اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

فال ابجد امروز ۱۰ فروردین 1403

فال حروف ابجد یکی از فال‌های پرطرفدار و بسیار قدیمی است که افراد بسیاری به پیشگویی‌ها و طالع‌های این فال اعتقاد دارند.

فال حروف ابجد یکی از فال‌های پرطرفدار و بسیار قدیمی است که افراد بسیاری به پیشگویی‌ها و طالع‌های این فال اعتقاد دارند. که در پایین این صفحه علاوه بر معرفی حروف ابجد، به تبدیل این حروف به اعداد معادل و همچنین طالع بینی با حروف ابجد و طالع بینی ازدواج با آن پرداخته ایم. اگر به فال و طالع بینی علاقمند هستید حتما بخش انواع فال روزانه و طالع بینی مجله تصویر زندگی رو دنبال کنید.

♈ فال ابجد امروز متولدین فروردین

ابجد فال شما: آ ب آ
تعبیر: طالعت خوب است؛ به زودی مراد دلتان حاصل می شود و شما به مقصود خود خواهید رسید،، وسربلندی و موفقیت را در زندگی تان به دست می آورد سعی کنید،، در زندگی تان در راز و نیاز با خداوند بپردازید تا در آینده بتوانید به هدف هایتان خود را نزدیک کنید و پیروزی را به دست بیاورید. در مورد نیتتان محدودیت هایی سرراهتان به وجود می آید اما شما قادر به گذشتن از آن ها هستید. در گروه های جمعی، انجمن ها و یا کلوب های ورزشی می توانید علایق و مهارت های خود را وسعت ببخشید. وقت آن رسیده تا برای خودشناسی تان کاری بکنید. به یک پیام تلفنی جواب بدهید.

♉ فال ابجد امروز متولدین اردیبهشت

ابجد فال شما: آ ‌آ ‌د
تعبیر: رحمت خداوند شامل حالتان می‌شود و از مشکلات خلاص میشوید. اگر تصمیم گرفته اید مسیر تازه ای را برای زندگی تان آغاز کنید سعی کنید حتماً استخاره نمایید. فردی حرف هایی را به شما می زند که بسیار از آن ناراحت می شوید اما به دنبال تلافی عملش نباشید او را به خدا واگذار کنید. در مورد مسئله عاطفی پیش آمده مشکل را از دید طرف مقابل ببینید تا به اشتباهاتان پی ببرید. فرصتی پیش می آید که اگر از آن به موقع و درست استفاده کنید نتیجه بسیار خوبی خواهید گرفت. برای پیشرفتتان در کار باید دوره های جدید ببینید و دانش تان را به روز کنید، تنبلی را کنار بگذارید.

♊ فال ابجد امروز متولدین خرداد

ابجد فال شما: آ د ج
تعبیر: نیت بسیار بدی دارید و با این کار نه تنها برای خود بلکه برای اطرافیانتان هم دردسر می آفرینید. اگر می خواهید ملکی را معامله کنید سعی کنید در این معامله انصاف را رعایت کنید. شخصی از شما حرف شنوی دارد پس هم اکنون که در موقعیت بدی قرار گرفته او را راهنمایی نمایید. اگر شخصی با شما مشورت کرد توقع نداشته باشید که حتما همان کاری را بکند که شما به او پیشنهاد کرده اید. شخصی را ملاقات می کنید که توقعش را ندارید، برا این دیدار آماده باشید و دست و پای خود را گم نکنید. غصه گذشته را نخورید و نگران آینده نیامده هم نباشید، زندگی کنید.

♋ فال ابجد امروز متولدین تیر

ابجد فال شما: د ب آ
تعبیر: از تشویش و نگرانی به دور باشید و توکلتان به خداوند باشد، مطمئن باشید که خیلی زود شرایط به نفعتان می شود و می توانید به هر چه که میخواهید برسید. اگر تصمیم به ازدواج گرفته اید در این زمینه بیشتر تحقیق کنید تا خدایی ناکرده شکست نصیبتان نشود. یک ملاقات خیلی بهتر از آنکه توقع دارید پیش می رود و به شما در پیشرفت کارها و نزدیک شدن به هدفتان کمک می کند. شخصی را که قبلا از خود رانده اید می خواهد دوباره به شما نزدیک شود، حواستان را جمع کنید تا از یک سوراخ دوباره گزیده نشوید. با شخصی که دوستتان دارد صبور باشید تا مشکلش برطرف شود.

♌ فال ابجد امروز متولدین مرداد

ابجد فال شما: آ ب ج
تعبیر: آرزویی دارید که به زودی برآورده می‌شود و از مشکلات خلاص می شوید. شاید تصمیم داشته باشید کار مهمی را آغاز کنید اما هم اکنون بخت با شما یار نیست پس از آن صرف نظر کنید. پولی به دستتان می رسد که شرعی و حلال نیست و آن را نباید در زندگی تان به کار ببندید. به یک میهمانی دعوت می شوید دیدارها تازه خواهند شد و محبت و دوستی دلتان را مانند روزهای خوش قدیم سرشار از امنیت خاطر و آرامش خواهد کرد. لحظات زیبایی را با عزیزانتان سهیم می شوید. با فرصت هایی که در پیش هستند، خواسته ها و آرزوهایتان با کمترین تلاش به حقیقت می پیوندند.

♍ فال ابجد امروز متولدین شهریور

ابجد فال شما: ج آ‌ د
تعبیر: اسراری برایتان فاش می شود که شما را ناراحت و غمگین می‌سازد اما تا به کل موضوع آگاه نشدید خودتان و یا کسی را سرزنش نکنید. شخصی کمک تان می کند تا کاری را به سرانجام برسانید و از نظر مالی در موقعیت مناسبی قرار بگیرید سعی کنید همواره در کنار او حضور داشته باشید. باید همیشه زمان حال برایتان مهم باشد و مکانی که در آن هستید. یک مسئله کاری یا تحصیلی این روزها به شدت فکرتان را مشغول کرده، برای رسیدن به نیتتان باید اضطراب و نگرانی را از خودتان دور کنید تا بتوانید درست برنامه ریزی کنید. هدیه ای دریافت خواهید کرد که ارزش زیادی برایتان دارد.

♎ فال ابجد امروز متولدین مهر

ابجد فال شما: ب آ آ
تعبیر: تغییرات بزرگی در زندگی تان روی می دهد که موجب می شود به سعادت و خوشبختی برسید. اگر نسبت به روابط عاشقانه خود بی‌تفاوت هستید بدانید که این کار ضربه بزرگی به شما وارد خواهد کرد. کمی نصیحت پذیر باشید و به دنبال اعمال حرام نروید. گذشته قابل برگشت نیست و دیگر تکرار نخواهد شد، آینده ای که نگرانش هستید شاید هیچ وقت اتفاق نیافتد. شما خوش شانس هستید، هدیه ای غیر منتظره که از دیرباز منتظر آن بوده اید به دستتان خواهد رسید. رابطه ای شیرین و دوستانه در محیط کار یا تحصیل برایتان پیش می آید. روزهای خوبی پیش رو دارید.

♏ فال ابجد امروز متولدین آبان

ابجد فال شما: د د د
تعبیر: در مسیرهای درست زندگی قدم گذاری خواهید کرد و شادی و خوشبختی را در خود به وجود می آورید،، سعی کنید؛ دست کمک نیازمندان باشید تا خداوند دستگیرتان شود و شما را به هدف هایتان در آینده برساند،، بزودی از طرف شخصی خبرهای خوشحال کننده ای را دریافت خواهید کرد که برایتان آرامش بخش خواهد بود. هم نشینی با سوادتر از خود پیدا کنید تا از او چیز یاد بگیرید نه اینکه شخصیت خودتان هم زیر سوال برود. ملاقات با شخصی شما را به یاد گذشته می اندازد. از حساسیت هایتان کم کنید تا بتوانید با دیگران ارتباط درست برقرار کنید. یک درگیری خانوادگی با میانجیگری بزرگتری برطرف خواهد شد.

♐ فال ابجد امروز متولدین آذر

ابجد فال شما: ج ب آ
تعبیر: آینده روشنی در پیش رو دارید به زودی به هدفها و خواسته‌های خود دست پیدا می کنید و مشکلات زندگی تان را ازبین می برید،، به ثروتی بزرگ خواهید رسید که برایتان موفقیت را در زندگی سرازیر می‌کند و شما را از مشکلات دور خواهد کرد،، سعی کنید؛ نسبت به زندگیتان بدبین نباشید و ناامیدی را از زندگیتان خارج کنید. به خودتان فرصت بدهید که تازه واردی که با او آشنا شده اید اول درست بشناسید، بعد می توانید سفره دلتان را پیشش باز کنید. برای یک مسئله کاری به مکانی اداری مراجعه خواهید کرد. امضای یک سند را بدون مشورت انجام ندهید. برای قولی که داده اید احترام قائل باشید، پیگیر کارتان باشید.

♑ فال ابجد امروز متولدین دی

ابجد فال شما: ب ب ب
تعبیر: طالعت خوب نیست. شخصی با مهربانی به شما نزدیک می شود و می خواهد برایتان دردسر های بسیار زیادی را به وجود بیاورد،، باید بیشتر مراقب خود باشید تا گول ظاهر اطرافیانتان را نخورید وگرنه برایتان مشکلات بسیار زیادی را به وجود می آورد و شما را گمراه خواهند کرد. انسانی با محبت و مهربان ولی در عین حال بسیار شکننده هستید. به ظاهر دیگران بیشتر از باطن‌شان توجه نکنید. سالهاست که بارهای بزرگ زندگی را به دوش کشیده اید و خود را خسته کرده اید اما دیگر وقت استراحت و شکوفایی علاقه هایتان رسیده. برای انجام یک معامله به خودتان بسیار فشار می آورید.

♒ فال ابجد امروز متولدین بهمن

ابجد فال شما: د ب د
تعبیر: فالت خوب است. به زودی در زندگی شما گشایشی ایجاد خواهد شد به آرزوهای قلبی تان خواهید رسید و سربلندی را به دست می آورید،، اگر بیمار هستید از بند بیماری رها می‌شوید و شادی و آرامش را در زندگیتان سرازیر می کنید،، ناراحت و عصبی نباشید به زودی مشکلات شما از بین می‌رود. هیچ چیز را به زور نخواهید، صبور باشید و بر اعصابتان تسلط پیدا کنید، به حقیقت فکر کنید و زیاده رویایی نباشید. نظم و ترتیب در کارها از دلهره تان کم می کندو تردید و دودلی را از دل بیرون کنید. قوی و پرتوان و استور گام بردارید. اجازه ندهید دیگران از نگرانی هایتان باخبر شوند.

♓ فال ابجد امروز متولدین اسفند

ابجد فال شما: ب ج د
تعبیر: طالعت نیک است. روزگار بر وفق مراد شماست به زودی به هدف و خواسته های قلبی تان دست پیدا خواهید کرد،، و شادی را به دست می آورید،، ازدواجی در پیش رو دارید که زندگیتان را سر و سامان می بخشد. و شما را به خوشبختی و آرامش در زندگی می رساند. برای انجام کاری مجبور می شوید به شخصی اعتماد کنید. به شخصی که از لحاظ عاطفی برایتان مهم است حرفی زده اید که نباید میزدید، هرچه زودتر عذرخواهی کنید و از دلش درآورید. در یک بحث کاری مسئله را شخصی نکنید، شنونده باشید و نظراتان را بدون برداشت و غرض خالصانه بیان کنید.

راز و رمز حروف ابجد و نحوه گرفتن فال با حروف ابجد

کلمه ابجد به چهار حرف ابتدایی الفبای قدیم سامی اشاره می کند که به جای اعداد از آن استفاده می شد. یعنی با استفاده از حروف ابجد، ارزش عددی حروف مشخص می شد و در ترتیب بندی، طالع بینی و علوم غریبه از این حروف استفاده می شد. این حروف روشی برای مرتب سازی حروف در زبان عربی بر پایه الفبای اولیه خط فنیقی است. گاهی مواقع از این روش برای شماره گذاری صفحات یا موارد استفاده می شود پیش از هر کاربردی بهتر است با روش محاسبه حروف ابجد که در این بخش از نمناک شرح داده شده است آشنا شویم.

انواع حروف ابجد

سه نوع حروف ابجد وجود دارد که عبارتند از:

ابجد کبیر
ابجد صغیر
ابجد وسیط

اعداد نسبت داده شده به ۲۸ حرف ابجد کبیر از یک تا هزار است. در واقع اعداد ۱ تا ۱۰۰۰ بین ۲۸ حرف عربی تقسیم شده است. اگر هر یک از اعداد حروف ابجد کبیر که از ۹ بزرگتر است را به ۹ تقسیم کنیم باقیمانده آن اعداد ابجد صغیر خواهد بود و اگر به جای ۹، اعداد ابجد کبیر را به ۱۲ تقسیم کنیم، باقیمانده آن ابجد وسیط است. اما بیشترین موارد استفاده را حروف ابجد کبیر دارد.

به مربع ارزش عددی حروف ابجد کبیر، ابجد اکبر گفته می شود. برای مثال ابجد اکبر حرف “ی” برابر با ۱۰۰ و یا ابجد کبیر حرف “ق” برابر ۱۰۰۰۰ خواهد بود.

ابجد کبیر

الف =۱ ب = ۲ ج = ۳ د = ۴ ه = ۵ و = ۶ ز = ۷ ح = ۸ ط = ۹
ی = ۱۰ ک = ۲۰ ل =۳۰ م = ۴۰ ن = ۵۰ س = ۶۰ ع = ۷۰ ف = ۸۰ ص = ۹۰
ق = ۱۰۰ ر = ۲۰۰ ش = ۳۰۰ ت = ۴۰۰ ث = ۵۰۰ خ = ۶۰۰ ذ = ۷۰۰ ض = ۸۰۰ ظ = ۹۰۰
غ = ۱۰۰۰ گ = ۲۰۰۰ چ= ۳۰۰۰ پ= ۴۰۰۰ ژ= ۵۰۰۰

ابجد صغیر

الف =۱ ب = ۲ ج = ۳ د = ۴ ه = ۵ و = ۶ ز = ۷ ح = ۸ ط = ۹
ی = ۱۰ ک = ۸ ل =۶ م = ۴ ن = ۲ س = ۶ ع = ۱۰ ف = ۸ ص = ۶
ق = ۴ ر = ۸ ش = ساقط ت = ۴ ث = ۸ خ = ساقط ذ = ۴ ض = ۸ ظ = ساقط
غ = ۴ گ = ۲ چ= ۳ پ= ۴ ژ= ۵

ابجد وسیط

الف =۱ ب = ۲ ج = ۳ د = ۴ ه = ۵ و = ۶ ز = ۷ ح = ۸ ط = ۹
ی = ۱۰ ک = ۸ ل =۶ م = ۴ ن = ۲ س = ۰ ع = ۱۰ ف = ۸ ص = ۶
ق = ۴ ر = ۸ ش = ۶ ت = ۴ ث = ۸ خ = ۰ ذ = ۴ ض = ۸ ظ = ۰
غ = ۴ گ = ۸ چ= ۰ پ= ۴ ژ= ۸

ابجد مانند الفبای عربی، ۲۸ حرف دارد. در ادبیات فارسی، معادل سازی این حروف با اعداد برای ساخت رمز، کاربرد فراوانی دارد و به این معادل سازی حساب جمل بر وزن گسل گفته می شود. حساب جمل به خصوص در صنعت لغز در نظم فارسی، بسیار پرکاربرد است. یعنی ارتباط یک به یک اعداد را در حساب جمل با حروف در الفبای ابجد محاسبه می کنند.

حال می توان گفت که به جای دسته بندی مطالب با حروف الف ب پ ت ث … بهتر است روش قدیمی استفاده از الف ب ج د ه و … را به کار برد زیرا دارای ظرافتی نهفته می باشد و آن تطابق با اعداد است.

نکته دیگر این است که اگر تقسیم های مورد نظر از ده بیشتر باشد، بعد از “ی” ننویسید “ک”، بلکه از “یا” استفاده کنید که معادل ۱۱ است (ی + الف = ۱۰ + ۱)، و بعد “یب” معادل ۱۲ و “یج” معادل ۱۳ و الی آخر. شاید بارها با این ترتیب شماره گذاری در صفحات پیش گفتار کتابها مواجه شده باشید.

برای سادگی در حفظ حروف ابجد، هر چند تا حرف پیاپی به شکل واژه در آمده و تلفظ می شوند. این واژه ها عبارت اند از:اَبْجَدْ – هَوََزْ – حُطّی – کَلَمَنْ – سَعْفَصْ – قَرَشَتْ – ثَخَِذْ – ضَظِغْ.

نحوه تبدیل حروف ابجد به اعداد

نام هرکسی را می توان بر حسب حروف ابجد به عدد تبدیل کرد. به طور مثال:علی = ۱۱۰ ، ندا = ۵۵.

برای تبدیل نام به عدد، می بایست عدد متناظر با حروف را با یکدیگر جمع کنید؛ برای مثال:علی = (ع=۷۰ ، ل =۳۰ ، ی =۱۰) ← (۱۱۰=۱۰+۳۰+۷۰)

حرف همزه (أ) و الف (ا) هر دو عدد ۱ می باشند و حروفی که تشدید دارند یک حرف محسوب می شود، مثلا کلمه فَعّال برابر است با ۱۸۱. اما به طور استثناء حرف ل مکرر در واژه الله، دو حرف محسوب می شود. به همین دلیل عدد کلمه اللّه ۶۶ می شود؛ چون ا ۱، ل ۳۰، ل ۳۰ و ه ۵ است.

در مورد حروف فارسی که الفبای ابجد آنها را ندارد یعنی “پ”، “چ”، “ژ”، و “گ”، عدد ابجد آنها برابر با حرف مشابه آن ها در عربی در نظر گرفته شود؛ پ= ب، چ = ج، ژ= ز، و گ= ک. در برخی منابع برای محاسبه ابجد اسامی که در آنها این حروف فارسی به کار برده شده است، به جای در نظر گرفتن عدد حروف عربی مشابه، ارزش عددی آنها را برابر صفر محسوب می کنند. در منابعی نیز به “گ” ارزش دوهزار، به “چ” ارزش سه هزار، به “پ” ارزش چهارهزار و به “ژ” ارزش پنج هزار داده اند.

گاه در کلماتی، یک حرف مشد است که در خواندن دو حرف و در نوشتن یک حرف است مانند کلمه محمّد که حرف م در آن مشدد است. بنابراین عدد محمد؛ ٩٢ است ، نه ١٣٢ !

انواع کاربرد حروف ابجد :

۱. ترتیب بندی: در متون بسیاری به جای شماره گذاری با اعداد، از حروف ابجد استفاده می شود. در برخی کتاب ها نیز صفحات مقدمه با حروف ابجد شماره گذاری می شود.

۲. رمزگذاری: از حروف ابجد برای نوشتن رمز نیز استفاده می شود. مثلا در متن یک نامه یا یک نوشته می توان به جای اشاره مستقیم به یک واژه یا جمله، معادل عددی ابجد آنها نوشته شود و یا بالعکس آن نیز امکان پذیر است.

۳. موسیقی: از حروف ابجد در موسیقی پس از اسلام، در ثبت اصوات و دساتین استفاده شده است. به عنوان مثال نغمه های دستگاه شور با حروف ابجد عبارت بودند از:«یح یه یب ی ح. ه. ج. ا» و فاصله ها و ابعاد آن ها:«ط ط. ج‍ ج‍ ط. ج‍ ج» که در موسیقی امروز به ترتیب نت های سل، لاکرن، سی بمل، دو، ر، می بمل، فا و سل را تشکیل می دهند.

۴. تاریخ: از حروف ابجد می توان برای به خاطر سپاری اعداد مهم یا تاریخ های مهم استفاده کرد. مثلا می توان اعداد و حروف معادل آنها را مانند یک واژه یا شعر به خاطر سپرد. مثلا کلمه عدل مظفر با حساب جمل، ۱۳۲۴ می شود. این عدد همان سالی است که مظفرالدین شاه، مشروطیت را امضاء نمود.

۵. علوم غریبه: مردم در گذشته اعتقاد داشتند که اعداد روح حروف هستند. به عنوان نمونه میان کلماتی که اعداد یکسانی داشتند ارتباط خاصی وجود دارد. بخشی از علوم غریبه بر مبنای رابطه حروف و اعداد و توانایی ترکیب روح کلمات با هم استوار شده است.

۶. عرفان: علم حروف در عرفان اسلامی اهمیت بسیاری داشته است و آثاری نیز در باب آن به جا مانده است مانند رساله “الدر المکنون فی علم‏ الحروف”، ‏و رساله “مفتاح الاسرار در علم جفر و حروف” از محی الدین عربی.

۷. اسطرلاب: با توجه به درآمیختگی علم حروف و اعداد ابجد در زمانهای قدیم بسیاری از تقویم و طلسم هایی که مصریان و بابلی ها درست می کردند، این حروف کاربرد فراوانی داشته است. در علم اسطرلاب نیز به همین منوال از حروف ابجد استفاده می شود.

طالع بینی با حروف ابجد

یکی از کاربردهای حروف ابجد طالع بینی شخص است. برای این منظور باید مراحل زیر را انجام دهید:

نام شخص را به ابجد کبیر تبدیل کنید.

نام مادرش را با ابجد کبیر محاسبه کنید.

عدد نام خود فرد و عدد نام مادرش را با هم جمع نمائید.

نتیجه را به عدد ۱۲ تقسیم نمائید.

باقیمانده عدد برج طالع آن شخص است که با توجه به آن عدد طالع بینی او انجام می شود.

اعداد برج های طالع عبارتند از:

۱:حمل، ۲:ثور، ۳:جوزا، ۴:سرطان، ۵:اسد، ۶:سنبله، ۷:میزان، ۸:عقرب، ۹:قوس، ۱۰:جدی، ۱۱:دلو، ۱۲:حوت

طالع بینی ازدواج با حروف ابجد

در محاسبه حروف ابجد برای طالع بینی ازدواج به شکل زیر عمل می شود:

ابجد نام و نام مادر خانم را به دست آورید.

نام و نام مادر آقا را به عدد ابجد تبدیل کنید.

اعداد بدست آمده را با یکدیگر جمع کنید.

نتیجه را بر عدد ۵ تقسیم نمائید.

اگر باقیمانده ۲ یا ۴ باشد ستاره آنان جفت نیست.

اگر باقیمانده ۱، ۳ یا ۵ شود، ستاره دو نفر جفت بوده و به هم می رسند.

اگر باقیمانده صفر شود نشان دهنده این است که یکی از اعضای خانواده طرفین با این وصلت موافق نیست.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد