخت رمز، کاربرد فراوانی دارد و به این معادل سازی حساب جمل بر وزن گسل گفته می شود. حساب جمل به خصوص در صنعت لغز در نظم فارسی، بسیار پرکاربرد است. یعنی ارتباط یک به یک اعداد را در حساب جمل با حروف در الفبای ابجد محاسبه می کنند.

حال می توان گفت که به جای دسته بندی مطالب با حروف الف ب پ ت ث … بهتر است روش قدیمی استفاده از الف ب ج د ه و … را به کار برد زیرا دارای ظرافتی نهفته می باشد و آن تطابق با اعداد است.

نکته دیگر این است که اگر تقسیم های مورد نظر از ده بیشتر باشد، بعد از “ی” ننویسید “ک”، بلکه از “یا” استفاده کنید که معادل ۱۱ است (ی + الف = ۱۰ + ۱)، و بعد “یب” معادل ۱۲ و “یج” معادل ۱۳ و الی آخر. شاید بارها با این ترتیب شماره گذاری در صفحات پیش گفتار کتابها مواجه شده باشید.

برای سادگی در حفظ حروف ابجد، هر چند تا حرف پیاپی به شکل واژه در آمده و تلفظ می شوند. این واژه ها عبارت اند از:اَبْجَدْ – هَوََزْ – حُطّی – کَلَمَنْ – سَعْفَصْ – قَرَشَتْ – ثَخَِذْ – ضَظِغْ.

نحوه تبدیل حروف ابجد به اعداد

نام هرکسی را می توان بر حسب حروف ابجد به عدد تبدیل کرد. به طور مثال:علی = ۱۱۰ ، ندا = ۵۵.

برای تبدیل نام به عدد، می بایست عدد متناظر با حروف را با یکدیگر جمع کنید؛ برای مثال:علی = (ع=۷۰ ، ل =۳۰ ، ی =۱۰) ← (۱۱۰=۱۰+۳۰+۷۰)

حرف همزه (أ) و الف (ا) هر دو عدد ۱ می باشند و حروفی که تشدید دارند یک حرف محسوب می شود، مثلا کلمه فَعّال برابر است با ۱۸۱. اما به طور استثناء حرف ل مکرر در واژه الله، دو حرف محسوب می شود. به همین دلیل عدد کلمه اللّه ۶۶ می شود؛ چون ا ۱، ل ۳۰، ل ۳۰ و ه ۵ است.

در مورد حروف فارسی که الفبای ابجد آنها را ندارد یعنی “پ”، “چ”، “ژ”، و “گ”، عدد ابجد آنها برابر با حرف مشابه آن ها در عربی در نظر گرفته شود؛ پ= ب، چ = ج، ژ= ز، و گ= ک. در برخی منابع برای محاسبه ابجد اسامی که در آنها این حروف فارسی به کار برده شده است، به جای در نظر گرفتن عدد حروف عربی مشابه، ارزش عددی آنها را برابر صفر محسوب می کنند. در منابعی نیز به “گ” ارزش دوهزار، به “چ” ارزش سه هزار، به “پ” ارزش چهارهزار و به “ژ” ارزش پنج هزار داده اند.

گاه در کلماتی، یک حرف مشد است که در خواندن دو حرف و در نوشتن یک حرف است مانند کلمه محمّد که حرف م در آن مشدد است. بنابراین عدد محمد؛ ٩٢ است ، نه ١٣٢ !

انواع کاربرد حروف ابجد :

۱. ترتیب بندی: در متون بسیاری به جای شماره گذاری با اعداد، از حروف ابجد استفاده می شود. در برخی کتاب ها نیز صفحات مقدمه با حروف ابجد شماره گذاری می شود.

۲. رمزگذاری: از حروف ابجد برای نوشتن رمز نیز استفاده می شود. مثلا در متن یک نامه یا یک نوشته می توان به جای اشاره مستقیم به یک واژه یا جمله، معادل عددی ابجد آنها نوشته شود و یا بالعکس آن نیز امکان پذیر است.

۳. موسیقی: از حروف ابجد در موسیقی پس از اسلام، در ثبت اصوات و دساتین استفاده شده است. به عنوان مثال نغمه های دستگاه شور با حروف ابجد عبارت بودند از:«یح یه یب ی ح. ه. ج. ا» و فاصله ها و ابعاد آن ها:«ط ط. ج‍ ج‍ ط. ج‍ ج» که در موسیقی امروز به ترتیب نت های سل، لاکرن، سی بمل، دو، ر، می بمل، فا و سل را تشکیل می دهند.

۴. تاریخ: از حروف ابجد می توان برای به خاطر سپاری اعداد مهم یا تاریخ های مهم استفاده کرد. مثلا می توان اعداد و حروف معادل آنها را مانند یک واژه یا شعر به خاطر سپرد. مثلا کلمه عدل مظفر با حساب جمل، ۱۳۲۴ می شود. این عدد همان سالی است که مظفرالدین شاه، مشروطیت را امضاء نمود.

۵. علوم غریبه: مردم در گذشته اعتقاد داشتند که اعداد روح حروف هستند. به عنوان نمونه میان کلماتی که اعداد یکسانی داشتند ارتباط خاصی وجود دارد. بخشی از علوم غریبه بر مبنای رابطه حروف و اعداد و توانایی ترکیب روح کلمات با هم استوار شده است.

۶. عرفان: علم حروف در عرفان اسلامی اهمیت بسیاری داشته است و آثاری نیز در باب آن به جا مانده است مانند رساله “الدر المکنون فی علم‏ الحروف”، ‏و رساله “مفتاح الاسرار در علم جفر و حروف” از محی الدین عربی.

۷. اسطرلاب: با توجه به درآمیختگی علم حروف و اعداد ابجد در زمانهای قدیم بسیاری از تقویم و طلسم هایی که مصریان و بابلی ها درست می کردند، این حروف کاربرد فراوانی داشته است. در علم اسطرلاب نیز به همین منوال از حروف ابجد استفاده می شود.

طالع بینی با حروف ابجد

یکی از کاربردهای حروف ابجد طالع بینی شخص است. برای این منظور باید مراحل زیر را انجام دهید:

نام شخص را به ابجد کبیر تبدیل کنید.

نام مادرش را با ابجد کبیر محاسبه کنید.

عدد نام خود فرد و عدد نام مادرش را با هم جمع نمائید.

نتیجه را به عدد ۱۲ تقسیم نمائید.

باقیمانده عدد برج طالع آن شخص است که با توجه به آن عدد طالع بینی او انجام می شود.

اعداد برج های طالع عبارتند از:

۱:حمل، ۲:ثور، ۳:جوزا، ۴:سرطان، ۵:اسد، ۶:سنبله، ۷:میزان، ۸:عقرب، ۹:قوس، ۱۰:جدی، ۱۱:دلو، ۱۲:حوت

طالع بینی ازدواج با حروف ابجد

در محاسبه حروف ابجد برای طالع بینی ازدواج به شکل زیر عمل می شود:

ابجد نام و نام مادر خانم را به دست آورید.

نام و نام مادر آقا را به عدد ابجد تبدیل کنید.

اعداد بدست آمده را با یکدیگر جمع کنید.

نتیجه را بر عدد ۵ تقسیم نمائید.

اگر باقیمانده ۲ یا ۴ باشد ستاره آنان جفت نیست.

اگر باقیمانده ۱، ۳ یا ۵ شود، ستاره دو نفر جفت بوده و به هم می رسند.

اگر باقیمانده صفر شود نشان دهنده این است که یکی از اعضای خانواده طرفین با این وصلت موافق نیست.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد