اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ثبت رکورد بیشترین بازدید نوروزی از آرامگاه حافظ

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: آرامگاه حافظ با ۳۴۷هزار و ۲۸۰ بیشترین آمار بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی اظهار داشت: طبق آمار بلیت‌فروشی تاکنون یک‌میلیون و 135هزار و 482 نفر مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس دیدن کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: آمارهای ارائه‌شده بازدیدها از 24 اسفندماه سال گذشته تا دیروز نهم فروردین‌ماه 1403 و از تمامی اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس است.

او گفت: در مدت مذکور مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ با 347هزار و 280 نفر بازدیدکننده در صدر آمار بازدیدها قرار دارد و پس‌ازآن مجموعه جهانی تخت جمشید با 255هزار و 656 نفر و مجموعه فرهنگی سعدی با 189هزار و 72 نفر در رتبه‌های بعدی بازدیدهای مسافران نوروزی قرار دارند.

ثابت اقلیدی گفت: در روز گذشته نیز بیش از 28هزار و 777 نفر از مجموعه فرهنگی حافظیه و 28هزار و 146 نفر از مجموعه جهانی تخت جمشید و 18هزار و 496 نفر از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدی دیدن کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس تأکید کرد: آمار ارائه‌شده تنها متعلق به اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری تحت پوشش این اداره کل شامل مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی حافظ، سعدی، ارگ کریم‌خانی، موزه‌های پارس، سنگ هفت‌تنان و حمام وکیل در شیراز، مجموعه جهانی تخت جمشید و موزه تخت جمشید، نقوش رستم و رجب در شهرستان مرودشت، مجموعه جهانی پاسارگاد، مجموعه جهانی شهر بیشاپور، موزه ساسانی بیشاپورو تنگ چوگان و موزه مردم‌شناسی شهرستان کازرون، کاخ ساسانی سروستان، آتشکده و قلعه دختر فیروزآباد همچنین موزه خط و کتابت نی‌ریز است.

انتهای پیام/

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد